Voorstellen NWS

NWS

Lid
Hallo allemaal, mijn naam is Niels, ben 47 en kom uit Zwolle. Op dit moment zijn wij op zoek naar een vervanger voor onze Ford Focus Wagon 1.8 Titanium uit 2009. De nieuwere focussen zijn mooi, maar teveel gebreken. Na wat zoekwerk ben ik op een Superb Combi terecht gekomen. Ondertussen al heel veel ingelezen op dit forum, dank voor alle uitgebreide info die hier te vinden is. Top!

De auto zal dagelijks door mijn vrouw gebruikt worden voor woon-werkverkeer. In de vakanties mag de Kip erachter.
We willen graag een automaat en inmiddels al veel gelezen over de DSG. Ook de verschillende voordelen van tunen gezien.

Er staat een proefrit gepland met een Superb 1.5 uit 2019 met 149K op de teller. Heb een optielijst via VAG opgevraagd. Bij de verkoper was op dit moment nog niet veel info te vinden, maar volgens mij is het een Sportline. Dat hoop ik tenminste, want DCC lijkt me erg prettig, zeker in combi met de caravan.

Nog tips waar op te letten tijdens de proefrit?

Alvast bedankt!

Gr. Niels

Arjan1985

Forumguru
Welkom! DSG is veel over geschreven. Dus lees dat goed (heb je al gedaan lees ik) door omtrent hoe dat hoort te schakelen zodat je met de proefrit weet waar op te letten.
1.5 tsi is imo een top motor. Heb dit blok zelf met 250000 km ondertussen (O3FL). Ook over dat blok is redelijk wat info te vinden op het forum.

Ik heb ervaren dat proefrijden in 2 exact dezelfde wagens mij een referentie gaf en een overtuigend duwtje in de rug dat de eerste proefrit vele malen beter aanvoelde dan de tweede.
Plus, bezitten de auto’s geen onderhoudsboekjes meer. Ik heb tijdens de proefrit de dealer gebeld (waar de auto in onderhoud was) en gevraagd wanneer het laatste onderhoud was geweest.

Tot slot, liefde maakt blind. Pas op. :ROFLMAO:

NWS

Lid
Ja, herkenbaar, toen we vanmiddag gingen kijken voelde het een beetje alsof we voor het eerst bij een nest puppies gingen kijken

Goede tip van die twee verschillende proefritten

Bovenaan Onderaan