Vraag n.a.v. Schade

Oenoud

Forumguru
Dat geeft mij niet veel hoop voor hoe ik mijn auto morgen weer ga aantreffen @RefleCs
Ik hoop hem morgen weer op te mogen halen bij Care uit Arnhem.

Zou vandaag al klaar zijn maar helaas niet gelukt. Verkeerde onderdelen geleverd. :banghead:
Er bleek nog een drukbuis van de turbo afgebroken te zijn bij het blok.
Maar goed we gaan nu :ot:

Hoop voor de TS dat alles weer goed komt.
 

RefleCs

Forumguru
Ik zal voor je duimen @Oenoud de vestigingen waar ik het over had was 1 in Amersfoort en een in Amsterdam. Als het even kan kom ik liever niet meer bij Care.
 

deusjevo

Forumguru
Ik vind het prutswerk, ik ben 1 x op verzoek van leasemij bij de keten ABS autoschade geweest met een schade en vervolgens 3 x teruggewenst voor diezelfde schade...
Slechte montage, slecht spuitwerk, auto kwam smerig van binnen terug vol met stof.
Was ook laatste keer dat ik daar geweest ben, CARE ken ik, verder niet maar ik vrees dat al dat soort ketens low-budget werken voor leasebedrijven.
Klant met leaseauto reclameert misschien minder snel dan particulier?
 

servies

Forumguru
Ik vind het prutswerk, ik ben 1 x op verzoek van leasemij bij de keten ABS autoschade geweest met een schade en vervolgens 3 x teruggewenst voor diezelfde schade...
Tja, mijn Rapid had schade aan de achterkant (eigen schuld, achteruit tegen de auto van m'n schoonmoeder aangereden:banghead:) en van de verzekering moest ik ook naar ABS (was ook het dichtstbijzijnde schadeherstel bedrijf).
Ik kan echter nergens over klagen (behalve de leenauto, Fiat 500 is <CENSUUR>)...
Prima werk afgeleverd, het duurde 1 dag langer doordat er nog wat onzichtbare schade was waarvoor ze het onderdeel niet hadden, de auto was ook helemaal schoongemaakt. Ik heb het idee dat het spuitwerk zelfs beter is dan de originele lak...
 

RefleCs

Forumguru
Het schadebedrijf waar ik de beste ervaring mee heb is Reijnders in Amersfoort. Super service en ik kreeg een Nieuwe Golf Cabriolet mee als vervangende auto.
 

s-line

Forumguru
Wij zijn zelf een ABS-bedrijf en wat jij @deusjevo schrijft herken ik helemaal niet bij ons worden auto's gewassen en uitgezogen zelfs na een spotrepair!:banghead:
(Wat ik persoonlijk belachelijk vind)
Maar de kwaliteit van ons en een Care-bedrijf is een groot verschil.
Alleen al wat voor personeel er bij de meeste Care's rond loopt,zou ik zelf ook niet graag mijn auto heen brengen.
Heel veel jonge goedkope jongens (allochtone) wat meestal toch niet echt meer vakmensen zijn.:nono:
Mijn zwager moet ook altijd naar Care van zijn leasemaatschappij maar ook in Amstelveen is het dramatisch...:nailbiting:
 

Cordoba

Forumguru
@s-line Ik vermoed (ik heb geen onderzoek gedaan) dat het bij autoschadeketens net zo is als bij bandenboeren, opticiens en nog veel meer zaken: in de ene plaats ben je bij keten X beter af, 50 km verderop kun je juist weer beter voor keten Y kiezen, en nog weer een stuk verderop is keten Z misschien wel de beste.

In de tijd dat ik Eindhoven woonde wel een keer met Care te maken gehad, en die schade was acceptabel gerepareerd (plaatwerk en lakwerk was in orde, mechanisch gedeelte (iets kromme aandrijfas) was duidelijk ondermaats, die hadden ze gewoon laten zitten. (dat is dus én een heel andere regio, én ruim 20 jaar terug).
 

RoGEK

Senior Member
Ben benieuwd hoe de mijne morgen terug komt.
zou eigenlijk donderdag klaar zijn, wordt morgenvroeg....
altijd afwachten...
 

kansberg

Forumguru
Persoonlijk heb ik wel eens de indruk dat de 'grote' herstelketens kapot worden gemaakt door de lease en verzekeringsmaatschappijen. Dan wordt er bezuinigd op personeel en worden er wurgcontracten afgesloten met toeleveranciers. Dat is niet bevorderlijk voor het uiteindelijk resultaat. Geef mij het klassieke autoschadebedrijfje maar, met vakmanschap en kennis van zaken. Helaas is dit een uitstervend ras.
 

deusjevo

Forumguru
Zo kreeg ik vorige week mijn Qashqai terug, hij was echt schoon toen hij naar dit autoschade bedrijf in Rotterdam ging, sorry maar dit is echt onacceptabel vind ik?

Helaas had ik door omstandigheden geen tijd en zin om hierover te klagen.
Er komt vast een enquete die ik in moet vullen, die zal ik dan op het punt afleveren na reparatie negatief beoordelen, lijkt me logisch....:wavecry:

image.jpeg
 

RoGEK

Senior Member
Vandaag mijn Octavia 2 Combi opgehaald bij de schadehersteller.

Het erger gekund met de restpuntjes ;) (schijnbaar kan schadeherstel niet in 1x goed)

+ Achterkant is allemaal top, bumper netjes strak, goed gespoten. echt puik werk.
+ Motorkap is perfect hersteld en super goed gespoten.
+ GEEN! kleurverschil.. En dat met een zilvere wagen van 10 jaar oud

De voorkant hebben ze wat puntjes laten vallen.
- Beide koplampen niet correct in de geleiders terug geschoven ( zitten daardoor niet helemaal vast en strak tegen de carosserie aan )
- behoorlijk aantal stofpuntjes in de linker zijkant van de voorbumper
- 1 steuntje van slang koplamp sproeiers afgebroken.
- klemmetje van motorkap stang afgebroken
- Verkeerd logo op de grille gezet ( te klein? )

Al met al had het erger gekund maar het lijkt toch bij de eindcontrole niet helemaal top te zijn gegaan.

Direct besproken en uiteraard was het allemaal geen probleem en wordt het opgelost.
Vrijdag ochtend wagen brengen om de restpunten aan te pakken en krijg uiteraard een leenwagen.
 

s-line

Forumguru
Tja, ik ben een dik betalende particuliere klant. ik verwacht toch wel enig vakmanschap.
Dat is nu juist het punt, jij bent een dik betalende klant aan de verzekering. Alleen de verzekering is geen dik betalende klant meer aan de schadeherstelbedrijven! En vakmanschap moet toch echt ook betaald worden.
Het is zelfs al zo erg dat ze bijv. uitspuiten van kleuren vaak niet eens betalen, dus moet het herstel bedrijf dit uit eigen zak betalen of een risico nemen met een ontevreden klant ivm kleurverschil.
Met als gevolg dat de klant tegenwoordig zo "mondig"is dat ze vaak meteen weer een klacht in dienen bij de verzekering en die geeft dan meteen weer min punten aan het herstel bedrijf!:pieker:
Terwijl ze zelf hun klanten de volle mep laten betalen en ons de nek omdraaien.
Ik weet dit jaar al 2 bedrijven die gewoon gestopt zijn met de "toko" omdat ze het niet meer kunnen waarmaken, omdat de daadwerkelijke klant niet tevreden meer is of te kriigen is,en ze niet alles op "eigen"kosten maar gaan of kunnen uitspuiten of dergelijke.
En alles is de schuld van de maffia-verzekering. Want dat zijn echt uiteindelijk de grootste boeven in dit verhaal.
 

RoGEK

Senior Member
Dat is nu juist het punt, jij bent een dik betalende klant aan de verzekering. Alleen de verzekering is geen dik betalende klant meer aan de schadeherstelbedrijven! En vakmanschap moet toch echt ook betaald worden.
Het is zelfs al zo erg dat ze bijv. uitspuiten van kleuren vaak niet eens betalen, dus moet het herstel bedrijf dit uit eigen zak betalen of een risico nemen met een ontevreden klant ivm kleurverschil.
Met als gevolg dat de klant tegenwoordig zo "mondig"is dat ze vaak meteen weer een klacht in dienen bij de verzekering en die geeft dan meteen weer min punten aan het herstel bedrijf!:pieker:
Terwijl ze zelf hun klanten de volle mep laten betalen en ons de nek omdraaien.
Ik weet dit jaar al 2 bedrijven die gewoon gestopt zijn met de "toko" omdat ze het niet meer kunnen waarmaken, omdat de daadwerkelijke klant niet tevreden meer is of te kriigen is,en ze niet alles op "eigen"kosten maar gaan of kunnen uitspuiten of dergelijke.
En alles is de schuld van de maffia-verzekering. Want dat zijn echt uiteindelijk de grootste boeven in dit verhaal.


Uhm, dat heb je toch even mis ;)
Centjes komen uit mijn eigen beurs/rekening.....
Geen afhandeling via de verzekering dit keer..
Zeker bij zulke klant die rechtstreeks betaald had je toch een stapje extra verwacht.
Via de verzekering kan ik me er idd wel wat bij voorstellen.
 

s-line

Forumguru
Uhm, dat heb je toch even mis ;)
Centjes komen uit mijn eigen beurs/rekening.....
Geen afhandeling via de verzekering dit keer..
Zeker bij zulke klant die rechtstreeks betaald had je toch een stapje extra verwacht.
Via de verzekering kan ik me er idd wel wat bij voorstellen.
Oke dan had ik dat verkeerd begrepen.
Dan is het zeker slordig.
 

s-line

Forumguru
Als je prive schade moet laten repareren kun je beter naar een klein shadebedrijfje gaan. Die zijn vaak goedkoper als zo een grote keten bedrijf. En misschien ook nog wel sneller klaar..
 

RoGEK

Senior Member
Als je prive schade moet laten repareren kun je beter naar een klein shadebedrijfje gaan. Die zijn vaak goedkoper als zo een grote keten bedrijf. En misschien ook nog wel sneller klaar..

Ben ik met je eens.
Maar mijn algemene ervaring met deze schadehersteller is wel goed.
Hij valt onder de "schadenet" paraplu maar is een familie bedrijf wat al vanaf de jaren 70 schadeherstel doet.
Altijd goed mee te handelen.

Iig geen groot Care of ABS concern ofzo. ;)
 
Bovenaan Onderaan