Voortgang "storingszoeken"

tlpeter

Actief lid
Misschine heeft men bewust de bekabeling nog niet ingepakt en is men dit vergeten te melden

Iets inpakken wat je later , bij storingen, weer moet uitpakken is nutteloos
 
Tja......... dat klinkt lekker opbeurend thanx.
IK hoop er niet meer naar terug te hoeven.
Ik heb de uitgeplozen kabelboom op dat punt lekker ingepakt in teflonkrulsnoer.
Evt. water of vocht kan er dan lekker tussenuit en op dat punt zijn de kabels beschermd tegen doorslijten langs de scherpe delen van de draagarm.

Gr, Glaymore.
 
Voortgang storingsoplossing, vervolg.

Daar ben ik weer.....

Gister ben ik maar even naar de Skoda dealer teruggegaan..... sóchtends wederom een motormanagement storingslampje :icon_smile_dead:
De computer uit laten lezen en daar kwam een overslag uit op alle cylinders........
De boel is losgehaald en cyl. 1 bleek een loszittende bougie te hebben, tevesn was de bobine van deze cylinder niet vastgemonteerd.
Resultaat dus 1 zwarte bougie ( alle andere prachtig schoon...LPG !! )
en ingebrande schacht van de bobinemontage ( heeft natuurlijk vreselijk staan vonken.....)
Na wat arbied en een 45 minuten verder kon ik weer op pad.
Mét een uitdraai van de diagnosebank, en ZONDER rekening :yeah: da's eindelijk eens een opsteker !! bedankt Lakeman Purmerend.

Die afleverbeurt die ik dus bij aanschaf van de gekochte auto kreeg van de firma Kwint in Veldhoven is dus NIET goed uitgevoerd , en gelukkig zonder desastreuze gevolgen gebleven.
Sorry Kwint maar wij zijn des duivels !!!:mad:

We gaan weer rijden en proberen dat steen in de maag gevoel van die 900 Euro en het totale ontbreken van vertrouwen in onze Fabia terug te vinden.

Het zou mooi zijn als we eindelijk eens een berichtje of telefoontje kregen van Kwint..... die zwijgen als het graf, En da's niet bepaald fatsoenlijk.
Zo gooien ze hun naam mooi te grabbel :regels:


Greetings, Claymore
 

EdK

Forumguru
Daar ben ik weer.....

Gister ben ik maar even naar de Skoda dealer teruggegaan..... sóchtends wederom een motormanagement storingslampje :icon_smile_dead:
De computer uit laten lezen en daar kwam een overslag uit op alle cylinders........
De boel is losgehaald en cyl. 1 bleek een loszittende bougie te hebben, tevesn was de bobine van deze cylinder niet vastgemonteerd.
Resultaat dus 1 zwarte bougie ( alle andere prachtig schoon...LPG !! )
en ingebrande schacht van de bobinemontage ( heeft natuurlijk vreselijk staan vonken.....)
Na wat arbied en een 45 minuten verder kon ik weer op pad.
Mét een uitdraai van de diagnosebank, en ZONDER rekening :yeah: da's eindelijk eens een opsteker !! bedankt Lakeman Purmerend.

Die afleverbeurt die ik dus bij aanschaf van de gekochte auto kreeg van de firma Kwint in Veldhoven is dus NIET goed uitgevoerd , en gelukkig zonder desastreuze gevolgen gebleven.
Sorry Kwint maar wij zijn des duivels !!!:mad:

We gaan weer rijden en proberen dat steen in de maag gevoel van die 900 Euro en het totale ontbreken van vertrouwen in onze Fabia terug te vinden.

Het zou mooi zijn als we eindelijk eens een berichtje of telefoontje kregen van Kwint..... die zwijgen als het graf, En da's niet bepaald fatsoenlijk.
Zo gooien ze hun naam mooi te grabbel :regels:


Greetings, Claymore

Tja het blijft een fijne zaak die Lakeman
Zijn soms recht op de man af met uitspraken , maar dit heb ik persoonlijk liever dan het systeem wat firma Kwint denkt persoonlijk te vinden !

Dus als ik goed begrijp dan gaat je onderhoud nu naar Lakeman ?

Wel in iedergeval nu veel rijplezier met de Fabia en dat je in de toekomst weer voor Skoda gaat !?
 

cvegreen

Forumguru
Dat is gewoon een feit dat de ene zaak de andere zaak niet is . De ene zaak heeft soms iets wat de andere zaak dan niet heeft en visaversa . Het is wel zo dat je auto in sommige garages soms volledig mismeesterd (gelijk wij dat zeggen ) word . Hoe ik "mismeesterd" moet gaan omschrijven voor degenen die het niet begrijpen weet ik niet meteen te zeggen , mijn kop is weer zo raar vandaag . Ben helemaal raar vandaag , ik moet terug naar de kliniek en zit zowat vol zenuwen .(met mijn hoofdpijn die nu al duurt sinds half november)
 
Voortgang storingsoplossing.

Hallo lezers,

Hier weer even een tussenstand.
Vanaf de laatste keer bezoeken Lakeman :
Elke ochtend een laag niveau melding koelvloeistof (rood lampje en piepertje).
Daarna motorcontact uitschakelen, en weer starten, géén meldingen meer die dag.
Wel houd ik angstvallig niveau in het reservoir van de koelvloeistof in de gaten, maar daar lijkt NIETS aan te mankeren, dit in tegenspraak met de hartnekkige meldingen.

(enig idee Topsport ?, ik ga niet gelijk weer naar de dealer rennen voor een nieuwe sensor of tankje, de spaarcenten zijn voorlopig mega geplunderd door voorgaande rekening/reparatie.)
Is er een mogelijkheid dat de senor zelf vervuild is ? en is deze dan te demonteren ?
Is deze niveausensor gewoon een continuiteit sensor ?, of een capacitieve ?
Kan hij gewoon ohms doorgemeten worden door de stekker los te halen en op de sensor te meten/controleren ?)

Herkennen we deze melding mensen ??
Ik kan er geen kaas van maken ....., maar elke ochtend hetzelfde lampie en toetertje begint me te vervelen....

Greetings, Claymore.
 
Hallo lezers,

Hier weer even een tussenstand.
Vanaf de laatste keer bezoeken Lakeman :
Elke ochtend een laag niveau melding koelvloeistof (rood lampje en piepertje).
Daarna motorcontact uitschakelen, en weer starten, géén meldingen meer die dag.
Wel houd ik angstvallig niveau in het reservoir van de koelvloeistof in de gaten, maar daar lijkt NIETS aan te mankeren, dit in tegenspraak met de hartnekkige meldingen.

(enig idee Topsport ?, ik ga niet gelijk weer naar de dealer rennen voor een nieuwe sensor of tankje, de spaarcenten zijn voorlopig mega geplunderd door voorgaande rekening/reparatie.)
Is er een mogelijkheid dat de senor zelf vervuild is ? en is deze dan te demonteren ?
Is deze niveausensor gewoon een continuiteit sensor ?, of een capacitieve ?
Kan hij gewoon ohms doorgemeten worden door de stekker los te halen en op de sensor te meten/controleren ?)

Herkennen we deze melding mensen ??
Ik kan er geen kaas van maken ....., maar elke ochtend hetzelfde lampie en toetertje begint me te vervelen....

Greetings, Claymore.


Hei....

Doorgaans is het de sensor in het koelvloeistof tankje, echte vervuiling van de sensor kom je bij een 1.4 16v niet tegen, in tegenstelling tot de 1.4 50 kw waarbij vaak door een lekke koppakking de koelvloeistof vervuild met olie, en daarbij de sensoren vervuild met een brandend kvs lampje tot gevolg, maar je kan wel controleren of in jou geval er geen aanslag in het tankje zit, vaak te herkennen aan een donkere rand aan de binnenzijde van het tankje ter hoogte van de bovenrand van het kvs niveau.
Wat voor sensor er gebruikt wordt.... ik heb mij er nooit in verdiept een nieuw tankje kost dacht ik even € 10,= en het vervangen kost ook nog eens 10 minuten tijd en is te doen zonder ook maar één druppel kvs te verliezen, dus ik vind het niet echt de moeite waard om mij daar in te verdiepen.

suc6
 
Hei....

Doorgaans is het de sensor in het koelvloeistof tankje, echte vervuiling van de sensor kom je bij een 1.4 16v niet tegen, in tegenstelling tot de 1.4 50 kw waarbij vaak door een lekke koppakking de koelvloeistof vervuild met olie, en daarbij de sensoren vervuild met een brandend kvs lampje tot gevolg, maar je kan wel controleren of in jou geval er geen aanslag in het tankje zit, vaak te herkennen aan een donkere rand aan de binnenzijde van het tankje ter hoogte van de bovenrand van het kvs niveau.
Wat voor sensor er gebruikt wordt.... ik heb mij er nooit in verdiept een nieuw tankje kost dacht ik even € 10,= en het vervangen kost ook nog eens 10 minuten tijd en is te doen zonder ook maar één druppel kvs te verliezen, dus ik vind het niet echt de moeite waard om mij daar in te verdiepen.

suc6


Hiya,

Da's snel en duidelijk, bedankt voor de tips.
Is verder ook géén interessant item dit uit te gaan zoeken.
Tankje 10,00 euro......?????? dan ga ik dus echt niet zitten klooien.

Thanx again Matey !!
have a nice weekend.
 

octofreak

Actief lid
Hiya,

Da's snel en duidelijk, bedankt voor de tips.
Is verder ook géén interessant item dit uit te gaan zoeken.
Tankje 10,00 euro......?????? dan ga ik dus echt niet zitten klooien.

Thanx again Matey !!
have a nice weekend.

Goh, ik hoop dat het nu echt snel is opgelost voor je en van je auto kunt genieten!
 
Hiya,

Da's snel en duidelijk, bedankt voor de tips.
Is verder ook géén interessant item dit uit te gaan zoeken.
Tankje 10,00 euro......?????? dan ga ik dus echt niet zitten klooien.

Thanx again Matey !!
have a nice weekend.

Nog even exact nagekeken, het tankje kost € 15,17 incl btw, ik zat er een klein beetje naast, maar nog niet echt duur toch.
 
@TopSport,

Bedankt voor de prijsindicatie.

Ik heb het zelfde probleem, en meer Skoda's als ik zo op andere forums rondkijk.
Bij mij begon het op te treden toen de temperatuur s'nachts flink begon te dalen. s'Morgens, na een klein stukje rijden en herstarten was het weg. Als de temperatuur stijgt, treed het niet meer op. Het schijnt dat bij lage temperaturen de geleiding van (oudere) sensoren zo sterk afgenomen is, dat de meetunit het als een open verbinding ziet en derhalve het alarm geeft.
 
Hé Gompy

Ik had zelf ook al zo'n soort van verklaring in gedachte, alleen wil ik het eigenlijk niet geloven :biggthumpdown:.
Aangezien ik rijkelijke ervaringen heb met metingen aan en met sensoren vanuit het bedrijfsleven en een calibratielaboratorium weet ik er wel het een en ander van.
Afgelopen week elke ochtend een lowlevelmelding ( onder de 6 graden) ! na herstarten dus gelijk weg ! ( daar heb ik dan weer géén verklaring voor ), maar dat had ik al gemeld.
Het tankje is erg moeilijk te verkrijgen zo schijnt het, want ik heb het nog steeds niet !
Ik heb bovendien erge twijfels of er voor die 15 lousy euro's wel een sensor in/bij zit .......
Dus wacht ik nog even een weekje en ga dan wel eens op de sloop kijken/meten.
Zodra ik weet of het nou een continuïteits sensor is ( de vloeistof sluit 2 pennen (de sensor) kort ) ga ik zelf wel een sensor in het tankje monteren en aansluiten.
Ik denk dat ik dat in dat geval véél beter kan ontwerpen als de Skoda fabriek.
Dit is toch werkelijk te gek voor woorden dat je pakweg onder de 6 graden elke dag een melding krijgt !!

Ik hou jullie op de hoogte...... ook over een mogelijk oplossing.

Greetings, Claymore.
 
Hé Gompy

Ik had zelf ook al zo'n soort van verklaring in gedachte, alleen wil ik het eigenlijk niet geloven :biggthumpdown:.
Aangezien ik rijkelijke ervaringen heb met metingen aan en met sensoren vanuit het bedrijfsleven en een calibratielaboratorium weet ik er wel het een en ander van.
Afgelopen week elke ochtend een lowlevelmelding ( onder de 6 graden) ! na herstarten dus gelijk weg ! ( daar heb ik dan weer géén verklaring voor ), maar dat had ik al gemeld.
Het tankje is erg moeilijk te verkrijgen zo schijnt het, want ik heb het nog steeds niet !
Ik heb bovendien erge twijfels of er voor die 15 lousy euro's wel een sensor in/bij zit .......
Dus wacht ik nog even een weekje en ga dan wel eens op de sloop kijken/meten.
Zodra ik weet of het nou een continuïteits sensor is ( de vloeistof sluit 2 pennen (de sensor) kort ) ga ik zelf wel een sensor in het tankje monteren en aansluiten.
Ik denk dat ik dat in dat geval véél beter kan ontwerpen als de Skoda fabriek.
Dit is toch werkelijk te gek voor woorden dat je pakweg onder de 6 graden elke dag een melding krijgt !!

Ik hou jullie op de hoogte...... ook over een mogelijk oplossing.

Greetings, Claymore.

Yep, zit erin, sterker nog je krijgt hem er geen eens uit, althans niet in één stuk.
 

Angela71

Nieuw lid
Wie van jullie heren kan mij een prijsindicatie geven van zo'n nieuwe kabelboom? Ook ik heb te maken met storingen en gisteren kreeg ik te horen dat de bekabeling door het regenwater helemaal beschadigd is :( Kan dit ook opgelost worden met een 'nieuwe' kabelboom via een sloperij? Alvast bedankt voor het antwoord! Angela
 
Bovenaan Onderaan