Vraag Kodiaq PHEV actieradius totaal incl tank

Ft1975

Nieuw lid
Hoi allemaal na 4 jaar de Karoq tijd voor een opvolger, denk aan de kodiac phev business edition. Kan iemand mij vertellen wat de totale actieradius tank is, dus incl volle accu? Heeft iemand al met de Kodiaq PHEV lange ritten, naar wintersport/vakantie, gedaan zonder op te laden en de accu evt vast te zetten incl regeneratie?
Ik twijfel een beetje.
 

Patron

Senior Member
Totale actieradius is afhankelijk van meerdere factoren als je rechtervoet, het weer etc.
Met een beetje normaal gebruik kan je 800/900 km halen.
Er zijn al meer mensen die lange stukken hebben gereden, voor mij Duitsland en dan volle accu beginnen resulteert in 1 op 20 ongeveer
 

hemi24

Forumguru
Ik snap de twijfel niet zo goed. Wat is de alternatieve keuze?

Actieradius is sterk afhankelijk van je rijstijl én hoe slim je zelf de regenererende werking weet te gebruiken.
 

EvilKnievel

Actief lid
Misschien heb je hier wat aan, dit zijn de cijfers die ik in de praktijk heb ervaren:
Verbruik met lege accu / vastgezette accu (komt bijna op hetzelfde neer qua verbruik)
Snelweg ~120km/h 1:12
Gemengd provinciale weg / bebouwde kom: 1:16

Dat i.c.m. een 45 liter tank kan je redelijk uitrekenen hoever je komt. ;)
 

SuperBeeb

Forumguru
Nogal een verschil: 1:20 vs 1:12 snelweg.
Kan me niet voorstellen dat het verschil in reikwijdte van 250-350 km alleen door de accu komt.
 
Dit weekend even naar friesland en terug 360 km op hybrid vastgezet. Gemiddeld verbruik was toen 6,3 liter per 100 km. Gewoon met 110 kmh overdag heen en avond 130 kmh terug. Vond t niet slecht. Mn rav4 hybrid deed 7 liter op 100km op de snelweg (die was provinciaal wel veel zuiniger). Denk dat de kodiaq zwaar is maar goede stroomlijn heeft
 

Marcohook

Actief lid
In sportstand verbruikt de auto op de snelweg ongeveer 5kwh aan stroom en 1:16 qua benzine met 120 km/h en buitentemp van 10 graden. Dan heb je een actieradius (bij volle tank en accu) van rond de 750 km. In eco stand rij je eerst je accu leeg en dan op benzine ongeveer 1:12. De actieradius is dan 640 km. Dus iets minder. Eco stand is dus niet de zuinigste stand maar probeert zo lang mogelijk electrisch te rijden en bij kortere afstanden dan in theorie beter voor het milieu. Bij normaal en comfort standen zal het er iets tussen in zitten. En als je langzamer rijdt (max 100) en bij iets hogere temperaturen dan kan je wel richting de 850km halen….
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan