Vulopening tank

Jpoers

Lid
ik kan geen palletje ontdekken in de fabia, als je de slang er recht inhangt komt die niet ver, als ik deze naar rechts draai zakt die een stuk verder. maybe ook zo bij de octavia (ps. benzine uitvoering dan) /forum/images/graemlins/koffie.gif
 

kalegek

Nieuw lid
heeft iemand er ervaring mee om het dat palletje te gebruiken?

ik heb gelezen dat je het niet mag gebruiken als je de auto na het tanken lang stil laat staan.

ik wil dit gaan gebruiken omdat ik op vakantie gaat om dat wat extra liters mee te nemen
 

Bijlagen

  • SP_A0089.jpg
    SP_A0089.jpg
    9,8 KB · Weergaven: 43

L-X

Lid
Ik merk wel dat ik 'm er scheef in moet hangen, het gat verlangt een rechtsdragende slang zeg maar. Anders volgt er terugslag op terugslag en komt het nooit klaar.

Eh... nou ja, eigenlijk bedoel ik het gewoon zoals ik het zeg :cool:
 

Okki

Donateur
Palletje, palletje......hé verdorie..moet ik straks weer in mijn tank gaan kijken :crazy:
 

EdK

Forumguru
heeft iemand er ervaring mee om het dat palletje te gebruiken?

ik heb gelezen dat je het niet mag gebruiken als je de auto na het tanken lang stil laat staan.

ik wil dit gaan gebruiken omdat ik op vakantie gaat om dat wat extra liters mee te nemen

Bij me roomster zit dat palletje links in de tankdop
Maar hier zijn al meerdere stukjes over geschreven in dit forum
Normaal met tanken druk je met de Vulslang ( links of rechts dragend ) dat palletje al in en hiermeeontlucht je alleen maar je tank

Wat ik wel doe als de tank bijna vol is, dan druk ik het met begin van vulslang ff goed in, en dan hoor je ook echt de lucht er uit komen , waardoor er nog een paar litertjes bij kunnen !!

Wordt beweert dat het niet goed zou wezen, maar heb het bij me Fabia ook altijd gedaan en nooit negatieve gevolgen bemerkt erdoor !!
 
heeft iemand er ervaring mee om het dat palletje te gebruiken?

ik heb gelezen dat je het niet mag gebruiken als je de auto na het tanken lang stil laat staan.

ik wil dit gaan gebruiken omdat ik op vakantie gaat om dat wat extra liters mee te nemen

Ik heb dat ook die tank vulling en ik vul die altijd vol dat er niets meer bij kan. Ik weet niet of dat kwaad kan. In de zomer misschien wel om dat benzine in de warmte geloof ik kan zwellen maar in de winter no problem. En als je van de tank station weg rijd zakt benzine of diesel ook nog verder de tank in he.
 
Er zijn wel een hoop mensen met een tankpasje van de zaak.
Om die tank echt tot het randje vol te krijgen :D
 

EdK

Forumguru
Er zijn wel een hoop mensen met een tankpasje van de zaak.
Om die tank echt tot het randje vol te krijgen :D

Heb geen tankpas maar een hekel om bij het pompstation te staan met de huidige prijzen !!
Liever 1 keer chagereinig dan 2 keer , met de huidige benzine prijzen !!
 

Gieliovd

Forumguru
Het is simpelweg zeer sterk af te raden dit palletje te gebruiken om je tank net wat voller te krijgen. Hierdoor krijg je in het ergste geval dusdanig veel overdruk dat je hier legio problemen mee krijgt zoals overloop, scheuren etc.

Het is niet mijn mening, het is een feit.
 

nomad

Senior Member
Er zijn wel een hoop mensen met een tankpasje van de zaak.
Om die tank echt tot het randje vol te krijgen :D

Ik krijg bij elke 10 liter zegels, dus meestal gaan er maar 50 liter in, terwijl er makkelijk 55 in kan (boordcomputer op 0 KM), maar als ik er nou 60 liter in kan krijgen dan is dat mooi meegenomen.
 

EdK

Forumguru
Het is simpelweg zeer sterk af te raden dit palletje te gebruiken om je tank net wat voller te krijgen. Hierdoor krijg je in het ergste geval dusdanig veel overdruk dat je hier legio problemen mee krijgt zoals overloop, scheuren etc.

Het is niet mijn mening, het is een feit.

Overdruk in je tank kan zeker met deze warme dagen en dus het verdampen van je brandstof ! Maar scheuren dat vind ik wel erg ver gaan !! Er zit nog altijd een een overdrukventiel in je tankdop ingebouwd !!
maw als je een giga druk in je tank zou krijgen dan zal deze never en nooit scheuren omdat de druk via je tankdop word afgevoerd !!

En zoals al gezegd vul ik elke keer met het palletje ingedrukt ! dit deed ik al met mijn fabia combi en nu weer met de Roomster en nooit of nog geen problemen gehad !!
 

Gieliovd

Forumguru
Nouja ik bedoelde dan ook niet dat de hele tank zo snel zou scheuren, maar meer onderdelen.

Ieder zijn eigen ding natuurlijk en ik sluit me verder bij je aan.
 

Desperado

Forumguru
Tja......dat palletje doen ze er natuurlijk niet alleen in om dat het zo mooi lijkt.
Overvullen lijkt mij dan ook geen slim idee.Nog nooit problemen mee gehad wil niet zeggen dat het dan goed is.Ik heb ook nog nooit problemen gehad met door rood rijden, maar dat wil niet zeggen dat het niet fout kan gaan. :uitlachen:
 

!Škoda!

Actief lid
Helaas zit er in de octavia geen palletje... 60L is toch net even handiger,ik kom niet verder dan 55L... :(

Dan heb je hem nog niet goed leeggereden ;)

Ik heb namelijk al eens 58,8L getankt (dacht toen echt op lucht te rijden, maar ging gewoon verder):D

Verder is het volgooien geen probleem, je kan echter wel krijgen dat je auto aan de achterkant ineens in "dieselzweet" uitbarst bij een temperatuur boven de 10 - 15 graden (tanks liggen onder de grond en worden niet direct zo heet.....daarom zet diesel al uit bij een temperatuur van een graad of 10-15....)
Als je echt voltankt..... zet het uit en begint je auto te lekken....
Slecht voor het milieu, niet best voor je lak (als het daaroverheenkomt), Slecht voor je coating onder (lost op...):biggthumpdown:
Verdere problemen zouden kunnen zijn dat je tank niet meer lucht inlaat (coating heeft je "overloop/luchttoevoer" afgedicht....), en je dus in een mum van tijd "leeg" komt te staan. De tank laat dan geen brandstof meer naar de motor stromen vanwege de onderdruk die dan ontstaat. Als je opvoerpomp goed is merk je er niet veel van, maar dan wordt je pomp snel slechter en merk je het uiteindelijk wel weer. :ahum:
 
Ik geloof dat mijn record rond de 56L ligt. Kon toen volgens de boardcomputer 0km rijden... vond dat al spannend genoeg. En wie zegt dat je ook daadwerkelijk 58L tankt.. als ik een pomphouder was... ;)

Ik tank hem wel altijd tot het randje, wetende dat ik meteen een stuk ga rijden. Anders kan het in extreme gevallen voor problemen zorgen inderdaad. Heb daar overigens nog nooit van gehoord.
 

Gieliovd

Forumguru
Gelukkig worden die kasten en pompen geijkt en geseald :)

Zou mooie flikkerij zijn. Factor 1.1 over de teller en lekker rentenieren.
 

Rallye

Forumguru
Gelukkig worden die kasten en pompen geijkt en geseald :)

Zou mooie flikkerij zijn. Factor 1.1 over de teller en lekker rentenieren.

Volgens mij is er een uitzending van Tros Radar over geweest. De meters zijn wel geijkt, maar de aflevertemperatuur is soms niet goed en dan krijg je meestal te weinig, nooit teveel. Gek hè? Het volume van benzine wijzigt namelijk bij verschillende temperatuur.

Zie ook http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=52378
 
Bovenaan Onderaan