Vraagje panoramadak

haassie

Forumguru
Tsja sorry…Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar aan mijn kant moet er ook gewerkt worden, ik laat je nog even in spanning :) of was dit in reactie op de voorgaand reactie …raam in ventilatiestand openen

Laatst bewerkt:

haassie

Forumguru
Nou, vanochtend nog een keer geprobeerd in de garage....no go....

Wordt dus gewoon scherp zijn en met het handje sluiten. Ook geen probleem.

JeSko

Forumguru
Wil je het dan niet werkend hebben? Laten uitlezen en desnoods activeren indien mogelijk zou ik denken, want de module heb je. Vond het destijds op men S2 zo'n mooie functie, ook dat je hem van ver compleet kon open zetten zodat de warmte er al uit kon was zo'n praktisch gemak. Maar goed jouw auto jouw keuze uiteraard :D

haassie

Forumguru
Zou het wel werkend willen hebben maar als de functionaliteit er simpelweg niet op zit (S3) dan houdt het op. Antera gaf al aan dat het handmatig moet (is de codeermeester van dit forum toch?)

Portierramen openen en sluiten allemaal wel bij ingedrukt houden van openen en sluiten knop maar het pano dak gaat niet mee.

TomDB

Lid
En wat gebeurd er als je de regensensor nat sproeit ? (raam)
Bij me Yeti was het zo dat dan de ramen ook sloten...en in de elegance uitvoering het dak ook sloot
Mijn Karoq sluit met de knop op afstandsbediening inhouden wel het panoraam maar helaas is de regensensor niet actief als hij geparkeerd staat. Dak sluit niet automatisch bij regen heb ik onlangs ervaren...

haassie

Forumguru
Ik vond dit op briskoda. Er is een recall/wijziging geweest waarbij comfort sluiten tot letsel zou kunnen leiden pfff…..dus helaas, of Vcds moet een optie bieden. Gezien het bericht van GertD zijn ze er weer op terug gekomen….

Posted 27 September, 2016

The recall is here: http://www.dft.gov.uk/vosa/apps/rec...7B99D4818E80257F8C004ACC21&freeText=Blank&tx= . The affected VINS are at the last line

Reference : R/2016/071
Manufacturer Ref : 97BV
Make: SKODA
Model : Superb III
Launch Date : 06/04/2016
Numbers Involved : 366s
Build Start Date : 01/05/2015
Build End Date : 01/04/2016
Recall Details

Concern : SUNROOF MAY INJURE OCCUPANTS WHEN IT IS CLOSED FROM OUTSIDE VEHICLE
Description : On certain vehicles with Panorama sun roof the legally specified limits of the clamping forces for convenience opening and closing of the sun roof may not be kept. When closing the Panorama sun roof from outside with the vehicle key (convenience closing), if any body parts are in the operating area of the sun roof they can get pressed against the roof frame and possibly get injured.
Remedial Action : Recall the vehicles that are likely to be affected and deactivate the convenience opening and closing of the Panorama sun roof. To do this the software for the on-board supply control unit and the sun roof control unit must be updated/ configured.
Vehicle Id : TMB???NP?G7011401 to TMB???NP?G7073721

CDO

Forumguru
Ik heb deze terugroepactie op mijn Passat uit 2016 ook gehad. Bij iedere beurt expliciet gevraagd om het niet uit te voeren en dat hebben ze ook netjes gedaan (zie trouwens op de RDW site dat de actie nog steeds open staat :D )

Ik had de functie op mijn S2C ook en wilde het niet missen op de Passat. Veel gebruikte functie bij mij.

TomDB

Lid
Volgens mij kan er ook iemand gewond raken als je het dak sluit terwijl je er in zit. Ook dan is het advies om je klauw er niet tussen te steken.

MarkvdD

Forumguru
Klauw ......

Bij sluiten van het pano-dak is er toch gewoon de knelbeveiliging actief? Die zou toch ook gewoon bij comfort-sluiten actief moeten zijn? Waarom dan die terugroepactie? Of is die knelbeveiliging bij comfort-sluiten niet actief?

MarkvdD

Forumguru
Dan snap ik wel de terugroepactie maar wel vreemd dat ze niet gewoon die grenswaarden aanpassen zodat knelbeveiliging weer goed werkt ....

haassie

Forumguru
Mee eens dat ik het nut er niet van in zie…maar goed, ooit was er eens iemand in de US die een kat in een magnetron wilde drogen, wat niet helemaal goed ging, arm beessie, stond niet in de handleiding…met als gevolg een schadeclaim…gevalletje claims voorkomen denk ik….je hebt normaal denkende mensen en anderen.

Gewoon de knop binnen gebruiken voor mij dus.

hemi24

Forumguru
:ot: : leuk detail bij die kat, wat veel mensen niet weten, maar het arme beestje moest volgens de eigenaresse worden gedroogd nadat ze het beestje in de wasmachine had gewassen.

even terug naar het panoramadak: bij de Kodiaq uit 2020 die ik had, werkte openen en sluiten met de AB ook gewoon…

Bovenaan Onderaan