Enkele maanden geleden zijn de voorruiten van ons beide wagens ook vervangen.
Mijn vriendin, die de eigenaar is van de Roomster, heeft dit zo snel mogelijk willen doen. En is dus bij Carglass (België) geweest. Duidelijk vermeld dat de voorruit van de Roomster met zonneband én parkeerclips is.
De nieuwe voorruit werd zeer goed en netjes geplaatst. Geen glassplinters of ander afval te vinden in het interieur / exterieur. Echter geen Skoda-logo en geen parkeerclips te vinden.
Parkeerclips is een 2 weken later dan toch geplaatst door iemand die aan huis is langs gekomen.
Nadien blijkt dus dat onze Skoda-dealer óók ruiten kan plaatsen : hij heeft daar ook de uitrusting voor.
Ik (we) hadden dat liever aan hem gegund. Dat is dus voor de volgende keer :ahum:.
Voorruit bij mijn Y : ik wil wèl het Lancia-logo behouden en ga dus bij 2 Fiat/Lancia garages info vragen. De ene besteedt het uit, de andere (waar ik eigenlijk niet meer wil komen) doet het wel zelf. Die laatste wordt het dan toch maar.
Resultaat na herstelling en bij aflevering : deuk in spatbord, grijze lijm / kitresten op deur / spatbord / motorkap, zwarte "afval" in de auto, ruitewissers ronduit belachelijk afgesteld, raamrubbers aan de buitenzijde drukken niet meer op de ruit (opening van enkel milimeters).
Maar het is wel een ruit met logo
Bij aflevering op zaterdag is enkel de receptie open, het wordt genoteerd en men zal mij bellen. (reparatie is gebeurd op vrijdag)
Mooi niet dus : ik bel zelf naar hen de volgende dinsdag (of woensdag ?)
Ik kan zelf terug naar de garage rijden om 1) alles nog eens te laten zien 2) nog eens 2 uur wachten om (bijna) alles in orde te brengen 3) stofzuigen moet ik zelf maar doen 4) rubbers blijven hetzelfde 5) kleine discussie dat de deuk er misschien al was ?!? :biggthumpdown:
Toch 1 positief punt :blush: : blijkbaar was de raamlijst hier en daar door roest aangetast. Dat hebben ze gelijk mee vervangen voor zo'n 150€ extra. En terugbetaald door de verzekering.
Koen