Vuil bovenop rolgordijn pano-dak

DommelBelgium

Forumguru
Nu heb ik iets aan de hand. Vandaag een winderige dag in bosrijke omgeving en pano-dak op kip laten staan. Gelukkig droog gebleven, maar bovenop het rolgordijn ligt het nu vol vuil & blaadjes.
Ik krijg het dak uiteraard niet open en het gordijn tegelijk dicht om het van bovenaf te kunnen proper maken ... doorheen het open dak.

Wie o wie heeft daarom de gouden tip om dit aan te pakken? Ik wil het gordijn uiteraard niet geheel oprollen want ik vrees dat als het vuil in de doek van het gordijn gedrukt wordt (door op te rollen) het er helemaal niet meer uit kan (en er voor altijd vuil hangt te wezen) ...

Wie o wie ?

Cordoba

Forumguru
Ik weet niet of je genoeg ruimte hebt, om met een zogenaamde radiatorborstel (voor op de stofzuiger) het stof weg te zuigen door het gordijn een klein stukje te openen, zodat je boven het gordijn kan komen met de zuigmong. Wel de borstel van de zuigmond halen, een paar jaar terug zag je ze volop bij bijv. de Action.

Voorbeeld van zo'n hulpstuk met de borstel er op:
iu
of
iu

En zonder:
iu

Kost een handvol losse euro's, en is ook handig om bijvoorbeeld naast de voorstoelen van de auto goed te kunnen zuigen.

Bovenaan Onderaan