vrouwelijke lezers?

EdK

Forumguru
Hoe herkenbaar!!!

Mijn medebewoners vinden dat ik het veel te vaak over auto's heb en hen te weinig aandacht geef!

Tja ff door generaliserend !! Je moet het meer over haardracht , make up , kleding en jongens hebben !!
En over de binnenkant van een auto en alleen de kleur !!

Inderdaad er wordt ff niet meegelezen , is ff aan het buurten !!
Wat wij mannen roddellen noemen , toch !!??
 

Gieliovd

Forumguru
Ach vroeger waren het ook allemaal beulen met smeerolie tot en met de oren, tegenwoordig is het computerwerk en een beetje priegelen.

Nu we toch aan het generaliseren zijn, he!

Ziet er leuk uit van binnen. Oldskool de gekste.

Die accu zal wel voorin liggen denk, bij de remvloeistof?
 
Ach vroeger waren het ook allemaal beulen met smeerolie tot en met de oren, tegenwoordig is het computerwerk en een beetje priegelen.

Nu we toch aan het generaliseren zijn, he!

Ziet er leuk uit van binnen. Oldskool de gekste.

Die accu zal wel voorin liggen denk, bij de remvloeistof?

Kunnen we een leuke prijsvraag van maken :D. Nee, de accu ligt achter de achterbank, onder de vloer daar. Met een metalen deksel erop met rubber rand, zodat eventuele gassen niet zo makkelijk het interieur binnenkomen.

En ach, die moderne monteurs. Veel Wegenwacht monteurs kunnen letterlijk geeneens een set contactpuntjes verwisselen! Klikt gek maar echt waar.
 

Gieliovd

Forumguru
Het lijkt mij niet dat de ANWB contactpuntjes bij zich heeft gezien slechts 0,5 procent van de auto's op de weg in 2008 nog contactpuntjes heeft.

Vervangen is niet zo moeilijk maar erbij komen wel lijkt me :)
 
Het lijkt mij niet dat de ANWB contactpuntjes bij zich heeft gezien slechts 0,5 procent van de auto's op de weg in 2008 nog contactpuntjes heeft.

Vervangen is niet zo moeilijk maar erbij komen wel lijkt me :)

Vervangen is niet moeilijk (ik kan het zelfs nog en dat zegt nogal wat!). Maar een clublid van ons maakte het mee dat de (jonge) wegenwacht monteur de contactpuntjes niet kon verwisselen. Hij wist niet hoe t moest! Hij kreeg ze er dus ook niet goed in. Komt inderdaad omdat tegenwoordig vrijwel niemand meer contactpuntjes heeft. Maar triest is t eigenlijk wel...
 
Hebben ze die dan nog wel bij zich dan :smiley29:

Nee, maar iedere (verstandige) oude autobezitter wel! Ik heb altijd een setje in het dashboardkastje liggen. Contactpuntjes, een jerrycannetje koelvloeistof, en een set schroevendraaiers heb ik standaard 'aan boord'. Wat een verschil eigenlijk met tegenwoordig.
 

nemo

Senior Member
Ik vind het triest dat jij het triest vind. De wegenwachters zitten meerdere malen per jaar om trainingen te volgen om mee te gaan met alle ontwikkelingen. De hybride techniek is interessanter voor de toekomst dan contactpuntjes..
 
Ik vind het triest dat jij het triest vind. De wegenwachters zitten meerdere malen per jaar om trainingen te volgen om mee te gaan met alle ontwikkelingen. De hybride techniek is interessanter voor de toekomst dan contactpuntjes..

Tuurlijk. Maar als ik als dubbel-linkshandige contactpuntjes kan verwisselen, dan zou je verwachten dat die Wegenwachters dat ook kunnen. Dat zijn toch behoorlijk technisch begaafde mannen/vrouwen.

Maar als je zo'n oude auto hebt kun je tegenwoordig beter zelf die dingen leren, omdat inderdaad niemand meer met zulke oude techniek rondrijdt.

Laatst is trouwens mijn achterwiellager vastgelopen, waardoor door de hitte ook de beide keerringen in de steekas stuk zijn gegaan. Dan moet je gewoon ervanuitgaan dat je naar huis gebracht wordt op de bezemwagen. Ze hebben immers geen onderdelen voor de oude Schicht bij zich, en speciale trekkers (die nodig zijn voor de achtertrommels) ook niet. Maar dat is dan ook logisch.

Wachtend op de bezemwagen heb ik nog even met de Wegenwachter staan praten. Sleutelde zelf aan de Kever van zijn vriendin, dus wist gelukkig wel wat 'm te wachten stond. Vertelde me over allerlei problemen met electronica die ze elke dag tegenkomen. Kan niks aan gemaakt worden! Bij merken als BMW schijnen ze zelfs bij een storing met de handen in het haar te zitten tegenwoordig, omdat de electronica zo verschrikkelijk geavanceerd is geworden.
 

Gieliovd

Forumguru
Ach of het triest is, vind ik moeilijk. Een wegenwacht medewerker is volgens mij geen gekwalificeerd automonteur. Of is dit wel zo? Kan het goed mis hebben.

Dan nog moet je maar net die technische affiniteit hebben om dit zelf te zien want contactpuntjes krijgen je niet meer op automechaniek 1-o-1, lijkt mij.

Zoals Nemo zegt kijkt men beter naar de toekomst. Wat kan ik doen als er een auto met computerproblemen staat, wat kan ik doen als....

Als men gekwalificeerd automonteur moet zijn om langs de weg te mogen als wegenwacht dan vind ik het wel terecht om te zeggen dat het triest is want een monteur moet weten wat contactpuntjes zijn en ook zonder scholing kunnen zien hoe die erin moeten. Kwestie van goed orienteren op de grondplaat en fietsen maar.

Edit: nou zo zie je maar wat ik bedoel. Die elektronica speelt steeds een grotere rol. Daar moet de kennis ook zitten!

Het vervangen van een lager voor je achteras is géén wegenwacht klusje meer. Bij de wegenwacht denk ik aan een oliepeil, kokende motor, lekke band, afgeslagen motor, etc. etc.. Niet aan een complete asrevisie.

Ps. Motorachterin, waarom monteer je geen universele elektronische ontsteking?
 
Ach of het triest is, vind ik moeilijk. Een wegenwacht medewerker is volgens mij geen gekwalificeerd automonteur. Of is dit wel zo? Kan het goed mis hebben.

Dan nog moet je maar net die technische affiniteit hebben om dit zelf te zien want contactpuntjes krijgen je niet meer op automechaniek 1-o-1, lijkt mij.

Zoals Nemo zegt kijkt men beter naar de toekomst. Wat kan ik doen als er een auto met computerproblemen staat, wat kan ik doen als....

Als men gekwalificeerd automonteur moet zijn om langs de weg te mogen als wegenwacht dan vind ik het wel terecht om te zeggen dat het triest is want een monteur moet weten wat contactpuntjes zijn en ook zonder scholing kunnen zien hoe die erin moeten. Kwestie van goed orienteren op de grondplaat en fietsen maar.

Edit: nou zo zie je maar wat ik bedoel. Die elektronica speelt steeds een grotere rol. Daar moet de kennis ook zitten!

Het vervangen van een lager voor je achteras is géén wegenwacht klusje meer. Bij de wegenwacht denk ik aan een oliepeil, kokende motor, lekke band, afgeslagen motor, etc. etc.. Niet aan een complete asrevisie.

Ps. Motorachterin, waarom monteer je geen universele elektronische ontsteking?

Bij een dergelijke klacht trekken ze vaak toch even de trommel eraf om te zien of er echt een lager kaduuk is of slechts een rem die is aan/heetgelopen. Bij het vaststellen van storingen gaan ze toch vrij ver! Maar dat ging bij mij dus niet, niet zonder speciale trekker. Nu staan achtertrommels van oude Skoda's al niet bekend om hun makkelijke verwijderbaarheid.

Electronische ontsteking maakt de auto veel betrouwbaarder, da's waar. Maar ik hoef er niet dagelijks mee op pad, dus is originaliteit weer leuker dan betrouwbaarheid. (voor mij dan). Een electrische benzinepomp kan ook ingebouwd worden, start de auto echt vlotter na een paar dagen stilstaan. Maar dat doe ik ook al niet!
 

nemo

Senior Member
Het vervangen van een lager voor je achteras is géén wegenwacht klusje meer. Bij de wegenwacht denk ik aan een oliepeil, kokende motor, lekke band, afgeslagen motor, etc. etc.. Niet aan een complete asrevisie.

Precies, voor provisorische reparaties langs de weg. De monteurs zijn trouwens allemaal minimaal automonteur-2 gecertificeerd. De accuwegenwachten en lepelwagenchauffeurs hoeven dat niet te zijn.

Anyways, om weer terug ONTOPIC te gaan, waaaarrrrr zijn die andere vrouwen nou???
 

Okki

Donateur
Hier staan er een paar......
 

Bijlagen

  • motor-show-babes-3.jpg
    motor-show-babes-3.jpg
    59,5 KB · Weergaven: 20
  • sofrax_1136545856_skoda.jpg
    sofrax_1136545856_skoda.jpg
    43,8 KB · Weergaven: 18

Gieliovd

Forumguru
Leuke meiden :) En nog Skoda op de achtergrond ook :D

Je hebt gelijk Motorachterin, origineel is de bom!

Nouja we gaan weer ontopic. Vrouwen hier: allemaal ff reageren!

Edit: die meiden hebben heel bekende gezichten.... grappig wel. Ik wil ook zo'n mooi Skoda bord hebben!!!!!

Ps. over bekend gezichten gesproken, ik was vanochtend nog héél galant tegen:
corine-boon-210-258.gif


Welke met de fiets van rechts kwam vlak bij mijn werk, met een kindje op het stuur. Ik kreeg een vriendelijke lach nadat ik mijn hand opstak van achter mijn zonnebril.

Ps. dit is Corine Boon, weet je wel... eigen huis en tuin... tv presentatrice.

:D 'tis niet mijn vrouw!
 
Mijn (o.a. vrouwelijke) collega's zaten net over mijn schouder mee te lezen, waarna er hier gelijk een hele discussie uitbrak over de wegenwacht :1761: en vrouwen achter het stuur (sorry!) Waar zo'n forum al niet goed voor is.

...Ik zal nu weer aan het werk gaan...
 
Maar 4 uur later was je weer (of: nog?) actief op Skodaweb, zoals ikzelf trouwens ook - gezellig hier he?

:grin:

Edit: blijkt volgens de tijdmeting op de site 2 uur later te zijn. Exciter, staat de timeserver uit?
 
Bovenaan Onderaan