Vraag ivm aankoop Skoda Superb

Beste leden ,
Ik ben hier nieuw sinds vandaag omdat ik wel wat info en tips ivm eventuele optie's wou , ivm een waarschjnlijke aankoop van een superb ( mijn auto nu AUDI A4 S-line 2.0L TDI 03/2008)
Mijn aankoop zou zijn ( ondertussen al prijs gaan vragen ).
Superb Combi : CRTDI 2.0L 125kw-170 pk DPF 6 Versnellingen 4x4
Versie : Elegance
Kleur : Platin grey
Binnenbekleding : Leder glamour Onyx
Optie's :-Pack Elegance Columbus
( omvat : tapijten , buiten en achteruitkijkspiegels met aut. dimfunctie , verwarmde voor- en achteruitzetels , zonneschermen aan de achterruiten , navigatie systeem comlumbus , parking ass. systeem , bleutooth & multifunctioneel stuur ( radio + tel )
- Afneembare trekhaak
- Afwezigheid motortekens
- Alarm vol+per
- Mirage afwerking
- Soundsysteem
- Keyless Entry start & exit system: KESSY
- Elektrische achterklep
- Verwarmde voorruit
- Verduisterde ruiten achteraan ( hierover heb ik nog mijn twijfels of dit wel mooi is en of dit niet te donker word )
- Cargo platform concept
- Velgen LUXON 18" CCX 800 004A ( antraciet ) volgens mij het mooiste wiel bij het platin grey of zijn er andere opties ?

Graag jullie mening zijn er dingen waarvan jullie zeggen dat zeker niet / beter dit of dat nemen om die of die reden dan hoor ik het graag
Avast Bedankt

WAW prachtige wagen.

( heb ook deze kleur gekozen)
MDI is ook nog een optie
Heb de verduisterde ruiten en staan mooi op deze wagen ze zijn niet te donker want dit vind ik ook niet mooi.
Hij stond op het salon in Brussel en daar was ook een RVS uitlaatstuk op gemonteerd, dat maakt de wagen af.

WAW prachtige wagen.

( heb ook deze kleur gekozen)
MDI is ook nog een optie
Heb de verduisterde ruiten en staan mooi op deze wagen ze zijn niet te donker want dit vind ik ook niet mooi.
Hij stond op het salon in Brussel en daar was ook een RVS uitlaatstuk op gemonteerd, dat maakt de wagen af.

snelle heb je er mss foto's van , van die op het salon

Wordt mooie auto!
Verduisterde ruiten achteraan zou ik zeker niet weglaten! Erg mooie aanvulling, en zeker mooi in combinatie met de antraciet luxon velgen!

vincefra

Actief lid
mooi geheel ...
elektrische achterklep is nogal traag ... heb het zelf en zou het niet meer nemen ... (maar dat is persoonlijk natuurlijk)
zelfde voor kessy - leuk maar relatief overbodig. Blijft de nogal dikke sleutel op zak hebben en is veel geld voor enkel het vervangen van "drukken op de afstandsbediening".

Een mooie optie is standverwarming - nu (het vriest nog eens ... ) druk ik 's ochtends op mijn afstandsbediening en drink nog een kofie en dan stap ik in een warme wagen - lekker aangenaam. Maakt dat verwarmde voorruit overbodig wordt ...

in ieder geval - success met uw keuze ...

Stevens

Nieuw lid
Ik mis eigenlijk de DSG. En wat vincefra zegt is waar, die standverwarming is wel super en de geventileerde zetels voor in de zomer. Ik zou wel het bleke leder nemen, heb ik ook en vind dat mooier omdat bij zwart is alles zwart...maar dat is persoonlijk natuurlijk

Falcon

Donateur
1. Standverwarming
2. Sonniboys.nl
3. DVD schermpjes in hoofdsteunen op Columbus voor kids
4. Kleine antenne met beter ontvangst.. was iets over op het internet te vinden.
5. Digitenne ontvanger op Columbus :)
6. GPS tracker op basis van een prepaid sim.. wanneer de auto gejat/vrouw auto mee heeft ;)

___JC___

Forumguru
DSG kan niet in combinatie met 4x4. Je zou voor de bijtelling nog kunnen kiezen voor een Ambition ipv een Elegance en dan een bak opties nemen. Dan kan je het leer ook achteraf in laten bouwen in veel meer kleuren dan fabriek-af geleverd worden en het blijft buiten de bijtelling (tenminste in NL). Scheelde bij mij ook een aardig bedrag elke maand.

iceqbe

Nieuw lid
Ter info: het Pack "Company Columbus Elegance" heeft geen bluetooth (tenzij dit onlangs toegevoegd zou zijn...)

Ik heb nog een vraagje ( mss kunnen jullie mij daar een antwoord op geven ) ivm superb 170 pk 6 versnellingen 4x4 , heeft deze standaard het sportchassis ? als ik hem configureer dan kan ik het niet selecteren als optie maar het staat wel in de standaard lijst
Bij de 170 pk DSG en 6 versnellingen wel ( hier kan het wel als optie , maar staat terwijl ook als standaard in de lijst )?
en is er mss iemand die een afbeelding heeft van de zetelks met alcantara ( of raden jullie dit af )

Bedankt al voor de goede tips ( maandag 23/01 ga ik proefrijden in Kortenberg )

Mvg

Maandag gaan rijden in Kortenberg met de DSG 170Pk ,( supergoed meegevallen ) ik wou hem nemen in 6V 4x4 nu dat ik met die DSG heb gereden wil ik wel voor een DSG gaan maar dan wel met 4x4 dit kan dan jammer genoeg wel maar enkel in de 140 PK DSG 4x4 ( gezien de nog steeds onduidelijke situatie met de BIV mss wel de beste keuze ) de kleur ik denk toch dat ik een witte ga nemen met zwarte zetels met alcantara in Brussel stond er zo 1 en dat was zeer netjes .
Iemand hier ervaring met de 140 PK DSG 4x4 ??

___JC___

Forumguru
Alleen ervaring met de 3.6 met 4x4 en DSG en dat rijdt echt super uiteraard. Als die 140pk te weinig is kan je altijd nog tuning van Abt meebestellen of langs een goede tuner dan zit je zo op 175pk en ruim 400nm volgens mij. Of ligt dat lastig in België?

Alleen ervaring met de 3.6 met 4x4 en DSG en dat rijdt echt super uiteraard. Als die 140pk te weinig is kan je altijd nog tuning van Abt meebestellen of langs een goede tuner dan zit je zo op 175pk en ruim 400nm volgens mij. Of ligt dat lastig in België?
JC : Tunen is hier niet lastig maar als ik naar het type bak kijk dan zegt men max 350Nm ( volgens de voorschriften vw / skoda ) , daarom dat ik bang heb om boven die aantal Nm te gaan ivm bedrijfszekerheid ( ik zou niet graag stukken rijden met die DSG bak , ik zou wel kunnen vragen ( aan tuners ) of ze hem op 170/350Nm kunnen zetten dan blijf ik binnen de normen
bedankt alvast voor de reactie

___JC___

Forumguru
Ik weet dat de betere tuners hier in Nederland wel rekening houden met het koppel bij een DSG bak, maar dat die genoemde 350NM wel een heel erg veilige marge is. Overigens is 4x4 juist met zo een hoog koppel wel een voordeel moet ik zeggen. Ik had hiervoor een 2.0TDI met 180pk en 390NM met FWD en als het maar een beetje nat was en je gaf gas dan was het wielspin in de gloria!

Ik weet dat de betere tuners hier in Nederland wel rekening houden met het koppel bij een DSG bak, maar dat die genoemde 350NM wel een heel erg veilige marge is. Overigens is 4x4 juist met zo een hoog koppel wel een voordeel moet ik zeggen. Ik had hiervoor een 2.0TDI met 180pk en 390NM met FWD en als het maar een beetje nat was en je gaf gas dan was het wielspin in de gloria!

Ik heb maandag in Kortenberg een proefrit gehad met een 170PK/350Nm DSG FWD , zoals je zegt dan heb je vlug wielspin en daarom dat ik wou gaan voor de 170PK 6V 4x4 ( maar dan heb ik natuurlijk geen DSG en dat is toch wel super rijden vind ik na de proefrit ) en gezien de nog steeds onduidelijke situatie met de BIV( nu 2500 € mss vanaf maart 589.68 € ???? maar dat is helemaal nog niet zeker )hier in belgie lijkt me de 140 PK DSG 4x4 ( eventueel met chip ) een zeer goed alternatief dan heb je alles DSG ( rijplezier ) 4x4 ( baanvastheid )

Bovenaan Onderaan