Voorstellen, Maurice zonder skoda ervaring..

Hallo skoda rijders,

Per ongeluk stelde ik mij voor in het verkeerde topic. Hier nogmaals een poging :banghead:.

Ik ben sinds kort aangemeld omdat ik steeds meer neig naar een mooie Skoda Octavia. Welke uitvoering en motor het moet worden vind ik erg lastig en ik hoop dat ik hier meer wegwijs ga worden. Ik kijk ook rond naar andere merken maar de octavia is zeker een optie!

Ik ben Maurice, 32 jaar en woon in Apeldoorn. Een hele hoop Volkwagens gereden en heb er momenteel 3. Ik ben nogal gek van autos met een beetje pit.

Momenteel in bezit:

Vw high Up! 2014
Vw Golf R (R20) 2010
Vw Polo steilheck 1982 (1.3 G40 swap met mods)

Ik maak momenteel meer kilometers naar werk en ben 3 maand geleden voor eerst papa geworden. Vandaar dat de golf ruimte mag maken voor wat anders.
Een octavia RS lijkt me erg mooi.

Ik rijd (nu vooral met de up) 500km per week.

Graag hoor ik jullie tips en ervaringen!

Groetjes Maurice

Japanese Power

Donateur
Ha Maurice,

Welkom op ons forum! Een eventuele overstap van een Golf naar een Octavia zal niet verkeerd voelen. Ze zijn toch allemaal familie van elkaar ;) Succes!

Johan

Laatst bewerkt:
Hoe snel kan het gaan. Mijn golf is verkocht en heb 3 octavias bekeken. De laatste ging mee naar huis!
Van de eerste (lease) eigenaar, en een origineel Nederlands geleverde auto. Het is een Octavia RS Tdi geworden!

Niet zo woest snel als mijn golf R met 300pk, maar als deze ook gechipt word is t zeker rap zat!
Tot nu toe erg blij mee!
Opties zoals stoelverwarming, dsg, xenon, laneassist, dimmende binnen en buitenspiegels.. hij heeft t allemaal. Persoonlijk vind ik de huidige velgen niet fantastisch staan. Dus die zullen er ooit wel onder weg gaan.

Bij deze een plaatje!
Ben nog een beetje aan het stoeien met de fotos op dit forum

20191212_121652.jpg

Duijzer

Donateur
Leuk, weer een RS Tdi hier! Welkom!
Een krachtkuurtje gaat ‘m zeker goed doen, nog geen moment spijt van gehad. DSG ook gelijk laten doen...
Qua velgen is er uiteraard zat te koop. Ik rijd zelf op Gemini’s, in de zomer zilver, in de winter zwart. Kijk voor foto’s even in m’n topic. Maar er zijn nog veel meer mooie wielen te koop.

Cordoba

Forumguru
Welkom Maurice, die velgen zou ook absoluut niet mijn keus zijn, al is het maar omdat de ruimte tussen de spaken klein is en lastig schoon te houden. Ik zou wel het logo in elk geval op de neus vervangen door een exemplaar zonder chroom, zoals bijvoorbeeld onderstaand logo dat je bij Superskoda kunt bestellen:

o3-znk-int-f5w.jpg

Bovenaan Onderaan