Ik heb een transitkenteken geregeld; daarmee mocht ik een maand in België incl verzekering rijden. Je mag daar ook in Nederland mee rijden (Max 14 dagen), mits je een ontheffing regelt bij de belastingdienst. Alles keurig netjes gedaan, was allemaal zo online geregeld. Na 6 dagen is het kenteken door het RDW ingenomen, en mag je dus 1 dag rijden met je een-dags-kenteken. En nu staat hij te wachten op de kentekencard van het RDW….#duurtlangMooie wagen.
Heb de mijne 9,5 jaar geleden van een privepersoon gekocht in België. Verplicht is/was in B om de auto te laten keuren voor privé verkoop.
De man werkte vlak bij de grens zodat ik met een tijdelijk NL kenteken een paar km waarschijnlijk illegaal gereden heb en vervolgens op dezelfde dag met dat kenteken naar de RDW gereden ben.
De auto tijdelijk een paar dagen verzekeren was relatief duur (€120) en deed Centraal Beheer ook niet. Maar toen ik vertelde dat de auto de opvolger zou zijn voor de huidige auto, was het geen enkel probleem om met een aantal weken overlap (voordat de oude verkocht was) de auto eerst te verzekeren op chassisnummer.
De auto was gekocht en geserviced door dezelfde lokale Skoda dealer en was toen nog met een onderhoudsboekje. Later heb ik bij die dealer de precieze onderhoudsgeschiedenis opgevraagd.
Inmiddels ben ik 220 dkm verder en niet meer dan de onderhoudskosten gehad die je bij zo’n km stand mag verwachten.
Heb een schaalmodel van een 2cv in mijn kast staan; mijn moeder reed jarenlang zo‘n auto, had het schaalmodel gekocht voor bij haar in het hospice. Na haar overlijden staat deze nu in mijn kast, en roept het vele mooie jeugdherinneringen op. Maar dank je wel dat je mij er op wijst…
Nou is nog wel wat werk aan. Voorbumper is rechtsvoor beschadigd aan de onderzijde, er zitten her en der wat krassen en schaven, 1 van mijn velgen was al beschadigd. Dus binnenkort een lijstje maken wat mijn poetser kan doen, en wat ik evt via een schadebedrijf moet doen. Tis een hobby hè….Mooi hoor staat er strak bij.