Ach of het triest is, vind ik moeilijk. Een wegenwacht medewerker is volgens mij geen gekwalificeerd automonteur. Of is dit wel zo? Kan het goed mis hebben.
Dan nog moet je maar net die technische affiniteit hebben om dit zelf te zien want contactpuntjes krijgen je niet meer op automechaniek 1-o-1, lijkt mij.
Zoals Nemo zegt kijkt men beter naar de toekomst. Wat kan ik doen als er een auto met computerproblemen staat, wat kan ik doen als....
Als men gekwalificeerd automonteur moet zijn om langs de weg te mogen als wegenwacht dan vind ik het wel terecht om te zeggen dat het triest is want een monteur moet weten wat contactpuntjes zijn en ook zonder scholing kunnen zien hoe die erin moeten. Kwestie van goed orienteren op de grondplaat en fietsen maar.
Edit: nou zo zie je maar wat ik bedoel. Die elektronica speelt steeds een grotere rol. Daar moet de kennis ook zitten!
Het vervangen van een lager voor je achteras is géén wegenwacht klusje meer. Bij de wegenwacht denk ik aan een oliepeil, kokende motor, lekke band, afgeslagen motor, etc. etc.. Niet aan een complete asrevisie.
Ps. Motorachterin, waarom monteer je geen universele elektronische ontsteking?