Patrick
Lid
Zoals misschien is opgevallen in het voorsteltopic heb ik een Octavia II van februari dit jaar gekocht. Tijdens mijn proefrit is niets vreemds opgevallen omdat het toen regende dat het goot, maar bij mijn eerste droge ritje zag ik een vreemd verschijnsel op de voorruit. Ik weet niet goed hoe het te omschrijven, ik doe een poging: het lijkt alsof er over de gehele ruit is gesproeid met een plantenspuit met een bepaald goedje. Het lijken opgedroogde druppeltjes maar het zit niet op de ruit of aan de binnenkant ervan, maar er tussenin. Het is met geen mogelijkheid te verwijderen. Als je van buitenaf op de ruit kijkt zie je het ook goed zitten: allemaal "zwarte"/doorzichtige vlekjes over de gehele ruit, binnenin. Het nare ervan is dat ik het tijdens het rijden ook zie: het lijkt, overdreven gezegd, alsof je door een plastic zak kijkt, je ziet patroonswisselingen op het verkeer dat voor je rijdt. Het is misschien wel te vergelijken met van die harsdruppeljes die je in de zomer wel eens op je ruit hebt, die zie je ook niet continu, maar af en toe, als je rijdt. Nadeel is alleen dat deze vlekjes bij mij dus niet weg te halen zijn.
Mijn vraag is of iemand weet wat dit kan zijn of er misschien zelf ook mee bekend is. Ikzelf denk aan een produktiefout met één van de tussenlagen op de ruit (alsof er luchtbelletjes bij zijn gekomen). De dealer heeft er ook naar gekeken en gaf toe dat hij het, na even focussen, ook zag. Hij krijgt deze week twee nieuwe Octavia's binnen en gaat kijken of het bij deze ruiten ook is. Eigenlijk weet ik het antwoord al wel: níet natuurlijk want ook ik heb dit nog nooit meegemaakt. Verder: stel dat deze auto's het ook hebben, wil dat dan toch nog niet zeggen dat het zo hoort?? Hij zal dit euvel bij Pon proberen te claimen. Ik struikel over het woord "proberen", dit lijkt me toch echt een kwaal voor de garantie? Of zie ik dit verkeerd?
Mijn vraag is of iemand weet wat dit kan zijn of er misschien zelf ook mee bekend is. Ikzelf denk aan een produktiefout met één van de tussenlagen op de ruit (alsof er luchtbelletjes bij zijn gekomen). De dealer heeft er ook naar gekeken en gaf toe dat hij het, na even focussen, ook zag. Hij krijgt deze week twee nieuwe Octavia's binnen en gaat kijken of het bij deze ruiten ook is. Eigenlijk weet ik het antwoord al wel: níet natuurlijk want ook ik heb dit nog nooit meegemaakt. Verder: stel dat deze auto's het ook hebben, wil dat dan toch nog niet zeggen dat het zo hoort?? Hij zal dit euvel bij Pon proberen te claimen. Ik struikel over het woord "proberen", dit lijkt me toch echt een kwaal voor de garantie? Of zie ik dit verkeerd?