Voorverwarmen en Skoda octavia IV phev

Bakkertje

Forumguru
Ik heb zowel een standkachel als de mogelijkheid om elektrisch voor te verwarmen bij mijn PHEV (Passat GTE).

De standkachel doet het niet als het benzine niveau laag is (als het lampje brandt).
Elektrisch voorverwarmen doe ik vanuit de We Connect app (als die het doet), ik heb nog niet gemerkt dat dit afhankelijk is van de temperatuur. Als de auto niet aan de stroom hangt krijg ik een waarschuwing en kun je de auto alsnog op de accu laten voorverwarmen.
Ik kan me voorstellen dat het bij een bijna lege accu niet kan.

Screenshot:
1678800153053.png

Pheaton144

Senior Member
Als het koud is werkt ie niet altijd, ik loop dan even naar buiten en druk in het scherm op climatisere, en als ik dan weer binnen kom staat op de app dat ie aan het voorverwarmen is, het is niet zoals het hoort, maar ik heb mij erbij neergelegd dat het een slecht functionerende app is.

Rallye

Forumguru
Ik heb niet de mogelijkheid om elektrisch voor te verwarmen, enkel op benzine. Vorige week heb ik inderdaad meegemaakt dat te weinig benzine in de tank het starten van de standverwarming voorkomt. Brrrrr….

Hier een tweetal stukjes uit de handleiding, waaruit ik de conclusie trek dat verwarming/ventilatie inderdaad afhankelijk is van de temperatuur (dat was ik bij mijn vorige niet-OEM standkachels ook gewend, al moest je daar een temperatuurgrens instellen). Welke temperatuur is niet gegeven, al lijkt bij gebruik van de standverwarming de temperatuur standaard op 23 graden te worden gezet. De koelvloeistofverwarming gaat aan onder de plus vijf graden.
A96FFDEA-E2FD-4D87-BD2A-711832D25600.jpeg

0E1F200E-2C7D-4545-9EB4-8E93A482F75F.jpeg 0E1F200E-2C7D-4545-9EB4-8E93A482F75F.jpeg

Bovenaan Onderaan