Vrijschakeling DVD op Nexus (intresse peilen)

richyk

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dey</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: richyk</font><hr />

Er zit geen standaard versterkeruitgang op de Nexus/MFD. Deze kun je wel maken door onderstaande adapter aan te sluiten op je wisselaaruitgang.

[/ QUOTE ]

Maar dan kan je er vast geen wisselaar meer op aansluiten?

[/ QUOTE ]

In 1 keer goed /forum/images/graemlins/cheer.gif

richyk

Actief lid
@Nomad, deze adapters zijn ook degene die op de door mij geplaatste foto's staan en werken zonder problemen. Denk er wel aan dat voor de niet-techneuten onder ons er nog wel wat knip- en plakwerk aan te pas komt i.v.m. aansluiten.....

Dey

Actief lid

[/ QUOTE ]

[/ QUOTE ]

En dus ook geen Dietz 1414 adapter!!! (ben beniewd wat ik nu ga winnen /forum/images/graemlins/winkie.gif)

richyk

Actief lid
Je wint helemaal niks, je bent af /forum/images/graemlins/1761.gif De Dietz adapter gaat in de zwarte aansluiting die je op de achterzijde in het midden van het toestel ziet zitten.........

nomad

Senior Member

@Nomad, deze adapters zijn ook degene die op de door mij geplaatste foto's staan en werken zonder problemen. Denk er wel aan dat voor de niet-techneuten onder ons er nog wel wat knip- en plakwerk aan te pas komt i.v.m. aansluiten.....

[/ QUOTE ]

Maar wat is er dan niet plug and play aan de 1280 ?
Daar hoef je toch geen kabels voor door te knippen ?

KingFish

Nieuw lid

Er zit geen standaard versterkeruitgang op de Nexus/MFD. Deze kun je wel maken door onderstaande adapter aan te sluiten op je wisselaaruitgang.

[/ QUOTE ]

[/ QUOTE ]

[/ QUOTE ]

Er zit wel degelijk een versterker uitgang op de Nexus.
Kijk maar op de foto linker boven connector naar LO-R en LO-L. Over deze uitgang komt geen spraak van je navigatie en eventuele telefoon en is dus alleen geschikt voor eind versterkers. Waar komt anders mijn bass vandaan??? /forum/images/graemlins/confused.gif

Bijlagen

• 25881-Nexus1.JPG
    25881-Nexus1.JPG
    73,6 KB · Weergaven: 26

richyk

Actief lid
Er zit wel degelijk GEEN versterker uitgang op de Nexus !! Vraag me nu ff niet hoe of wat want ik heb deze info van diverse Duits fora en ik zal proberen dit nog even te reproduceren !

richyk

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: nomad</font><hr />

[/ QUOTE ]

Maar wat is er dan niet plug and play aan de 1280 ?
Daar hoef je toch geen kabels voor door te knippen ?

[/ QUOTE ]

Klopt Nomad, niet voor de 1280 maar wel voor de 1414 ! Hiervoor zul je toch zelf de stroomvoorziening moeten regelen /forum/images/graemlins/grin.gif

richyk

Actief lid
@KingFish, jouw bas komt inderdaad van die twee uitgangen vandaan en die ernaast is de massa. Maarrrrrr, dit is een zogenaamde pre-out dus alleen voor een voorversterker of een sub in jouw geval ! Met veel knip en plakwerk is er wel iets van te maken maar je zult dan ook een aftakking moeten maken naar je wisselaaruitgang want dat is de enige plek waar je je remote aan kunt sluiten zodat je versterker ingeschakeld wordt zodra de Nexus/MFD2 ingeschakeld wordt.

Eigenlijk bleek het al uit een eerdere post van mij dat de Nexus niet te bestellen is i.c.m. het Soundsystem (lees versterker, equalizer etc.) omdat er vanuit de Nexus geen remote komt ! Deze zul je dus zelf moeten fabriceren. Of je kiest de simpele oplossing en koopt voor een paar euro de adapter die op je wisselaaruitgang gaat.

Maar mijns inziens blijft het knutselen voor gevorderden dit ! Kies dan voor een aftermarket navi-system van bijv. Pioneer of Kenwood samen met een versterker, sub en composet.

Hier wat links:
http://www.skodaforum.nl/forum/showflat.php?Cat=0&amp;Number=25443&amp;page=1&amp;view=collapsed&amp;sb=5&amp;o=&amp;fpart=1#25443
http://www.uk-mkivs.net/forums/1/252815/ShowThread.aspx
http://www.octavia-forum.de/forum/viewtopic.php?t=14676&amp;highlight=nexus+soundsystem

KingFish

Nieuw lid
@ richyk Je kunt je remote gewoon aansluiten op pool +UB.(zie schema eerder bericht) Deze schakelt je versterker aan zodra je je radio aan doet en 30 seconden nadat je je radio uitzet weer uit.

Bovenaan Onderaan