Vragen over Superb Combi 3.6 TSi 4X4

Ik ga binnenkort mijn lease Octavia inleveren en overweeg privé terug te gaan naar mijn oude liefde: de Superb Combi DSG (ik reed 4 jaar lang een 1.8 TSi DSG Eleg. BNL). Ik vroeg me t.a.v. de Superb 4x4 3.6 TSi DSG af:
1) kost de 4-wielaandrijving ruimte? (is de bagageruimte kleiner)
2) www.werkelijkverbruik.nl geef 11l per 100Km (zeg maar 1 op 9) aan. Is dat realistisch?
3) zijn er beruchte probleempunten of bouwjaren die je moet vermijden? (mijn Tsi uit 2010 zooop echt olie)

Bij voorbaat dank voor al jullie inzichten en meningen
 

CDK

Forumguru
@geniusinc, als je de kans krijgt en het budget laat het toe zou ik er direct 1 aanschaffen!

Om terug te komen op je vragen....,

1) kost geen interieurruimte
2) verbruik van 1 op 9 is zeker realistisch want dat haal ik zelfs na m'n stage 3 tuning
3) voor zover ik weet is er niets raars bekend waarom je deze heerlijke auto niet zou moeten aanschaffen. De mijne verbruikt hoegenaamd niets, nooit bijvullen tussen de longlife beurten.

Greetz Corné
 
Laatst bewerkt:
ps: ik wil er wel 1 met chromen sierlijsten in het interieur. Die houtkleurige zijn zo lelijk. En ik neem aan niet makkelijk te vervangen?
 

ertromp

Forumguru
Geen idee wat je budget is voor een dergelijke Superbee maar is eens rondkijken in Duitsland niets voor je dus importeren?
 
Geen idee wat je budget is voor een dergelijke Superbee maar is eens rondkijken in Duitsland niets voor je dus importeren?
Ik ben inderdaad ook aan het kijken in Duitsland. Heb geen idee hoeveel (bpm/btw) er dan bij komt, maar moet mijn zwager maar eens vragen (die heeft zijn auto uit Duitsland gehaald). Tja budget. ik denk max zo rond de 25K.
 

Noord26

Forumguru
ps: ik wil er wel 1 met chromen sierlijsten in het interieur. Die houtkleurige zijn zo lelijk. En ik neem aan niet makkelijk te vervangen?

Zeer gemakkelijk te vervangen, of anders voor een paar tientjes te laten wrappen in elke gewenste kleur en motief wat je wilt.
 

CDK

Forumguru
Zoals reeds gezegd door @turboturbo :thumbsup: de 3.6 is een FSI een atmosferische motor, de type fout van de TS had ik even over heen gelezen ;)
@Pendragon heeft ook z'n interieur strips laten wrappen met een prachtig resultaat. Die van mij zijn zwart "pianolak" look, dat staat ook heel erg mooi moet ik zeggen!
Ik zou zeker voor de 3.6 gaan hoor omdat je dan ook 4x4 hebt, maar dat is een persoonlijke keuze natuurlijk, het rijd echt super!
 
Bovenaan Onderaan