Met het kouder wordende weer is het volgende probleem ontstaan: voordat ik weg kan rijden moet ik zeker 5-10 minuten wachten tot ik door de voorruit kan kijken. De ruit is zo beslagen dat het lang duurt voordat de blower de voorruit heeft schoongeblazen.
1. Hoe voorkom ik (deels) dat de voorruit beslaat?
2. Hoe krijg ik de ruit zsm schoon?
Het verkomen van condensvorming zal moeilijk zijn. Zeker als je uit een warm huis in je nog koude auto stapt.
Je kunt proberen door een vochtvreter van Bison in je auto te plaatsen, het probleem te verkleine. Je hebt die in schillende maten. Wel goed vast zetten dat die niet omvalt, en natuurlijk regelmatig leeg maken.
Controleer onder de matten in de kofferruimte (plaats reservewiel), de voetruimte voor en achter op vocht. Leg er desnoods een oude krant onder. Ook weer regelmatig vervangen.
Zijn alle waterafvoeren onder in de deuren open ? Anders even doorprikken.
Heb je verder geen lekkage in de auto, zoals bijvoorbeeld bij de voor en/of achterraam, of het slangetje naar de achtersproeier van de wiswas achter.
De lucht die de ventilatie nodig heeft gaat vaak voor de voorraam door een rooster, onder dat rooster zit een plastice bak. Het kan zijn dat er een laagje water instaat doordat de afvoer door bladeren is verstopt. Dan wordt de aangezogen lucht extra vochtig.
Staat de ventilatie niet op circulatiestand ?
Het hoeft allemaal niet zo te zijn ik probeer enkel mee te denken.
Succes met je strijd tegen het vocht.