Vreemd probleem: Afslaan TDI bij optrekken

Tallguy

Forumguru
Mede-TDI rijders,

Sinds ik mijn 2.0 TDI heb is het zo af en toe voorgekomen dat bij het wegrijden bij een kruising mijn motor opeens afslaat.

Vanochtend gebeurde het weer en toen had ik zoiets "eens vragen over er meer mensen zijn met dit probleem".

Wat gebeurde er? Motor draait gewoon, die is ook al lang warm (gebeurde op de terugweg van Wijchen naar Arnhem, dus dat zal het niet zijn). Koppeling ingetrapt, versnelling in z'n 1....stoplicht sprint op groen, ik geef ietsiepietsie gas, laat de koppeling opkomen, auto begint te rollen en...motor slaat af!
En aangezien een TDI aardig wat compressie heeft, voelt het alsof je opeens in 1 nanoseconde stil staat (bonk gevoel)

Dus snel maar weer motor starten en alsnog wegrijden.

Ik voel me er erg lullig bij, want een diesel slaat echt niet zomaar af. Ik rijd die dingen al ettelijke jaren en ik heb dit pas met mijn Skoda.

Ik vraag me af waar het aan kan liggen:
1. Is het iets wat bijv bij het DüsenPumpe hoort?
2. Is het omdat de 2.0 zoveel compressie heeft?

Zijn er meer TDI rijders die dit hebben? Zo ja, zijn dat 1.9ltr's of 2.0ltr's?

Zoals ik al zei...ik heb al tig jaar mijn rijbewijs en heb ik tientallen verschillende auto's gereden ,van Lada's tot Saabs en 4x4 Jeeps. Dit verbaast me echt en ik kan ook niet toegeven dat het mischien aan mezelf ligt.

De handeling van het wegrijden is iets dat ik (en jullie) tientallen keren per dag doen, en ik doe het echt niet anders)

iemand een idee?

Exciter

Administrator
Had het met de 1.9 TDI 74kW in begin ook. Net een klein tikkie meer toeren (gas) bleek de oplossing.

___JC___

Forumguru
Heb mijn 2.0TDI ook al twee keer af laten slaan. Staat inderdaad nogal stom.
grin.gif

Op een of andere manier rijdt ie weg als een benzine.

Is een bekend iets bij de hedendaagse Dieselmotoren.