Voortgang "storingszoeken"

hallo,
Allemaal een ontspannen kerst gehad ?, nou ik dus niet.
Afgelopen 15 Dec. naar de skoda dealer geweest voor het uitlezen van de servicemeldingen/storingsmeldingen vanwege allerlei meldingen(storingslampjes branden elke dag in een andere volgorde : ABS,stuurbekrachtiging,koelvloeistofniveau,en nu ook het motormanagement....)
Dit alles ondanks het prachtig lopen/starten etc. van de auto/motor.
Maar ik "durf" er niet mee naar duitsland , het is me allemaal te onduidelijk.
De Monteur kan niet in de computer komen om diagnose te stellen.
Afgelopen maandag de fabia 1.4 combi afgegeven voor een storingzoek cyclus....
Ondertussen staat de auto daar nog steeds, er is zelfs contact gezocht met Skoda importeur maar nog steeds is er niets gevonden.
Het zit ergens in de bekabeling of bestekkering maar waar ?????
Meer is er niet te melden, en ik begin me dus erg zorgen te maken wat er loos is en wat straks dan wel niet de rekening gaat worden.......
OK ik wil de storingen er natuurlijk uit hebben, maar als er helemaal geen storing is ??, alles loopt zoals gezegd perfect.
Morgen ga ik na de middag maar weer eens informeren........

Nog ideeën ?????????:407:

Hou jullie op de hoogte.
Gr. Claymore
 

Ronnie

Forumguru
Was het de blauwe Fabia Combi welke 23 dec. geparkeerd stond bij het VTOC gebouw op Schiphol oost?
 
Schiphol O en VTOC zou goed kunnen daar ligt mijn werkplek alleen....
Was ik toen lekker vrij en niet daar op die tijd en datum.
Mijn Fabia is trouwens van dat antracieachtig grijs.

Maarre, verder nog ideeën ?
 

Ronnie

Forumguru
Het enige wat ik me voor kan stellen is een aangetaste draadboom op de linker chassispoot onder de motorkap. ( als je ervoor staat aan de rechterzijde onder de accu en richting voorruit...) Wanneer deze aangetast is door water (dat er in blijft staan) krijg je de meest rare meldingen en fouten. In latere bouwjaren ,na 2005 dacht ik, is dit verholpen. Hier is al menig draadje over geschreven in het forum Fabia 1
 
Hé Ronnie,

Nou, nog steeds géén Fabia onder onze kont !!
Eergisteren is er wél een kortsluiting tussen de aarde en plusdraad van het ABS systeem (L. sensor) gevonden.
Maar of dat de uiteindelijke en definitieve storing is werd nog niet meegedeeld.
Eerst willen ze de auto nog nader aan de tand voelen om er bij oplevering zeker van te zijn dat alle storingen opgelost zijn.
De door jou aangegeven storing in de kabelboom was als eerste getest en dat leek Ok te zijn.
Vanavond dus maar naar ons eindejaarsfeest in de gehuurde felicia, bwéh.

Wordt vervolgt.

Alvast een geweldige jaarwisseling gewenst,
enne...... cross youre fingers for me please....
greetings, Claymore.
 

octofreak

Actief lid
Vervelend dat het k nog niet 100% is opgelost. Storingen en daardoor onzekerheid of je wel (veilig) kunt rijden is om radeloos van te worden. Het lijkt ook allemaal vanzelfsprekend. Overiges denk ik zelf toch ook aan kabeltjes oid.

suc6 en veel plezier vanavond:cheer:
 
Thanx.

Vervelend dat het k nog niet 100% is opgelost. Storingen en daardoor onzekerheid of je wel (veilig) kunt rijden is om radeloos van te worden. Het lijkt ook allemaal vanzelfsprekend. Overiges denk ik zelf toch ook aan kabeltjes oid.

suc6 en veel plezier vanavond:cheer:

Hi,

Tja het meest nare aan het hele geval is dat we de auto nu 2 maanden geleden hebben gekocht bij de firma Kwinten in Veldhoven (een ex-lease Leaseplan) met de gehele onderhoudshistorie vlekkeloos in orde, en de auto zelf in absolute nieuwconditie en super rijdend, tot ik 2 dagen later de eerste woonwerkfile inging. !:biggthumpdown:
Met garantie op ..... motorische gebreken/storing, en dus niet op allerlei rottigheidjes, alleen op stuklopen krukassen/zuigers etc.
Dit soort garanties durf IK zelfs op een 50 jaar oude auto te geven !!!!
En dan ondanks de garantie van 90 dagen gewoon durven zeggen dat dit niet onder garantie valt, zelfs niet bereid ons te bemiddelen bij een Skoda dealer.
En eigenlijk zowieso niet geinteresseerd wat er nou eigenlijk mankeerd, maar wél gelijk een oordeel dat dit niet onder garantie valt........

Wél is er bemiddeld en gecontroleerd bij een andere bevriende firma van Kwinten die de LPG installatie heeft nagelopen, overigens zonder verdere resultaten.
Dit vanwege het schokkerige rijden in files tussen de 1000 en 1200 toeren.
We zijn benieuwd of dit mogelijk ook te wijten is aan deze electronische kortsluiting (motormanagement error lampje ??)

Eerst de uiteindelijke storingsoplossing maar afwachten en de rekening die hieruit gaat volgen..... :eek:oo:
Daarna wederom melden bij Kwinten wat er zoal is voorgevallen, en hun reactie afwachten.
Dan is er altijd nog een mogelijkheid te kijken wat er juridisch is te regelen.
:623:

Heb een veilige avond, en een goed begin van 2009.
Greetings, Claymore.
 
hallo,
Allemaal een ontspannen kerst gehad ?, nou ik dus niet.
Afgelopen 15 Dec. naar de skoda dealer geweest voor het uitlezen van de servicemeldingen/storingsmeldingen vanwege allerlei meldingen(storingslampjes branden elke dag in een andere volgorde : ABS,stuurbekrachtiging,koelvloeistofniveau,en nu ook het motormanagement....)
Dit alles ondanks het prachtig lopen/starten etc. van de auto/motor.
Maar ik "durf" er niet mee naar duitsland , het is me allemaal te onduidelijk.
De Monteur kan niet in de computer komen om diagnose te stellen.
Afgelopen maandag de fabia 1.4 combi afgegeven voor een storingzoek cyclus....
Ondertussen staat de auto daar nog steeds, er is zelfs contact gezocht met Skoda importeur maar nog steeds is er niets gevonden.
Het zit ergens in de bekabeling of bestekkering maar waar ?????
Meer is er niet te melden, en ik begin me dus erg zorgen te maken wat er loos is en wat straks dan wel niet de rekening gaat worden.......
OK ik wil de storingen er natuurlijk uit hebben, maar als er helemaal geen storing is ??, alles loopt zoals gezegd perfect.
Morgen ga ik na de middag maar weer eens informeren........

Nog ideeën ?????????:407:

Hou jullie op de hoogte.
Gr. Claymore


Vraagje, kon hij helemaal niet communiceren met geen van alle regelapparaten????
Als dat het geval is trek dan de radio er maar eens uit, en probeer opnieuw.
 
Hallo Topsport,

Een geweldig 2009 gewenst van mijn kant.
Er was geen communicatie mogelijk via de servicestekker links in het dashboard.
Géén mogelijkheid dus om via de diagnosekast van Skoda de servicemeldingen uit te lezen of te resetten.
Als alle signalen/stekkers werden afgekoppeld was er wel mogelijkheid tot communicatie.
Zodoende zijn ze al zoekend op de ABS stekker/kortsluiting gekomen.
Ik houd je tip goed in gedachte, al hoop ik dat ik hem straks niet meer zal nodig hebben.

Heb jij verder als specialist skoda monteur nog tips of bekendheid met dit/deze proble(e)men ??
Ik ben behoorlijk radeloos, en zie niet bepaald uit naar de uiteindelijke rekening.
Al hoop ik dat ik morgen het verlossende telefoontje krijg dat de fabia klaar is.

greetings, Claymore
 
hallo,
Allemaal een ontspannen kerst gehad ?, nou ik dus niet.
Afgelopen 15 Dec. naar de skoda dealer geweest voor het uitlezen van de servicemeldingen/storingsmeldingen vanwege allerlei meldingen(storingslampjes branden elke dag in een andere volgorde : ABS,stuurbekrachtiging,koelvloeistofniveau,en nu ook het motormanagement....)
Dit alles ondanks het prachtig lopen/starten etc. van de auto/motor.
Maar ik "durf" er niet mee naar duitsland , het is me allemaal te onduidelijk.
De Monteur kan niet in de computer komen om diagnose te stellen.
Afgelopen maandag de fabia 1.4 combi afgegeven voor een storingzoek cyclus....
Ondertussen staat de auto daar nog steeds, er is zelfs contact gezocht met Skoda importeur maar nog steeds is er niets gevonden.
Het zit ergens in de bekabeling of bestekkering maar waar ?????
Meer is er niet te melden, en ik begin me dus erg zorgen te maken wat er loos is en wat straks dan wel niet de rekening gaat worden.......
OK ik wil de storingen er natuurlijk uit hebben, maar als er helemaal geen storing is ??, alles loopt zoals gezegd perfect.
Morgen ga ik na de middag maar weer eens informeren........

Nog ideeën ?????????:407:

Hou jullie op de hoogte.
Gr. Claymore

Ook de beste wensen voor 2009,


Ik heb het één keer eerder meegemaakt, kortsluiting in de afsluitweerstand in een airbag regelapparaat, dus in jou geval het abs regelapparaat, en dan kan je inderdaad ook via de VAS testkast ook de rest van de regelapparaten niet meer bereiken.
Als het ABS regelapparaat is afgekoppeld, en de overige regelapparaten zijn dan wel bereikbaar, en deze hebben allemaal de storing "ABS regelapparaat geen communicatie" opgeslagen staan zit het waarschijnlijk toch in je ABS regelapparaat, daar gaan je storingmeldlampjes ook van branden.
Voordat je iets laat repareren wil ik morgen nog even mijn docu op mijn werk nakijken, er staat mij iets nabij inzake storingen in het ABS ik weet alleen ff niet meer wat dat exact was, ik kom er op terug.
 
Ook de beste wensen voor 2009,


Ik heb het één keer eerder meegemaakt, kortsluiting in de afsluitweerstand in een airbag regelapparaat, dus in jou geval het abs regelapparaat, en dan kan je inderdaad ook via de VAS testkast ook de rest van de regelapparaten niet meer bereiken.
Als het ABS regelapparaat is afgekoppeld, en de overige regelapparaten zijn dan wel bereikbaar, en deze hebben allemaal de storing "ABS regelapparaat geen communicatie" opgeslagen staan zit het waarschijnlijk toch in je ABS regelapparaat, daar gaan je storingmeldlampjes ook van branden.
Voordat je iets laat repareren wil ik morgen nog even mijn docu op mijn werk nakijken, er staat mij iets nabij inzake storingen in het ABS ik weet alleen ff niet meer wat dat exact was, ik kom er op terug.


Topsport,

Bij voorbaat mijn dank.

Mijn auto staat welliswaar nu al meer als 8 werkdagen in de workshop, dus mag ik zo ondertussen aannemen dat er al e.e.a. is gerepareerd, dat kan ik niet meer terugschroeven.
Als ik iets te weten kan komen omtrend eerder opgetreden storingen, al lijken ze maar iets op de mijne kom ik wat beter beslagen ten ijs als ik de rekening ga ontvangen.
Aangezien ik zelf electronicus ben kan ik dan best wel doorgronden wat en hoe mij mogelijk wordt verteld/wijsgemaakt.....

Bedankt voor de genomen moeite.

ik ben met name geinteresseerd in de info over de door jou beschreven ABS storing.
Ik kan me zo voorstellen dat voor jou als Skoda monteur dit beschreven wordt als service bulletin.
Misschien wil je dan zo open zjn mij het serv. bull. nummer te vertsrekken.

Greetings,
Claymore.
 

octofreak

Actief lid
Ook de beste wensen voor 2009,


Ik heb het één keer eerder meegemaakt, kortsluiting in de afsluitweerstand in een airbag regelapparaat, dus in jou geval het abs regelapparaat, en dan kan je inderdaad ook via de VAS testkast ook de rest van de regelapparaten niet meer bereiken.
Als het ABS regelapparaat is afgekoppeld, en de overige regelapparaten zijn dan wel bereikbaar, en deze hebben allemaal de storing "ABS regelapparaat geen communicatie" opgeslagen staan zit het waarschijnlijk toch in je ABS regelapparaat, daar gaan je storingmeldlampjes ook van branden.
Voordat je iets laat repareren wil ik morgen nog even mijn docu op mijn werk nakijken, er staat mij iets nabij inzake storingen in het ABS ik weet alleen ff niet meer wat dat exact was, ik kom er op terug.

@ TopSport: Super dat je zo meedenkt!

Ik krijg toch wel last van plaatsvervangende schaamte omdat mijn auto's tot nu toe allemaal bij Leaseplan zijn geleased en onder het CarNext programma een tweede leven mogen beginnen. Maar als het op deze wijze plaatsvindt en dit niet een incident is, krijg ik daar geen warm gevoel van.

Zelf zou ik ook denken dat een leaseauto goed is onderhouden en dat deze storingsvrij zouden moeten zijn.... aan de andere kant zijn er ook auto's die continu storingen vertonen. Neem de oude renault laguna bijv. ... stond meer langs de weg dan erop.

Skoda heeft deze reputatie toch duidelijk niet...
 
@ TopSport: Super dat je zo meedenkt!

Ik krijg toch wel last van plaatsvervangende schaamte omdat mijn auto's tot nu toe allemaal bij Leaseplan zijn geleased en onder het CarNext programma een tweede leven mogen beginnen. Maar als het op deze wijze plaatsvindt en dit niet een incident is, krijg ik daar geen warm gevoel van.

Zelf zou ik ook denken dat een leaseauto goed is onderhouden en dat deze storingsvrij zouden moeten zijn.... aan de andere kant zijn er ook auto's die continu storingen vertonen. Neem de oude renault laguna bijv. ... stond meer langs de weg dan erop.

Skoda heeft deze reputatie toch duidelijk niet...


Wees niet bevreesd.................het gaat hier over zeer sporadische storing(en)
Je komt op dit forum nogal eens wat tegen, maar dat ligt eigenlijk allemaal op één hoop, als je het afzet naar het aantallen Skoda's dat er op de weg inmiddels rondrijd gaat het eigenlijk nergens meer over.

Happy newyear!!!!!!
 
Topsport,

Bij voorbaat mijn dank.

Mijn auto staat welliswaar nu al meer als 8 werkdagen in de workshop, dus mag ik zo ondertussen aannemen dat er al e.e.a. is gerepareerd, dat kan ik niet meer terugschroeven.
Als ik iets te weten kan komen omtrend eerder opgetreden storingen, al lijken ze maar iets op de mijne kom ik wat beter beslagen ten ijs als ik de rekening ga ontvangen.
Aangezien ik zelf electronicus ben kan ik dan best wel doorgronden wat en hoe mij mogelijk wordt verteld/wijsgemaakt.....

Bedankt voor de genomen moeite.

ik ben met name geinteresseerd in de info over de door jou beschreven ABS storing.
Ik kan me zo voorstellen dat voor jou als Skoda monteur dit beschreven wordt als service bulletin.
Misschien wil je dan zo open zjn mij het serv. bull. nummer te vertsrekken.

Greetings,
Claymore.

Ik heb het nog even opgezocht, maar de ABS storing kan ik niet rijmen met de storing die er bij jou auto aan de gang is, al had de storing die in mijn documentatie wel betrekking had op de communicatie via can-bus onder de regelapparaten onderling, waarbij het ABS regelapparaat roet in het eten zou gooien, bleef deze laatse wel bereikbaar,(en bij jou auto schijnbaar niet) en betrof het modeljaar 2003.

Serv bull. kan ik niet publiceren (dus geen kopieën e.d.), en op deze vraag had ik ook niet gerekend, maar uit m'n hoofd was het 35.
Het blijf lastig om via een LCD scherm een diagnose te stellen, beter is het om in dit soort gevallen de auto onder m'n handen te hebben.

Suc 6, ik hoor graag wat het geweest is.

Groet Paul
 
Ik heb het nog even opgezocht, maar de ABS storing kan ik niet rijmen met de storing die er bij jou auto aan de gang is, al had de storing die in mijn documentatie wel betrekking had op de communicatie via can-bus onder de regelapparaten onderling, waarbij het ABS regelapparaat roet in het eten zou gooien, bleef deze laatse wel bereikbaar,(en bij jou auto schijnbaar niet) en betrof het modeljaar 2003.

Serv bull. kan ik niet publiceren (dus geen kopieën e.d.), en op deze vraag had ik ook niet gerekend, maar uit m'n hoofd was het 35.
Het blijf lastig om via een LCD scherm een diagnose te stellen, beter is het om in dit soort gevallen de auto onder m'n handen te hebben.

Suc 6, ik hoor graag wat het geweest is.

Groet Paul

Hallo Paul,

Nou na een nachtje slecht slapen van de rekening laat ik je toch even weten wat ik als verklaring van de storing(en) te horen kreeg.
Gistermiddag haalde ik n.l. de Fabia op, en na uitleg en het overhandigen van 898,22 mocht ik weer verder gaan , met de vriendelijke groeten en succes.
Er was zo werd me verteld: een draadbreuk in het traject van de koppelstekker van het schutbord links naar de computer in de cabine, er ontbrak zo nu en dan een + 12 volt........ ?
Tevens was er een defect in de linker ABS sensor, deze zorgde voor een spannings kortsluiting van +12 volt naar de massa........... ?
Beide zaken waren hersteld en vervangen, en de storing was opgelost (dat is, voor dit moment, ik wil het even aanzien).

Dat alles heeft dus 12 dagen geduurd, ze hebben zich dus kennelijk de .... moeten zoeken ..... dit omdat er ook tussen de bedrijven door verder werd gegaan met ander doorlopende zaken.
Ik heb een specificatie gevraagd en ben nog in afwachting van deze om te zien waar nou eigenlijk dat totaalbedrag vandaan komt........
Wel zit er ook de huurauto (Fabia nieuw type) bij in waarmee we afgelopen maandag vóór kerst 620 km mee hebben gereden, en uit coulance is er voor de Felicia voor 9 dagen maar 50 euro doorberekend.

Overigens moest ik een half uurtje na het ophalen al weer terug , ze waren vergeten het vinkje aan te zetten voor de cruise control bij het flashen.
Zodoende werkte deze niet, na een excuus naar huis om de mega rekening te presenteren.
Hopelijk is er verder wat secuurder omgesprongen met e.e.a. ??????

Vandaag vulde ik even het waterreservoir van de ruitenspr. bij en zag dat de kabelboom vóór het schutbord uitgeplozen is en verder niet meer geisoleerd of beschermd !!
Daar maandag dus nog maar even mee terug ?!:crazy:
Ik heb spullen zat, en ook voldoende kennis van zake, maar ben niet van plan dit zelf op te gaan lossen.

Verder is het "vreemd" donker op het dashboard.... ik mis al die toeters en bellen aan errorlampjes :winkie:

Ik vertel je asap wat en hoe over de uiteindelijke afwikkeling.
Voor nu.... hartstikke bedankt ! voor het meedenken, ik weet als techneut wat het is om telefonisch of vanachter een computer diagnoses te stellen :worshippy:, da's niet makkelijk.
Rotterdam weet ik de volgende keer te vinden, gooi je adres of dat van je werkgever maar deze kant op.(hoop wel dat er géén volgende keer komt natuurlijk)

Much appreciated !
Greetings, Claymore.
 

MarcoO2

Forumguru
Verder is het "vreemd" donker op het dashboard.... ik mis al die toeters en bellen aan errorlampjes :winkie:

Gelukkig staat er ook nog iets positiefs in je verhaal... maar wat beroerd zeg! Zeker als je na afloop constateert dat alles niet netjes afgewerkt is, geeft dat niet echt vertrouwen in je dealer lijkt mij!
 
Hallo Paul,

Nou na een nachtje slecht slapen van de rekening laat ik je toch even weten wat ik als verklaring van de storing(en) te horen kreeg.
Gistermiddag haalde ik n.l. de Fabia op, en na uitleg en het overhandigen van 898,22 mocht ik weer verder gaan , met de vriendelijke groeten en succes.
Er was zo werd me verteld: een draadbreuk in het traject van de koppelstekker van het schutbord links naar de computer in de cabine, er ontbrak zo nu en dan een + 12 volt........ ?
Tevens was er een defect in de linker ABS sensor, deze zorgde voor een spannings kortsluiting van +12 volt naar de massa........... ?
Beide zaken waren hersteld en vervangen, en de storing was opgelost (dat is, voor dit moment, ik wil het even aanzien).

Dat alles heeft dus 12 dagen geduurd, ze hebben zich dus kennelijk de .... moeten zoeken ..... dit omdat er ook tussen de bedrijven door verder werd gegaan met ander doorlopende zaken.
Ik heb een specificatie gevraagd en ben nog in afwachting van deze om te zien waar nou eigenlijk dat totaalbedrag vandaan komt........
Wel zit er ook de huurauto (Fabia nieuw type) bij in waarmee we afgelopen maandag vóór kerst 620 km mee hebben gereden, en uit coulance is er voor de Felicia voor 9 dagen maar 50 euro doorberekend.

Overigens moest ik een half uurtje na het ophalen al weer terug , ze waren vergeten het vinkje aan te zetten voor de cruise control bij het flashen.
Zodoende werkte deze niet, na een excuus naar huis om de mega rekening te presenteren.
Hopelijk is er verder wat secuurder omgesprongen met e.e.a. ??????

Vandaag vulde ik even het waterreservoir van de ruitenspr. bij en zag dat de kabelboom vóór het schutbord uitgeplozen is en verder niet meer geisoleerd of beschermd !!
Daar maandag dus nog maar even mee terug ?!:crazy:
Ik heb spullen zat, en ook voldoende kennis van zake, maar ben niet van plan dit zelf op te gaan lossen.

Verder is het "vreemd" donker op het dashboard.... ik mis al die toeters en bellen aan errorlampjes :winkie:

Ik vertel je asap wat en hoe over de uiteindelijke afwikkeling.
Voor nu.... hartstikke bedankt ! voor het meedenken, ik weet als techneut wat het is om telefonisch of vanachter een computer diagnoses te stellen :worshippy:, da's niet makkelijk.
Rotterdam weet ik de volgende keer te vinden, gooi je adres of dat van je werkgever maar deze kant op.(hoop wel dat er géén volgende keer komt natuurlijk)

Much appreciated !
Greetings, Claymore.

Een keer een abs sensor defect, tja... kan gebeuren al ben ik het niet gewend.(is er niet recent een wiellager of een aandrijfashoes vervangen en daarbij mogelijk de sensor beschadigd)
De storing van het abs systeem kan ik nog steeds niet rijmen, als er volgens de dealer een voedingsspanning ontbrak, dan kan deze storing nog steeds niet de communicatie met de rest van de regelapparaten blokkeren, maar goed... vooralsnog is je probleem opgelost.
Heb je nog drama's stuur een pm met je privé mailadres, en wij kunnen eventueel zo contact opnemen, ik ga namelijk niet m'n werkplek via dit forum publiceren.
 

Ted

Forumguru
Even paar vragen?
De ECU zit toch op je schutbord en niet in de auto!
Waarom is niet de hele kabelboom vervangen, gezien de hoge reparatiekosten, had dat best billijk geweest!
Volgens mij waren de kabelbomen voor 2002 van een mindere kwaliteit omdat hierin water in bleef staan. Die van mij van 2003 is met isolatietape om de kabelboom gewonden zodanig dat de bedrading nog voldoende lucht krijgt.

Verder kan ik best voorstellen dat storingzoeken best arbeidsintensief is tenminste dat ervaar ik bij zulke storingen vooral als ze intermitterend van aard zijn.
 
Even paar vragen?
De ECU zit toch op je schutbord en niet in de auto!
Waarom is niet de hele kabelboom vervangen, gezien de hoge reparatiekosten, had dat best billijk geweest!
Volgens mij waren de kabelbomen voor 2002 van een mindere kwaliteit omdat hierin water in bleef staan. Die van mij van 2003 is met isolatietape om de kabelboom gewonden zodanig dat de bedrading nog voldoende lucht krijgt.

Verder kan ik best voorstellen dat storingzoeken best arbeidsintensief is tenminste dat ervaar ik bij zulke storingen vooral als ze intermitterend van aard zijn.

A: ja de ecu zit op je schutbord, maar daar heeft niemand over gesproken, het ging over een abs regelapparaat.

B: Zeker geen idee wat een kabelboom kost? dan trek je het niet met € 800,=, en dan heb je het nog niet over de levertijd, deze dingen worden op chassisnummer gemaakt en duurt weken (6tot8)

C: De kabelbomen van de eerste serie's fabia waren niet van mindere kwaliteit, het probleem was dat deze boom constant in het water hing op de linker langsdrager, omdat er geen waterafvoer op deze langsdrager zat, en daardoor loste langzaam de isolatie van de kabelboom op met vochtinsluiting als gevolg, en de nodige electrische storingen.
 

cvegreen

Forumguru
Wat een rekening zeg , dan nog niet mooi netjes afgewerkt ook niet als ik dit allemaal zo lees . Oh garagehouders , mij moet je er niet over praten ik voel me er ook al een aantal keer serieus door genaaid geweest. Niet ware dat je niet verder kan dan naar een garage gaan om je smeer beurten wegens je onderhoudsboekje he , maar ik zou het allemaal zelf doen. Ik moet in Februari hem laten smeren en weet niet waar ik het ga laten doen , de skoda garage waar ik gegaan ben voor mijn stuurbekrachtigings probleem vond ik ook niet pepaald keurig werken. (sorry voor het off topic gedeelte) .
Een goede garagehouder vinden is niet makkelijk , om te verkopen zijn ze allemaal geslepen genoeg , maar om correct aan je wagen en in het belang van de (auto)eigenaar te werken , dat vind je bijna niet . Ze werken allemaal veels te duur vind ik . Ik zou als ik u was misschien ook eens uit kijken na dit voorvalletje naar een andere garage houder , eentje die eens wat meer aan jou en de auto kant staat in plaats van zijn protomonee kant.
 
Bovenaan Onderaan