Voorstellen vreemde eend.

Race Eend

Forumguru
Hallo Skoda-Forum-club leden.
Ik ben Mark, 24 jaar en werk voor JD Engineering.
Ik heb geen Skoda, maar rij er wel dagelijks mee als we ze getuned hebben ;)

Na aanleiding van de meeting van afgelopen voorjaar heb ik me maar eens aangemeld om de foto's/verhalen te kunnen bekijken.

Zelf heb ik overigens een Ibiza Cupra uit 2001 met 1.8T motor en turbo upgrade (278pk/427nm).
IMG_4336800x533.jpg

___JC___

Forumguru
Welkom Mark. Heb deze Ibiza in April nog bij JD zien staan (zonder stoelen) toen ik met een vriend van me en zijn Octavia RS langs was voor een kuurtje. Was een blauwe station 2.0TFSI waarbij de software vernieuwd was dus JD moest m nog kraken. Denk dat jij ons geholpen hebt toen?

sitechris

Donateur
Damn, das veel power die je uit je Ibiza haalt. Dat is een kernbommetje geworden :). Wat is je topsnelheid?

ps....leuk dat een tuner lid is van forum. Welkom!

Neptukker

Forumguru
Welkom!

Kruisbestuiving is niet vreemd zo met die gedeelde VAG techniek. Als ex Seat rijder kom ik ook nog wel eens "aan de andere kant". Ook daar geldt geen discriminatie, bij de interessepeiling voor een gezamelijke chiptuning inkoop/aktie (bij jullie zoals je kunt zien, ook daar ben ik "Neptukker") werd ik met open armen ontvangen met mijn oostblokbak.

EdK

Forumguru
Maar als ik het goed begrijp bied jij nu kortingen aan aan leden van het forum ?
En zou je eens wat text en uitleg kunnen geven wat de mogelijkheden zijn binnen het Skoda aanbod ?
Dus is tuning alleen maar bedoeld voor turbo diesels of zijn er ook mogelijkheden tot tuning voor bv een Roomster 1.4 , en wat zijn dan de voordelen ervan ? Zuiniger/ meer PK / meer NM ?

Ben hier namelijk erg benieuwd naar, en misschien wel meerdere lezers hier op het forum ! ( zeker naar die forumkortingen :grin: )

Race Eend

Forumguru
Maar als ik het goed begrijp bied jij nu kortingen aan aan leden van het forum ?
En zou je eens wat text en uitleg kunnen geven wat de mogelijkheden zijn binnen het Skoda aanbod ?
Dus is tuning alleen maar bedoeld voor turbo diesels of zijn er ook mogelijkheden tot tuning voor bv een Roomster 1.4 , en wat zijn dan de voordelen ervan ? Zuiniger/ meer PK / meer NM ?

Ben hier namelijk erg benieuwd naar, en misschien wel meerdere lezers hier op het forum ! ( zeker naar die forumkortingen :grin: )

Ik bied geen korting aan hoor, dat is een actie die op Seat online loopt. Ik weet niet eens of dat wel zou mogen volgens de regels van het forum.

Je kunt via seat online ook mee doen aan de actie. Of jullie kunnen gezamelijk zelf een groepsactie inplannen. Dan plannen we 1 of 2 dagen compleet voor de skoda forum leden en krijgt iedereen een leuke korting.

Een gewone 1.4 benzine (non TSI), voorzien wij niet van aangepaste software, dit omdat de winsten die er te behalen zijn veel te gering zijn. Die 5-10pk ga je amper kunnen voelen. Dat is echt zonde van het geld.

Stukje van onze site:
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Chiptuning[/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif] is het aanpassen van de software motorregelapparaat.

Tegenwoordig is iedere nieuwe auto voorzien van een motorregelapparaat. Deze computer regelt o.a. het ontstekingstijdstip, de inspuiting en bij turbo-motoren de turbodruk.
De gegevens hiervoor zijn als tabellen opgeslagen in de chip/eprom.[/FONT]
[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Bij het tunen worden deze tabellen/ kenvelden geoptimaliseerd en aangepast om bijvoorbeeld een hogere turbodruk te verkrijgen. Vervolgens moeten o.a. de brandstof hoeveelheid en het ontstekingstijdstip hier weer op worden aangepast.
Zodoende stijgt het koppel en het vermogen, zonder hierbij concessies te doen aan driveability en de geldende emissie-eisen. De aangepaste kenvelden worden opnieuw opgeslagen, dit kan door het vervangen van de chip/eprom of d.m.v. OBD-tuning
[/FONT]

Race Eend

Forumguru
Damn, das veel power die je uit je Ibiza haalt. Dat is een kernbommetje geworden :). Wat is je topsnelheid?

ps....leuk dat een tuner lid is van forum. Welkom!

Topsnelheid is zo'n 260kph (teller snelheid), zal zo'n 250 op de gps zijn. (ik kom een beetje aan het einde van de 5 bak bij die snelheden).

Zeker een snel bommetje. Maar in de toekomst komt er toch nog wel een grotere turbo op!:xyxthumbs:

MarcoO2

Forumguru
Ha Mark, welkom hier! Beetje late reactie, maar ik kom net terug van een weekje Duitsland (waar ik het resultaat van jullie tuning uitgebreid heb kunnen testen). :grin: Voor een beschrijving daarvan: klik hier.

Volgens mij ben jij degene die mijn TSI getuned heeft tijdens de Skodameeting in april, of zit ik er nu naast?

Grt, Marco

cvegreen

Forumguru
Welkom Mark , dat het geen skoda is is op zich niet zo erg . Het ook eentje uit de VW stal he , er zijn er hier nog wel die geen skoda rijden (waaronder ikzelf)
Dat is waarschijnlijk enorm leuk om zoveel power onder je voeten te hebben .

Race Eend

Forumguru
Ha Mark, welkom hier! Beetje late reactie, maar ik kom net terug van een weekje Duitsland (waar ik het resultaat van jullie tuning uitgebreid heb kunnen testen). :grin: Voor een beschrijving daarvan: klik hier.

Volgens mij ben jij degene die mijn TSI getuned heeft tijdens de Skodameeting in april, of zit ik er nu naast?

Grt, Marco

Hoi Marco,

Ik ben degene die jou 1.8TSI van tuning heeft voorzien.
Alhoewel dat makkelijk praten is, Jeroen maakt alle software nog altijd zelf hoor, ik heb het fysieke gedeelte alleen bij de auto gedaan.

Niet verkeerd hoor, met een 1.8TFSI 250kph halen:xyxthumbs:
Super hè die octaan 100 in duitsland.

grtz,
Mark

MarcoO2

Forumguru
Ha Mark,

Leuk dat je hier nu ook als lid te vinden bent! Ik heb nog altijd erg veel plezier van de tuning, vooral het veel hogere koppel is super! Benzine met octaan 100 is echt super, ik rijd altijd met BP Ultimate (RON98), maar op BP Ultimate 100 loopt'ie merkbaar mooier en beter... hij is echt rap!

Kortom, ik heb er nog altijd veel plezier van! Misschien kom ik nog wel eens llangs om 'm met octaan 100 op de rollenbank te zetten, ben toch wel erg benieuwd naar de waarden die dan gemeten kunnen worden... denk dat die "teleurstelling" van de vorige keer (212 pk met V-Power, open deuren en winterbanden) dan snel vergeten is!

Race Eend

Forumguru
Omdat men even wilde weten hoe snel zoiets nu loopt hierbij even wat gegevens/film:

Ha Race Eend, ben wel benieuwd naar de prestaties van jouw auto eigenlijk. Klinkt als een kanon en dat is het ook denk ik?

Jawel, als je grip hebt is het super. 0-100 vandaag nog getest (maar ik ben niet echt een stoplichtsprinter dus niet verder gekomen dan 6.2 sec)

Net even wat metingen gedaanmet de Iphone samen met Mark. Probleem is alleen dat Mark totaal geen tractie heeft in 1, dus de 0t100 tijden vallen iets "tegen" . :clown: Met goed tractie moet het veel sneller kunnen lijkt mij. :)
0t50 : 2.83sec
0t100 : 6.42sec (snelste run 6.2)
0t120 : 8.76sec
0t160 : 13.84sec
foto4-2.jpg

foto-5.jpg

foto5-2.jpg

Hier nog een oud filmpje van me (tegen de stichtse brug op A27 bij huizen)
http://videos.streetfire.net/video/Playing-with-the-cupra_132289.htm

Hier nog een stukje sprint met een corvette op lelystad:
http://videos.streetfire.net/video/ibiza-cupra-271pk-vs_131412.htm

sitechris

Donateur
uit je cijfers blijkt idd dat je heel erg snel bent. Vette bak! Hoe is de stabiliteit bij hoge snelheden?

Race Eend

Forumguru
Stabiliteit is prima op hoge snelheden, omdat de auto vrij laag is, wel oppassen met grote kuilen/heuvels op dat soort snelheden, anders raak ik her en der wel wat in de kasten.

Ik filmde dat overigens zelf met de telefoon, dat zou ik niet doen als de auto niet goed aanvoelt.

Auto heeft bilstein B14 onderstel en powerflex rubbers rondom.

sitechris

Donateur
Grote voordeel van lage auto vind ik is dat de subjectieve snelheidsbeleving hoger is. Als ik in mijn einser nu 140 rijd, gaat het voor mijn gevoel al best hard. In mijn vorige 330 en in mijn Octavia had ik dat veel minder. Dan reed ik 200 en had ik het gevoel dat ik stilstond. In de praktijk betekent dit zelfs dat ik mijn huidige auto rustiger aan doe dan voorheen. Op enkele uitzonderingsmomenten na ;)

___JC___

Forumguru
Okee, maar je wordt ook een dagje ouder en dat instappen en uitstappen wordt dan wel een drama natuurlijk.
:tongue:

Race Eend

Forumguru
Sinds kort hebben mijn ouders ook een skoda ze wilde een 2e auto ernaast en mede op aanraden van mij hebben ze een fabia gekocht.

Leuk karretje en de 1.4 - 16v rijdt prima in die auto. Auto is van 2005 en had net 29000km gelopen.

Als nieuw dus. Meteen even een beurtje gedaan met bougies/alle filters etc en dat hielp merkbaar (auto had een tijdje stil gestaan door de verkoop).

Wasmachineman

Forumguru
Sinds kort hebben mijn ouders ook een skoda ze wilde een 2e auto ernaast en mede op aanraden van mij hebben ze een fabia gekocht.

Leuk karretje en de 1.4 - 16v rijdt prima in die auto. Auto is van 2005 en had net 29000km gelopen.

Als nieuw dus. Meteen even een beurtje gedaan met bougies/alle filters etc en dat hielp merkbaar (auto had een tijdje stil gestaan door de verkoop).

Leuk dus gefeliciteerd ! Heb je nog meer van die acties ? :xyxthumbs:

Bovenaan Onderaan