Voorstellen

Na een terechte opmerking van PizzaPieter zal ik me na zes jaar toch maar even voorstellen.
Mijn naam is Philip en woon in Leiden. Ik heb sinds 1972 eerst in Renault 4-tjes gereden en gesleuteld, daarna verschillende Lelijke Eenden, waarvan een aantal besteluitvoeringen. Daarna een Austin Mini Estate uit Engeland meegenomen en tegelijkertijd een Hanomag Camper gehad.
In 1979 kwam de Citroën DS waarmee ik voor mijn werk veel door Europa reisde en die na mijn verhuizing naar Engeland uiteindelijk daar nog bij een Nederlander terecht is gekomen. Volgende auto weer een Eend bestel, opgevolgd door een Renault 4 bestel met vierwielaandrijving (!) en daarna een Citroën GS.

Vanaf 1988 gedieseld met Citroëns: C15D (10 jaar), BX Break D (3 jaar), AX Diesel en tegelijkertijd CX Break Turbo Diesel II (op Franse kentekenplaten gehouden voor reizen naar Frankrijk) (3 jaar) en als laatste Xantia Break (14 jaar). Zoekend naar een minder vervuilende, zuinige en toch ruime stationcar kwam ik uit op de Octavia Combi 1.2TSI Elegance Business Line met stripmotor.

Bijna aan alle auto's gesleuteld, waarbij ik moet opmerken dat de Skoda een stuk fijner is om aan te sleutelen dan de Citroëns, behalve dan de Lelijke Eend, want daar kon je overal bij door even wat carrosseriedelen weg te halen. :-)

hemi24

Forumguru
Welkom!
Als ik mag vragen: van welk bouwjaar is je Octavia? Is het een type 2 (1Z) of al een type 3 (5E)?

Welkom en leuk verhaal!

Dacht even dat je drugsrunner was, door die Franse platen
Je komt aardig in de buurt, PizzaPieter, dat wil zeggen, ik heb verschillende malen rare toeren moeten uithalen om de Golfjes en BMW's die bij de NL grens als vliegen op stroop mij gingen achtervolgen (en soms probeerden van de weg te drukken), van me af te schudden. Door de Franse platen dachten deze minderbedeelden uit de Rotterdamse scene dat ze met een potentiële Franse klant voor een drugsaankoop te maken hadden, die ze naar een adresje in Rotterdam konden loodsen. Je merkte snel genoeg wanneer iemand naast je bleef hangen en als je dan keek, maakten ze een horizontale beweging met de wijsvinger onder neus. Maar wanneer je niet kijkt en stug door blijft rijden, worden ze opgefokt. Ik heb ze een paar keer van me af weten te schudden door met die CX Turbo II bijna 180 km te gaan rijden. Volgens een bevriend autojournalist van het destijds de snelste stationwagon op de markt. Overigens reed ik meestal 's aonds laat Nederland weer binnen. Maar het is me ook overdag een keer overkomen toen ik van een congres in Gent terugkwam. Ze bleven achter me aan kleven tot ik twee vrouwelijke collega's bij het station in Rotterdam had afgezet, die inmiddels helemaal over de toeren waren geraakt door deze confrontatie met de drugswereld.

Laatst bewerkt:

PizzaPieter

Donateur
Je komt aardig in de buurt, PizzaPieter, dat wil zeggen, ik heb verschillende malen rare toeren moeten uithalen om de Golfjes en BMW's die bij de NL grens als vliegen op stroop mij gingen achtervolgen (en soms probeerden van de weg te drukken), van me af te schudden. Door de Franse platen dachten deze minderbedeelden uit de Rotterdamse scene dat ze met een potentiële Franse klant voor een drugsaankoop te maken hadden, die ze naar een adresje in Rotterdam konden loodsen. Je merkte snel genoeg wanneer iemand naast je bleef hangen en als je dan keek, maakten ze een horizontale beweging met de wijsvinger onder neus. Maar wanneer je niet kijkt en stug door blijft rijden, worden ze opgefokt. Ik heb ze een paar keer van me af weten te schudden door met die CX Turbo II bijna 180 km te gaan rijden. Volgens een bevriend autojournalist van het destijds de snelste stationwagon op de markt. Overigens reed ik meestal 's aonds laat Nederland weer binnen. Maar het is me ook overdag een keer overkomen toen ik van een congres in Gent terugkwam. Ze bleven achter me aan kleven tot ik twee vrouwelijke collega's bij het station in Rotterdam had afgezet, die inmiddels helemaal over de toeren waren geraakt door deze confrontatie met de drugswereld.
Das best heftig als (naar ik vermoed) niet-drugskoerier.

Heb ooit maatje gehad die in een 'foute' NewKids-achtige rode MB190D reed, die in buurt van de grens werd klemgereden door NL en BE arrestatieteams (25+ jaar terug).

Ze zochten wel een foute rode MB190D, maar niet deze. En ook niet met NL kenteken. Was toch schrikken als je voor de verkeerde wordt aangezien.

Gelukkig is jou uiteindelijk niks overkomen, begrijp ik, al is eigenlijk wat je vertelt al eng en bedreigend genoeg om te rekenen tot 'dat je iets overkomen is'.

Bovenaan Onderaan