Voorstellen Fabia 2 1.2 TSI

Dly6

Lid
Ik heb de tweede tankbeurt achter de rug en het verbruik is hoger uitgevallen. Ongeveer 1 op 11.5. Had 460 km gereden en er ging 40 liter in. Moet er wel bij vermelden dat de eerste klik bij 36 liter was maar ik kreeg er toch nog 4 liter bij uiteindelijk. Wat wel raar is dat de boordcomputer nog 5 streepjes brandstof gaf inclusief de twee streepjes reserve. Dat zou betekenen dat die 5 streepjes nog 5 liter zou zijn gezien de tankinhoud 45 liter is?
Even opletten of ik niet een lekkage heb :tongue: Rijstijl was normaal tot zuinig, geen gekkigheid. Paar keer wat meer mensen in de auto mee gehad en wat wind tegen gehad maar zo'n grote terugval lijkt mij niet helemaal kloppen. Het enige wat ik kan bedenken is dat ik de voorgaande keer dan niet helemaal vol vol heb getankt.

Ik zie meerdere reviews met verbruiken van 1 op 16 plus dus dat wil ik ook wel halen :D Even in de gaten houden, wordt vervolgd.

Rosinfield

† In Memoriam
lijkt me idd sterk. heb ook wel eens zoiets, wsch dan idd vorige keer niet helemaal vol geweest. En 4 liter er nog bij of niet scheelt natuurlijk behoorlijk

Dly6

Lid
Vandaag weer afgetankt en nu beter resultaat. Wel de andere uiterste t.o.v. de keer hiervoor. Nu 1 op 17.8 gereden. Kreeg er geen druppel meer bij. Denk dat het blok beter is losgekomen door de tuning? Maar goed, als het zo blijft dan zijn wij blij :)

Heb de Fabia vandaag goed gewassen en in de quik wax gezet. Heb enkele foto's geschoten eindelijk. Zal ze morgen even kleiner maken en uploaden. Nog even geduld ;)

Cordoba

Forumguru
De blokjes op de zijkant ken ik wel: een straat verderop staat een gele Fabia II HB en die heeft op de zijkanten dezelfde blokjes, en mogelijk ook op de achterklep, maar niets op het (gele) dak. En natuurlijk nog een (laat) welkom. De vermogenswinst bij JD is wel heel fors van 86 pk naar 140.

Dly6

Lid
Dat klopt inderdaad. Alle 1.2 tsi blokken gaan naar 140 pk. Of je 86, 90 of 105 hebt dat maakt niet uit.
Volgens JD zou je bij ron98 5 pk winst extra hebben en bij ron102 zelfs 10 pk en 20 nm extra. Ik had rollerbank uitdraaien gezien van 150 pk plus en 250 nm met 102 in de tank :D Als je geen 102 in de buurt hebt is een alternatief om bp ultimate te tanken en per 10 liter een 1 liter fles bio ethanol bij te mengen. Dan kom je ook rond 102 uit.

Dly6

Lid
Fabia 5.jpg Fabia 6.jpg Fabia 7.jpg Fabia 8.jpg Fabia 9.jpg

Hierbij dan eindelijk een impressie van onze Fabia 1.2 TSI met Race Package. De schaap in wolfskleren :tongue: (Nu die gechipt wel een beetje wolf in wolfskleren) Hoop dat ie forum-waardig is :D

Canon-Eye

Forumguru
Vandaag weer afgetankt en nu beter resultaat. Wel de andere uiterste t.o.v. de keer hiervoor. Nu 1 op 17.8 gereden. Kreeg er geen druppel meer bij.
Voor een goed inzicht in het verbruik moet je niet per tank kijken, maar over een langere periode de totale kms afzetten tegen de totaalgetankte liters. Zo worden tankverschillen vanzelf weggenivelleerd.
Veel mensen zweren bij Spritmonitor, ik gebruik echter een zelfbedachte excelfile waarin ik ook de overige autokosten kwijt kan. Zzo hou ik een goed overzicht omdat ik de totale uitgaven per jaar en per km kan zien, met de brandstof en overige kosten elk in een afzonderlijk blad.

• Leuk
Waarderingen: Dly6

Dly6

Lid
Voor een goed inzicht in het verbruik moet je niet per tank kijken, maar over een langere periode de totale kms afzetten tegen de totaalgetankte liters. Zo worden tankverschillen vanzelf weggenivelleerd.
Veel mensen zweren bij Spritmonitor, ik gebruik echter een zelfbedachte excelfile waarin ik ook de overige autokosten kwijt kan. Zzo hou ik een goed overzicht omdat ik de totale uitgaven per jaar en per km kan zien, met de brandstof en overige kosten elk in een afzonderlijk blad.

Dat is inderdaad ook zo. Ik deed voorheen het invullen bij de brandstofmeter van Autoweek maar na een tijd verwaterd dat ook weer. Een litertje meer of minder vind ik niet zo spannend maar de eerste twee beurten vond ik toch erg onder de gemiddelden liggen van wat ik las en nu is het ineens wel het uiterste van de twee beurten hiervoor. Maar zoals je zegt moet je het over een langer bereik bekijken voor een beter beeld :)

StefanN

Forumguru
Het is maar hoe je gezien wilt worden... jijzelf zit erin en ziet het niet....
Persoonlijk zeg ik ook eraf...

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, ik begrijp die kenteken blurring nog altijd niet. Heb het wel eens eerder aangekaart, maar niemand heeft mij tot nog toe duidelijk kunnen maken met het oog op welke verschrikkelijke gevolgen men dit doet

Dly6

Lid
Mij persoonlijk maakt het ook niet veel uit. Maar ik kan je wel paar redenen geven:
1. Mijn vriendin wil het graag en ik luister goed :tongue:
2. Mocht je een zakelijke auto rijden en je gebruikt de auto voor andere doeleinden dan dat je mag doen... Werkgevers en de belastingdienst houden de lease rijders goed in de gaten ;) Als je beweerd niet gereden te hebben en op FB of forum zien ze jou met foto gezellig bij de Efteling dan gaan ze even verder graven.
3. Ik postte voorheen weleens voor een garage foto's van auto's die hij getuned heeft en zijn klanten wilden dan niet met kenteken gepost worden. Zal misschien ook te maken hebben met reden 2.

Echt andere verschrikkelijke gevolgen kan ik verder ook zo niet bedenken. Maar denk eerder dat reden 2 een hoofdreden is en crimineel circuit zal vast ook wel wat te maken hebben. Las laatst een bericht dat ze iemand gevonden hadden via Facebook waarbij zijn auto gepost stond met kenteken en zo via via bij hem terecht zijn gekomen. Tja de ene ziet er geen kwaad in maar voor ander kan het toch grote gevolgen hebben blijkt.

Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
Bij pt 2 kan ik me op zich wel wat voorstellen. Al lijkt die vrees me nauwelijks reeel.
En als dat al zo zou zijn, dan zou je die kans toch net zo goed of zelfs meer lopen door op een bepaalde dag naar de Efteling te rijden, waarbij je geflitst kunt worden?
Reden 1 lijkt me nog het meest valide ;)

Dly6

Lid
Ja klopt inderdaad. Geflitst worden of ergens tanken of broodje ergens kopen. Je kan het eigenlijk zo gek niet verzinnen maar als ze willen kan je toch wel getraceerd worden. Ik heb zoiets van als je je aan de regels houd is er niks aan de hand. Je wordt toch anders gek van al dat opletten en bijhouden e.d.

Bovenaan Onderaan