Voorstellen

Highway

Forumguru
Hallo Iedereen,

Ik heb me hier aangemeld aangezien ik plannen heb om een Skoda aan te schaffen.

Mijn oog is gevallen op de Skoda Superb Combi 1.8fsi.

Zelf ben ik bijna 2 meter, mijn vrouw is ook niet de kleinste en mijn 2 kids zijn de langste van hun klas.

Nu is mijn dagelijks vervoer een Toyota Corolla sedan. Deze is helaas te klein geworden, de kids klagen dat ze te weinig ruimte hebben achterin, ik moet mijn stoel ver naar achter zetten om nog een beetje prettig te zitten.

Dus ben ik op zoek geweest naar een vervanging, en uitgekomen bij de Superb bouwjaar 2009-2011. Ik vind het een auto met mooie lijnen, super ruim en ik kan er prima in zitten.

Advies qua aanschaf hoor ik graag - waar moet ik op letten bij de aankoop, en wat zijn de verschillen tussen de verschillende uitvoeringen?

Cordoba

Forumguru
:bloemen:Allereerst welkom hier op 't forum @Highway Misschien voor je vraag naar advies even een apart topic openen, dan wordt het minder verstoord door welkomstberichten.

Voor de rest voor een goed advies, misschien ook aangeven wat je eisen/wensen zijn. Je weet dat de Superb hatchback een dubbel scharnier in de achterklep heeft, zodat je de kofferklep zowel als sedan(achterruit-blijft-op-zijn-plek), als hatchback (mee-openende-achterruit) kunt gebruiken?

Laatst bewerkt:

Highway

Forumguru
Dank iedereen voor de verwelkoming!

Ik zal in het Supurb II een topic openen om daar meer info te vragen, staat daar meer on-topic dan hier.

CDK

Forumguru
Welkom hier en dank voor het voorstellen! Succes met je keuze toegewenst!
In plaats van 1.8 fsi bedoel je waarschijnlijk tsi want de enige fsi motor die in de S2 geleverd wordt is de 3.6 ;)

Highway

Forumguru
Zoooowwwww even een update - het lijkt erop dat de speurtocht ten eind is gekomen. Vanmorgen bij een rode Superb 1.8 gaan kijken, en besloten dat het deze auto gaat worden.

Donderdag / vrijdag ga ik de auto ophalen. Wel geen inruil kunnen overeenkomen voor mijn Toyota, dus gaat die de particuliere verkoop in.

Highway

Forumguru
ls eerste laat ik een aankoop keuring doen bij Vag techniek in Nuenen (morgen ervoor bellen), dat zij eens goed kunnen kijken naar de auto.

Bovenaan Onderaan