Vreemde "vlekken" in de voorruit

Ronnie

Forumguru
Zolang de kit nog niet is "aangetrokken" (begonnen met uitharden) kun je de ruit nog bewegen. Bij het ruiten plaatsen gebruik ik altijd kleine wiggen om de ruit exact te centreren, daarna fixeren met ducktape en de wiggen verwijderen. Gaat zeer zelden mis.......
Zit er teveel kit tussen de ruit kun je er een spanband omheen trekken (om de beide A stijlen) dan gaat de ruit vanzelf dieper in de sponning liggen.

update: afgelopen woensdag is er een nieuwe ruit ingekomen. Hij is prima geplaatst, er zitten geen vlekken of afwijkingen in en het geheel ziet er netjes uit. De oude ruit wordt nog bewaard om eventueel alsnog een claim bij PON te verkrijgen nadat de districtsmanager de ruit met eigen ogen heeft gezien, dit in tegenstelling tot degene die de claim heeft afgewezen (waarom heb ik dan toch het gevoel dat hiermee niets wordt gedaan?) en ik hoop dat hiermee het verhaaltje voorruit voorgoed is afgelopen.

ericb

Actief lid
Ik ben voor jou persoonlijk blij dat het opgelost is.

De opmerking van Constant over de verzekeringmaatschappij is overigens wel terecht.
Los nog van de morele vraag of het correct is dat de dealer en Pon de kosten op deze wijze grotendeels afwentelen op de verzekeringsmaatschappij en dus uiteindelijk op ons allemaal als premiebetalers.

NB ik ga binnenkort met Pon en de dealer in de clinch, de distributieketting, tandwielen etc van mijn 1,4 tsi (volkswagen Touran) moesten na 60.000 km (2,5 jaar oud) vervangen worden als gevolg van kettingrek. Dealer heeft dat bij een dergelijke kilometerstand nog nooit meegemaakt en kon geen oorzaak bedenken. Kosten na 70% coulance nog steeds € 600,00.

hemi24

Forumguru
...ik ga binnenkort met Pon en de dealer in de clinch, de distributieketting, tandwielen etc van mijn 1,4 tsi (volkswagen Touran) moesten na 60.000 km (2,5 jaar oud) vervangen worden als gevolg van kettingrek...

Distributieriem mag ik hopen?!? :ahum:

ericb

Actief lid
Nee, ditributieketting. Vandaar de hoge rekening. Voor een distributieketting is ook geen vaste vervangingtermijn vastgesteld i.t.t. distributieriemen.

hemi24

Forumguru
Verhip ja, ketting:

vw-1-4-tsi-twincharger-engine-of-the-year-2009-img_1.jpg

Dat hoor je wel vaker, dat deze ineens rek gaan vertonen! M'n ouders hadden een MB A190 en die moest ook een keer vroegtijdig vervangen worden. Van BMW's hoor je het zo nu en dan ook...

EdK

Forumguru
de moderators doen hun schoonheidsslaapje !
Dus wordt naderhand wel weer ingegrepen !?

Bovenaan Onderaan