VW Golf 7 1.2 TSI Highline

Ridley

Forumguru
Gisteren stukje mogen sturen in de nieuwe Golf van mijn maatje. Zoals gezegd een VW Golf Highline met de nieuwe 1.2 TSI 115pk motor.

Een Highline dus lekker in de spulletjes. Columbus, alcantara sportstoelen en interieur volledig led. Ook de ledstrips in deuren en dash zijn erg mooi. Het kleuren maxidot is ook erg aangenaam om naar te kijken. 17 inch vind ik persoonlijk wat te klein ogen op de Golf, maar ook dat is weer voorkeur.

Gezien mijn Fabia is voorzien van de 1.2 TSI 90pk versie wilde ik wel eens ervaren hoe deze auto op de 1.2 reageert. Als je instapt, voel je je gelijk thuis. Dat blijf ik mooi vinden aan VAG. Het valt me op dat de auto standaard een fijnere wegligging heeft tov Skoda. Gevoelsmatig moet ik zeggen dat de 1.2 in de Golf niet sneller aanvoelt dan mijn 1.2. Dit kan natuurlijk ook komen doordat de Golf een klasse hoger is en de snelheidsbeleving hier anders aanvoelt.

Het is een hatchback, dus de teleurstelling komt vooral pas vanaf de achterbank. Hoe kun je in hemelsnaam hier mee op vakantie met een gezin van 4? Twee, max drie kratjes bier van 24 en nog wat stokbrood en borrelnootjes en dan zijn de boodschappen wel binnen . Wat ben ik blij met de Fabia Combi.

Al met al een hele mooie auto met een mooi afwerkingsniveau waar ik me prima in thuisvoel en waar ik best voor zou kunnen kiezen. Al zou ik wel voor de variant gaan.

s-line

Forumguru
De golf is een top auto! En wat betreft ruimte er zijn ook zeer veel mensen die wel gewoon met die ruimte kunnen leven hoor! En niet perse een station hoeven rijden voor 2/3 weken vakantie. Mijn zus ging met 3 kinderen in hun renault clio gewoon naar Frankrijk op vakantie,en wat denk je kinderen wisten niet beter. En er zijn ook nog zat mogelijk heden voor de bagage,zoals dak koffers etc. Zelf ben ik af gelopen winter nog op wintersport geweest met de 208 van mijn vrouw met 3 kinderen,15,12,8. Noodgedwongen weliswaar maar het ging eigenlijk prima,niemand heeft geklaagd over de ruimte.

Ridley

Forumguru
Tuurlijk kan dat, wij hadden een Toyota starlet in de jaren 80 en dat ging ook. Maar toen kende ik mijn huidige vrouw nog niet.... En geloof me: ze doet haar best, maar ik heb mijn combi met (grote) dakkoffer keihard nodig.

ImageUploadedByTapatalk1445151649.708666.jpg

Altos

Banned
Ik heb laatst ook in een zelfde uitvoering gereden.
Persoonlijk vind ik de golf niet spectaculair beter rijden, beetje doods zelfs, maar dat is dan ook alleen maar mijn mening natuurlijk.
Als je ruimte nodig hebt denk idd ook dat je beter bij skoda af bent dan bij de meeste anderen.
Het afwerkings niveau is idd net wat beter maar de vormgeving vind ik persoonlijk net wat minder dan bij skoda.
De motoren zijn in mijn mening net wat stiller in een vw (afwerking) maar ze voelen voor mij ook net ff wat tammer waarschijnlijk door het wat hogere gewicht...maar daar kan ik langs zitten.
Vergeet overigens niet dat een vergelijking tussen een golf en een fabia er nogal wat prijs verschil in zit...en natuurlijk een ander segment auto.

Antera

Donateur
Ik mag de Golf zeker waardere. Hele fijne auto om mee te rijden. Kwa rijgedrag wel wat anders dan de skoda maar goed dat is nu eenmaal bij een auto zonder kont. Hele andere afwerking die me zeker kan bekoren. wel moet je dna niet de basic pakket pakken want dan vind ik hem ook oudbollig. Op vakantie kan prima hoor. Het is maar net hoeveel de vrouw mee wil nemen :D

ertromp

Forumguru
Gewoon een super auto zo'n Golf 7.
Heb er zelf ook naar gekeken en verschillende keren in proefgereden maar de uiteindelijke prijs onderaan de streep voor alle opties die ik nu op m'n Leon heb heeft me weerhouden. Ook het model van de Leon spreekt me net iets meer aan.

En de ruimte in een Golf 7 of Leon HB is ruim voldoende voor 4 personen. En ook de boodschappen gaat prima tov een station. Gewoon niet alles willen meeslepen met vakantie :D

s-line

Forumguru
Vacuümzakken zijn echt de perfecte oplossing voor de vakantie! Dit scheelt enorm veel volume! Ik krijg mijn kofferbak precies zo vol dat de rollo gewoon dicht kan,dat je in ieder geval niet ziet "zo die gaan bepakt en bezakt op vakantie"!:D

s-line

Forumguru
  1. Dan zou ik daar maar eens over gaan praten als ik jou was! :deuk:
:ot:(Anders verwijderd de hoofdmeester van het forum weer posts van mij!:nailbiting:)

s-line

Forumguru
Ja de ruimte in de kofferbak ik helemaal ruk natuurlijk,net als de rest van de auto!(volgens jullie natuurlijk):deuk:
Maare, de zakken had ik ook al in de superb hoor!:D

E

Ex-lid 2926

Prachtige auto zo'n Golf VII en dan vooral in de highline uitvoering. Persoonlijk vind ik 17 inch wielen voor de Golf precies goed. Comfort vind ik heel belangrijk.
Het wordt een ander verhaal als ik de Golf in een trendline uitvoering zie. Dan is de charme flink weg.
Of ik de Golf VII liever heb dan een Octavia 3 zou een uitgebreide proefrit moeten uitwijzen. Ik vind de stoelen in de Golf (maar ook in mijn eigen Octavia 2) beter zitten dan de zetels in de Octavia 3.

hemi24

Forumguru
Heb nu een Golf 7 en dat zit allemaal prima in elkaar met mooie materialen, maar of het nu ook echt een stuk beter in elkaar is gezet dan een O3 zou ik zo 1,2,3 nog niet durfen te beweren..! De tijd zal het ons gaan leren.

Wel jammer dat ik bij m'n Highline nog zaken moest laten aanpassen, die ik van de Ocatvia Elegance standaard gewend was (regensluiten, automatisch inschakelen coming home licht).

Ridley

Forumguru
Inmiddels heb ik begrepen dat deze Golf met private lease is aangeschaft. Inclusief alle extra opties komt maandbedrag nu op 470 euro uit, dat vind ik toch een smak geld voor een Golfje

delta

Actief lid
Mwaa,
470 x 12 is 5640 euro op jaar basis en dat is incl alles behalve brandstof toch?
Eigenlijk valt me dat nog mee! Stel dat zo'n highline met alle toeters en bellen rond de 30.000 zit dan schrijf je het eerste jaar al gauw 4500 euro af.
Dus eigenlijk maakt de looptijd van de lease het duur of niet kijk als je dit bedrag 5jaar moet neertellen dan is het een ander verhaal.

hemi24

Forumguru
Hangt natuurlijk ook allemaal af van de hoeveelheid km's die je mag rijden voor dit maandbedrag...

delta

Actief lid
Lijkt me voor een benzine model rieel aantal km's.
Weet je ook hoelang de looptijd is van die privat lease en kun je daarna de wagen overnemen?
Ik zie wel vaker van die actie's voorbij komen laatst zat er van de Skoda Fabia ook 1 in mn postvak ik heb eigenlijk nog nooit uitgerekend wat je meer/minder kwijt zou zijn bij die private lease.
Heb ze ook nog nooit voor een diesel gezien meestal gaat het over lage jaar kms.

Bovenaan Onderaan