Voorgloeilampje knippert 2x storing volgens vcds

Joske

Forumguru
Ik denk dat ik er nu wel ben, alleen nog wel wat mogelijkheden om uit te kiezen ;)
nummer 10 op de tekening.

Naamloos.png

Joske

Forumguru
@ertromp

zoiets?

8093.JPG

ertromp

Forumguru
De sensor lijkt wel maar heb zoiets een keer op een Polo 1.2TDI gezien en die stekker van sensor 3 was toch echt oranje :pieker:

bobracing

Forumguru
zoals bovengenoemde lijkt er wel op, dat is wat ik via google al tegen kwam.
We wachten nog even de bevestiging van Monteurtje af morgen, Auto is in 23 juli in 2010 tenaamgesteld voor de eerste keer.. maarja kan dus zomaar ook een auto van voor die datum zijn..

Joske

Forumguru
Eigenlijk maakt dat in dit geval niet meer uit (nu ik de exacte maand.bouwjaar heb), de eerste 2 (voor jouw motorcode)
03L906088P en 03P906088C zijn in maart 2014 "vervallen", dwz dat ze niet meer door een dealer besteld kunnen worden. (of zelfs gemonteerd worden, in zake officiële voorschriften Skoda). En dan wordt het in beide gevallen toch de derde, namelijk:

03P906088E

Althans, zo zie ik het hier staan natuurlijk. Verklaart niet waarom bij de eerste 2 artikelnummers alsook jouw motorcode staat.. Maar ik zou eerder neigen naar een artikelnummer waar "enkel" jouw motorcode bij staat. :)

bobracing

Forumguru
Ze kunnen het erbij laten staat dat alle 3 eventueel gemonteerd kunnen zijn dan?
dus dat nr zou jij dan op uitkomen, heeft iemand deze of een gelijke sensor eens vervangen, kan je er zo bij of moet er nog meer los gehaald worden?

Stinger

Actief lid
Er was toch een mogelijkheid in VCDS om dit te testen en meten. In bepaalde "measuring blocks".

bobracing

Forumguru
@Stinger, als dat mogelijk is wil ik dat graag eens testen :)
Vanmorgen gewoon de auto meegekomen na me werk a 22km.
na 500m begon het lampje te knipperen. Na 7km was de motor warm en toen even gestopt naast de weg auto herstarten en alles weg. Na 10km precies begon het weer te knipperen en toen na 1km sprong het Uitlaatgassysteem lampje ook te branden. Ik moest nog een kleine 5km en ben gewoon rustig doorgereden.
Ik vermoed dat ik vanavond idem hetzelfde zal meemaken dat het gaat knipperen, na herstart warme motor uit is en na een km of 10 weer aankomt.
Neem morgen de auto van me vriendin mee na het werk.... Dus mochten de heren vandaag wat kunnen vinden dan bestel ik dat gelijk zodat ik snel kan kijken of het daarmee opgelost is en ik weer zonder storing kan rijden! Dit rijdt toch wat zekerder haha

ertromp

Forumguru
De measuring blocks geven inderdaad actuele waarden weer dus dat kan een optie zijn @Joske
Je zult dan echt de kanalen moeten doorlopen tot je die sensor 3 vindt. Maar dat lijkt me voor TS een leuk klusje aangezien hij zelf VCDS heeft :D

bobracing

Forumguru
wachten het even af, als de heren kunnen zeggen dat het zeg 9 van de 10 keer die sensor is dan vervang ik hem liever dan weet ik zeker dat het dat niet meer is :)

bobracing

Forumguru
Weer een leuke rit gehad.... idem als vanmorgen.... Heb net onder de kap gekeken en volgens mij zie ik sensor nr15 zitten van de eerste pagina. Deze is volgens mij nog vrij gemakkelijk te verwijderen toch?

Monteurtje

Forumguru
Ik heb gekeken. Onderdeelnummer 03P 906 088 E. Bruine stekker. De oranje stekker is voor de sensor na het roetfilter.
De prijs bij de dealer is stukje hoger dan eerder aangegeven door anderen. 161,66 euro inclusief.
Sensor is met een steeksleutel 17 wel los te krijgen. Kan wel aardig vast zitten.
Ook moet je nog even langs de dealer rijden. Er staat nog een actie open op je auto. Brandstoffilter vervangen.

bobracing

Forumguru
Thx monteurtje, zal morgen langs de dealer gaan voor de sensor en ze vragen voor het filter.
Is inderdaad wel stukje duurder, maar als het dan weer goed is is het prima!
Ja is makkelijk los te halen als de kap open is toch zag hem dacht ik al zitten aan de zijkant achter het blok.

bobracing

Forumguru
Toevallig staat deze sensor ook op ebay neu als restpost :) Heb een bod gedaan mogelijk dat ik hem dan wat gunstiger heb :) Hou jullie op de hoogte.

bobracing

Forumguru
@Monteurtje @Joske @ertromp
Vandaag de sensor opgehaald in Duitsland , direct wat meer meegenomen! gezien de prijs een stuk beter was dan de prijs die Monteurtje noemde bij de dealer. Dus mocht iemand nog een sensor zoeken ik hou er 2 reserve en de rest mag weg.
nieuwe_sensors.jpg

Net 1 uur geleden de wagen voor de garage gezet, lamp onder de kap en met flink wat kracht de sensor los.

loshalen.jpg

Zie hier de oude sensor net verwijderd. met kleine handen krijg je hem er zo tussen uit, grotere normale handen moet je ff handig zijn:)
oudesensor.jpg

Hier zie je oud en nieuw naast elkaar, oud is duidelijk op van binnen zo te zien:

oud_nieuw.jpg

na monteren nieuwe sensor in omgekeerde volgorde de wagen op contact en de fouten eruit halen gezien die er in zat van toen ik de wagen voor de garage ging zetten. Hierna weer opnieuw scannen en foutmelding kwam niet terug :)

geenmelding.jpg

Hierna stukje gereden denk 2 kilometer ff blokje om, de afgelopen dagen ging lampje direct aan na 30 seconden en zeg 100 a 200m... Nu tot heden nog niet, morgen de ultime test na me werk, maar ik verwacht dat het nu weer in orde is :)

lampjes_uit.jpg

heren jullie worden wederom bedankt voor de snelle hulp die geboden werd :) Nu heb ik slechts 1 dag voor me werk de wagen niet kunnen gebruiken, had ik hem na de dealer gebracht misschien wel langer. Nu weet ik wat er vervangen is en wat er goed aan is! Zo leer je steeds weer bij en begint het ook leuk te worden:) Ik weet niet of het mogelijk is dat de bovengenoemde programma's ook door mij te raadplegen zijn? Bij Mercedes heb ik daar een speciale inlog van voor hun EPC maar Skoda Vag is dus vrij nieuw voor me.

Nogmaals credits voor de heren!

Bovenaan Onderaan