Mét een uitdraai van de diagnosebank, en ZONDER rekening da's eindelijk eens een opsteker !! bedankt Lakeman Purmerend.
Greetings, Claymore
Daar ben ik weer.....
Gister ben ik maar even naar de Skoda dealer teruggegaan..... sóchtends wederom een motormanagement storingslampje :icon_smile_dead:
De computer uit laten lezen en daar kwam een overslag uit op alle cylinders........
De boel is losgehaald en cyl. 1 bleek een loszittende bougie te hebben, tevesn was de bobine van deze cylinder niet vastgemonteerd.
Resultaat dus 1 zwarte bougie ( alle andere prachtig schoon...LPG !! )
en ingebrande schacht van de bobinemontage ( heeft natuurlijk vreselijk staan vonken.....)
Na wat arbied en een 45 minuten verder kon ik weer op pad.
Mét een uitdraai van de diagnosebank, en ZONDER rekening da's eindelijk eens een opsteker !! bedankt Lakeman Purmerend.
Die afleverbeurt die ik dus bij aanschaf van de gekochte auto kreeg van de firma Kwint in Veldhoven is dus NIET goed uitgevoerd , en gelukkig zonder desastreuze gevolgen gebleven.
Sorry Kwint maar wij zijn des duivels !!!
We gaan weer rijden en proberen dat steen in de maag gevoel van die 900 Euro en het totale ontbreken van vertrouwen in onze Fabia terug te vinden.
Het zou mooi zijn als we eindelijk eens een berichtje of telefoontje kregen van Kwint..... die zwijgen als het graf, En da's niet bepaald fatsoenlijk.
Zo gooien ze hun naam mooi te grabbel :regels:
Greetings, Claymore
Hallo lezers,
Hier weer even een tussenstand.
Vanaf de laatste keer bezoeken Lakeman :
Elke ochtend een laag niveau melding koelvloeistof (rood lampje en piepertje).
Daarna motorcontact uitschakelen, en weer starten, géén meldingen meer die dag.
Wel houd ik angstvallig niveau in het reservoir van de koelvloeistof in de gaten, maar daar lijkt NIETS aan te mankeren, dit in tegenspraak met de hartnekkige meldingen.
(enig idee Topsport ?, ik ga niet gelijk weer naar de dealer rennen voor een nieuwe sensor of tankje, de spaarcenten zijn voorlopig mega geplunderd door voorgaande rekening/reparatie.)
Is er een mogelijkheid dat de senor zelf vervuild is ? en is deze dan te demonteren ?
Is deze niveausensor gewoon een continuiteit sensor ?, of een capacitieve ?
Kan hij gewoon ohms doorgemeten worden door de stekker los te halen en op de sensor te meten/controleren ?)
Herkennen we deze melding mensen ??
Ik kan er geen kaas van maken ....., maar elke ochtend hetzelfde lampie en toetertje begint me te vervelen....
Greetings, Claymore.
Hei....
Doorgaans is het de sensor in het koelvloeistof tankje, echte vervuiling van de sensor kom je bij een 1.4 16v niet tegen, in tegenstelling tot de 1.4 50 kw waarbij vaak door een lekke koppakking de koelvloeistof vervuild met olie, en daarbij de sensoren vervuild met een brandend kvs lampje tot gevolg, maar je kan wel controleren of in jou geval er geen aanslag in het tankje zit, vaak te herkennen aan een donkere rand aan de binnenzijde van het tankje ter hoogte van de bovenrand van het kvs niveau.
Wat voor sensor er gebruikt wordt.... ik heb mij er nooit in verdiept een nieuw tankje kost dacht ik even € 10,= en het vervangen kost ook nog eens 10 minuten tijd en is te doen zonder ook maar één druppel kvs te verliezen, dus ik vind het niet echt de moeite waard om mij daar in te verdiepen.
suc6
Hiya,
Da's snel en duidelijk, bedankt voor de tips.
Is verder ook géén interessant item dit uit te gaan zoeken.
Tankje 10,00 euro......?????? dan ga ik dus echt niet zitten klooien.
Thanx again Matey !!
have a nice weekend.
Hiya,
Da's snel en duidelijk, bedankt voor de tips.
Is verder ook géén interessant item dit uit te gaan zoeken.
Tankje 10,00 euro......?????? dan ga ik dus echt niet zitten klooien.
Thanx again Matey !!
have a nice weekend.
Hé Gompy
Ik had zelf ook al zo'n soort van verklaring in gedachte, alleen wil ik het eigenlijk niet geloven :biggthumpdown:.
Aangezien ik rijkelijke ervaringen heb met metingen aan en met sensoren vanuit het bedrijfsleven en een calibratielaboratorium weet ik er wel het een en ander van.
Afgelopen week elke ochtend een lowlevelmelding ( onder de 6 graden) ! na herstarten dus gelijk weg ! ( daar heb ik dan weer géén verklaring voor ), maar dat had ik al gemeld.
Het tankje is erg moeilijk te verkrijgen zo schijnt het, want ik heb het nog steeds niet !
Ik heb bovendien erge twijfels of er voor die 15 lousy euro's wel een sensor in/bij zit .......
Dus wacht ik nog even een weekje en ga dan wel eens op de sloop kijken/meten.
Zodra ik weet of het nou een continuïteits sensor is ( de vloeistof sluit 2 pennen (de sensor) kort ) ga ik zelf wel een sensor in het tankje monteren en aansluiten.
Ik denk dat ik dat in dat geval véél beter kan ontwerpen als de Skoda fabriek.
Dit is toch werkelijk te gek voor woorden dat je pakweg onder de 6 graden elke dag een melding krijgt !!
Ik hou jullie op de hoogte...... ook over een mogelijk oplossing.
Greetings, Claymore.