B.Stuurder
Forumguru
Oké alle discussie terzijde, wat is hier je punt?
Oké alle discussie terzijde, wat is hier je punt?
Krijg er bijna 'n punthoofd van. Straks plak ik m'n RS met dsg6 tegen de muur, om toch maar zo'n fantastische RS met 7bak te kunnen kopen. Hoe kon ik zo stom zijnOké alle discussie terzijde, wat is hier je punt?
Maar dan wel met ochtendurine, kwestie van beter resultaat te bekomenIk had ook zoiets gelezen, maar dacht dat je eerst 3 rondjes rond de auto moest lopen en dan een klein beetje in de brandstoftank urineren
Met die hakken tegen elkaar, schijnt te komen van onze oosterburen, ergens in de jaren 40 van vorige eeuw, zei m'n vader zaligerEn drie keer met je hakken tegen elkaar klikken en driemaal zeggen: "ik wil een dee-es-gee reset".
( of komt dat uit the wizard of oz?)
Ik dacht dat @B.Stuurder zijn bak een droge koppeling heeft en niet zoveel nm kan verdragen. In mijn rs zit de nieuwe DQ500 DSG (zelfde als in de rs3) deze heeft een natte koppeling en kan tot 600nm aan als ik het juist heb. ook zijn er nog enkele andere interne dingen anders.. maar ik denk dat @Corné de Kluijver dit beter kan uitleggen dan ik
Lees idd op diverse internationale sites dat het om de DQ380 gaat in de O3RS.
@Corné de Kluijver heb jij dan wel echt een DQ500 in de Kodiaq? Want daar zou ook de DQ380/DQ381 in zitten.
Ja dat blijft gaan, daarna had je een 6 bak, nu al een 7 bak handmatig. En automaten hebben al 10 versnellingen zelfs. Tot we binnenkort allemaal elektrisch gaan rijden, dan hebben we geen versnellingsbak meer nodig.Met de manuele versnellingsbak had ik vroeger al die problemen niet, totdat ze begonnen met 5 bakken. Daar stond je dan als 'n loser in je 4 bak te roeren.
Mijne maat heeft een c43 AMG met 9 traps automaat en heeft ook al met de mijne gereden en vindt de dsg van mij beter (getuned) dan de zijne. De range van zijn automaat is wel groter. Zijn sport ++ stand is fenomenaal bruusk racy. Daartegenover is mijn sport stand echt traag in responsVond de dsg ook een prima automaat (aangepast weliswaar), maar het verschil met mijn huidige 7g tronic van mercedes is toch best wel groot in mijn beleving en dan niet in het voordeel van de DSG
Klopt! In de tussentijd maken we even een leuk uitstapje. Waarom worden sommigen daar toch zo nerveus van. Komt vanzelf weer goed. Tenzij er niets zinnigs meer te zeggen valt over die Arteon natuurliikDit topic ging toch over de test van @sitechris van een Volkswagen Arteon?
Smaken verschillen, zo zie je maar. In de 7g en of 9g tronic merk je nauwelijks het schakelen iets wat ik persoonlijk heel fijn vind. De S stand is inderdaad vele malen bruikbaarder en ook echt dynamischer.Mijne maat heeft een c43 AMG met 9 traps automaat en heeft ook al met de mijne gereden en vindt de dsg van mij beter (getuned) dan de zijne. De range van zijn automaat is wel groter. Zijn sport ++ stand is fenomenaal bruusk racy. Daartegenover is mijn sport stand echt traag in respons
Nadeel van de S-stand van de DSG vind ik dat die te nerveus is en de D-stand is juist weer heel erg van te snel opschakelen. Ik mis de tussenweg. Natuurlijk kun je dat laten aanpassen bij een tuner, maar dan loop je al wel risico op garantieclaims etc. Plus dat het af fabriek gewoon goed moet zijn.
De ZF-8 bak heeft drie standen. Een D stand (ultrasnel doorschakelen), een D-sport stand (de ideale middenweg) en een S-stand voor echt agressieve rijstijl.