Vulopening tank

DavidB

Nieuw lid
Misschien een domme vraag, maar ik stel 'm toch maar. Ik was gewend om bij mijn vorige dieselautos het het vulpistool van de pomp een flink eind in de vulopening te kunnen hangen. Bij de O2 krijg ik 'm er misschien nèt 5 cm in.

Nu is het wel een maagdelijk nieuwe auto, maar toch /forum/images/graemlins/winkie.gif Is dit normaal? Het lijkt wel alsof de vulopening bedoeld is voor een (smaller) benzine vulpistool. Iemand hier ervaring mee?

En nee: ik sta niet per ongeluk bij een vrachtwagenpomp /forum/images/graemlins/winkie.gif

ougie

Forumguru
Allereerst, domme vragen bestaan niet! Nu antwoord; mijn O2 is niet meer zo maagdelijk en ik krijg um er een stuk dieper in,,,,,,,,,lag wat voor de hand, zo'n antwoord. Maar nu serieus, nu je het er zo over hebt, bij mijn vorige auto, geen Skoda en ook geen diesel, ging hij inderdaad dieper naar binnen.

Dey

Actief lid
Het gaat er niet om hoe diep je hem erin doet, maar wàt je er mee doet. Zo te horen is dat gewoon in orde.

Dr. Dey

sunnyboy

Senior Member
Bij mijn benzineversie hetzelfde verhaal als topicstarter.
Bovendien heel snel terugslag. Zo doe ik er veel langer over om de tank te vullen dan voorheen. Schijnt iets met benzinedampen ofzo te maken te hebben.

DavidB

Nieuw lid
Ik zal de volgende keer s wat meer werk maken van het voorspel.. kijken of dat wat uitmaakt /forum/images/graemlins/24.gif

Zonder dollen, maar de topicstarter heeft gelijk. Soms is het lastig het vulpistool in de opening te krijgen.

lowietje

Nieuw lid
Het gaat inderdaad heel wat moeilijker om hem erin te krijgen. In vergelijking met de O1.
En daarmee wordt de diesel bedoelt.

Tallguy

Forumguru
Wat mij is opgevallen is dat de vulopening niet een palletje heeft zoals in bijv de Golf4. Daarmee kon je de tank ontluchten en kon je er wel 60liter in krijgen.
De O2 heeft dat niet, maar de Fabia (volgens mij) wel.

Tallguy

Forumguru
/forum/images/graemlins/smile.gif Mijn Golf had een 55liter tank, maar ik heb er max 61,5ltr in gekregen. Is toch weer wat extra KM's /forum/images/graemlins/smile.gif

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Kensei</font><hr />

/forum/images/graemlins/smile.gif Mijn Golf had een 55liter tank, maar ik heb er max 61,5ltr in gekregen. Is toch weer wat extra KM's /forum/images/graemlins/smile.gif

[/ QUOTE ]

Was je tank niet gewoon lek?
/forum/images/graemlins/ahum.gif

Tallguy

Forumguru
nee hoor! /forum/images/graemlins/smile.gif

De vulbuis kan je ook tot de nok toe vullen, maar..daarvoor moet eerst de lucht uit de tank zijn.
Met dat palletje ontlucht je de tank. Als je dat deed tijdens hte tanken zag je de brandstof opeens weer in de tank zakken terwijl je eerst er geen druppel meer bij kon krijgen.
55 litertank + volledig volle vulbuis = 61/62liter

Tallguy

Forumguru
Jammer. er zit nu een scala van metalen pennen (om het zo maar te noemen) die het vulpistool "vastklemmen", maar zelfs bij een nadere inspectie zie ik niets dat op een palletje lijkt /forum/images/graemlins/frown.gif

De Fabia heeft het volgens mij nog wel trouwens!

Bovenaan Onderaan