Vreemde ervaring

Gisteren weigerden regelmatig de ruitenwissers voor en tevens het dash tussen de klokken, daar kwam alleen de afbeelding van de auto. Nu is dat vooral met dit regenachtige weer erg vervelend en dus ben ik direct naar de garage gegaan voor reparatie. Lopend naar huis maar al na een half uurtje gebeld, de monteur kon niet direct er aan beginnen, dat ik de auto weer op kon halen.
Oorzaak van het probleem: de motorkap was niet goed gesloten. De dag ervoor had ik olie gepeild en waarschijnlijk niet hard genoeg aangedrukt.
Daardoor gaf een sensor aan dat dit het geval was en ter bescherming van de ruitenwissers, die kunnen beschadigen als de kap niet goed gesloten is, blijven de wissers in ruststand liggen.
Misschien even een weetje voor het geval dat.....

hemi24

Forumguru
ik mis de essentie van dit verhaal even denk ik?

Ik zie ook niet in waarom je de motorkap zou moeten (of willen) aandrukken; gewoon laten dichtvallen en hij is goed gesloten toch?

• Leuk
Waarderingen: Tees

Okki

Donateur
Dicht drukken kan slecht zijn voor je plaatwerk (deukje) heb ik altijd geleerd. Dus gewoon van geringe hoogte dicht laten vallen.

Maar er kan natuurlijk altijd iets zijn waardoor de kap niet goed in het slot valt.
Ik denk dat TS daaraan refereert.

PizzaPieter

Donateur
Denk dat TS heel lief behulpzaam wil zijn om dit te delen, zodat iemand anders in de toekomst hier mss iets aan heeft.

Zo weet ik dat mn broer met zn Fabia allerlei storingen en lampjes had branden, omdat zn achterklepslot kapot was...moet je maar net weten

Rallye

Forumguru
Dan moet je dus wel opvallen dat op die afbeelding de kleur van de motorkap rood is. Of is dat bij de Scala niet zo?

hemi24

Forumguru
Dan moet je dus wel opvallen dat op die afbeelding de kleur van de motorkap rood is. Of is dat bij de Scala niet zo?
Als je een monochroom display hebt zal het niet rood kleuren, maar wordt de motorkap wit ingekleurd.
Daarbij verschijnt deze afbeelding enkel en alleen als er één of meerdere portieren en/of kleppen geopend zijn.

Heeft trouwens niks met niet goed aangedrukt zijn te maken, dat de ruitenwissers niet werken.
Als de motorkap niet goed in het slot is gegaan, komen de ruitenwissers er namelijk nog altijd niet tegenaan.
Is enkel het geval als de motorkap geheel geopend is, maar de beveiliging zit op het slot, aangezien dat de enige detectie/schakelaar is.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan