Vreemd geluid 1.2 TSI (met filmpje)

Nee, klinkt anders, een soort doffe resonerende roffel.
Ook hoorbaar in de auto, maar niet bij elke koude start.
Wat opvalt, is dat de auto dan ook verhoogd stationair loopt, na de koude start.
raar is dan ook weer, dat hij wel verhoogd stationair loopt bij bijvoorbeeld 10 graden c.
en bij -1 graden c. weer niet.
Maar ook dat is de een voor de andere keer..
toch zijn er onderdelen besteld ter vervanging, nadat ik een omschrijving van het geluid gaf.
zie er wel tegen op,want ze zullen wel de hele veerpoot een wielkuip eruit moeten halen, om bij de ketting te kunnen komen...

bobby45

Actief lid
zie er wel tegen op,want ze zullen wel de hele veerpoot een wielkuip eruit moeten halen, om bij de ketting te kunnen komen...

dit is normaal dat moet bij de meeste auto,s zelfs als je vroeger en distbutie riem verving.

wees niet bang komt goed

Voor de ketting te vervangen hoeft de veerpoot niet los. Het is een sleutelvriendelijk merk Škoda. ;)

Enig idee hoe ze het dan doen?
er begint trouwens akelig veel in het nieuws te komen over de ketting.
En krijgen we straks helemaal weinig terug bij inruil...

Noord26

Forumguru
Als je bang bent om weinig terug te krijgen voor je auto had je maar geen splinternieuwe moeten kopen?

:cool:

Noord26

Forumguru
Procentueel gezien is de afschrijving volgens Autoweek gelijkwaardig aan een Audi of VW. Absoluut gezien schrijf je dus minder af in een Skoda, omdat de aanschafprijs lager ligt van een Skoda.

Wat betreft het vreemde geluid van de 1.2 TSI (topic), dat is voor alle modellen in de VW-groep van toepassing.

Hetzer

Forumguru
Tot nu toe zijn dit gewoon kinderziektes naar mijn meining, alleen de eerste serie 1.2 TSI heeft het distri -probleem gehad, dit word ook onder garantie vervangen.
Ik zou niet weten waarom dit de inruil zou beinvloeden.

Wat is volgens jou dan de eerste serie? Mijn auto is bouwjaar 2011( april).
kinderziektes of niet, het zou zich maar na je garantie openbaren.
En eenmaal negatief in het nieuws, zal mensen toch doen afschrikken, of het allemaal is opgelost of niet.
als blijkt dat een auto een snelle roestbak is, dan zal je toch ook wel twee keer nadenken.
Hierdoor zal een model minder geliefd worden, en dus minder snel verkocht worden, en vul de rest maar zelf in.

piair1982

Forumguru
Maart 2010 tm eind 2010 productie. Dat is zover ik gehoord heb waar zich problemen bevinden met de ketting.

Ron467

Actief lid
Ik ben een beetje doof, maar als ik naar het geluid van je filmpje luister, dan hoor ik een van de slangetjes/stangetjes linksbovenin tegen het veerpoothuis trillen. (had ik af en toe ook, heel irritant)
Hoor je overigens binnen beter dan buiten en eigenlijk alleen bij stationair.
Even vastzetten met tierapp heeft bij mij geholpen.

maar misschien heb/had je pech en is het idd bij jou de ketting.

Bovenaan Onderaan