Voor het eerst zelf auto geïmporteerd

Eltjo

Forumguru
Mooie wagen.

Heb de mijne 9,5 jaar geleden van een privepersoon gekocht in België. Verplicht is/was in B om de auto te laten keuren voor privé verkoop.
De man werkte vlak bij de grens zodat ik met een tijdelijk NL kenteken een paar km waarschijnlijk illegaal gereden heb en vervolgens op dezelfde dag met dat kenteken naar de RDW gereden ben.
De auto tijdelijk een paar dagen verzekeren was relatief duur (€120) en deed Centraal Beheer ook niet. Maar toen ik vertelde dat de auto de opvolger zou zijn voor de huidige auto, was het geen enkel probleem om met een aantal weken overlap (voordat de oude verkocht was) de auto eerst te verzekeren op chassisnummer.

De auto was gekocht en geserviced door dezelfde lokale Skoda dealer en was toen nog met een onderhoudsboekje. Later heb ik bij die dealer de precieze onderhoudsgeschiedenis opgevraagd.
Inmiddels ben ik 220 dkm verder en heb niet meer dan de onderhoudskosten gehad die je bij zo’n km stand mag verwachten.
 
Laatst bewerkt:

064harry

Donateur
Vroegah ging men uit van de nieuwwaarde van de auto inclusief de opties en extra's.
Dus als de uitvoering met lederen bekleding duurder was dan die met stof dan ruilde men het voor de keuring om.
De BPM werd dan lager.
Ik heb zelfs gezien dat men de letters 4x4 inclusief striping eraf haalde om de uitvoering goedkoper te laten lijken voor de BPM berekening.
Was echt een gouden handel indertijd.
 

Daan078

Senior Member
Mooie wagen.

Heb de mijne 9,5 jaar geleden van een privepersoon gekocht in België. Verplicht is/was in B om de auto te laten keuren voor privé verkoop.
De man werkte vlak bij de grens zodat ik met een tijdelijk NL kenteken een paar km waarschijnlijk illegaal gereden heb en vervolgens op dezelfde dag met dat kenteken naar de RDW gereden ben.
De auto tijdelijk een paar dagen verzekeren was relatief duur (€120) en deed Centraal Beheer ook niet. Maar toen ik vertelde dat de auto de opvolger zou zijn voor de huidige auto, was het geen enkel probleem om met een aantal weken overlap (voordat de oude verkocht was) de auto eerst te verzekeren op chassisnummer.

De auto was gekocht en geserviced door dezelfde lokale Skoda dealer en was toen nog met een onderhoudsboekje. Later heb ik bij die dealer de precieze onderhoudsgeschiedenis opgevraagd.
Inmiddels ben ik 220 dkm verder en niet meer dan de onderhoudskosten gehad die je bij zo’n km stand mag verwachten.
Ik heb een transitkenteken geregeld; daarmee mocht ik een maand in België incl verzekering rijden. Je mag daar ook in Nederland mee rijden (Max 14 dagen), mits je een ontheffing regelt bij de belastingdienst. Alles keurig netjes gedaan, was allemaal zo online geregeld. Na 6 dagen is het kenteken door het RDW ingenomen, en mag je dus 1 dag rijden met je een-dags-kenteken. En nu staat hij te wachten op de kentekencard van het RDW….#duurtlang
 

Eltjo

Forumguru
Geld maakt gelukkig, daarom probeer ik er zoveel mogelijk van te houden…

Nogmaals mooie wagen, geniet zolang je geniet.
Pak een stoel en ga achter de ramen zitten met de blik op het blik.
 

Daan078

Senior Member
Heb een schaalmodel van een 2cv in mijn kast staan; mijn moeder reed jarenlang zo‘n auto, had het schaalmodel gekocht voor bij haar in het hospice. Na haar overlijden staat deze nu in mijn kast, en roept het vele mooie jeugdherinneringen op. Maar dank je wel dat je mij er op wijst…
 
  • Leuk
Waarderingen: Okki

Okki

Donateur
Eerste nieuwe auto die mijn vader ooit kocht en die ik me kan herinneren. Kenteken weet ik nog AK-09-91. Mijn eerste auto was ook een 2CV. Dus ja, dat vergeet je nooit en valt altijd op.
 

Daan078

Senior Member
Mooi hoor staat er strak bij.
Nou is nog wel wat werk aan. Voorbumper is rechtsvoor beschadigd aan de onderzijde, er zitten her en der wat krassen en schaven, 1 van mijn velgen was al beschadigd. Dus binnenkort een lijstje maken wat mijn poetser kan doen, en wat ik evt via een schadebedrijf moet doen. Tis een hobby hè….
 
Bovenaan Onderaan