VW Golf 7 1.2 TSI Highline

Ridley

Forumguru
Looptijd 3,5 jaar. Weet niet of hij de auto over kan nemen na afloop. Volgens mij is 11000 niet echt veel, ook niet voor een benzine. Zij hebben daar echter voldoende aan, dus voor hem prima. Voor mij zou het het ongeveer 4000 te weinig zijn.
 

reeseend

Forumguru
Gisteren zijn we ook een proefrit gaan maken met een zelfde type golf. Ik had op voorhand een vrij hoge verwachting van een ruim 6 jaar jongere auto dan onze Octavia RS uit 2007.
De bevindingen van TS @Ridley kan ik alleen maar beamen. Ruimte binnen in (achter de voorstoelen) is erg krap, kofferbak voor een gezin van 4 personen houdt ook niet over. Daarnaast zit er weinig purrie in de 1.2TSI en als klap op de vuurpijl de DSG viel me zwaar tegen. In stadsverkeer ging het allemaal wel, maar bij door accelereren dan blijft de bak hangen in versnelling en houdt de motor opeens 5000 toeren aan. Voor mijn gevoel had de bak gewoon moeten doorschakelen maar deed dat niet. Ik zal misschien wel iets verkeerd doen, maar weet niet wat:shutup:
Start-stop systeem mag er van mij meteen af gesloopt worden, dat is echt waardeloos :banghead:
Andere opties zijn nu: verder kijken naar iets anders (LEON ST) of (Octavia 3) met minimaal een 1.4 TSI.
Of gewoon verder blijven rijden met de RS, want of ik het gemis van de dikke 2.0 TFSI kan opgeven is nog de vraag:pieker:
 

s-line

Forumguru
Ja maarja, tegenwoordig wil iedereen toch zuinig?
Een beetje knappe motor wordt steeds minder verkocht lijkt wel!:banghead::fool:
 

reeseend

Forumguru
1.4 TSI 150 pk is ook zuinig en wel degelijk een stuk sneller. Dan is dat blok in bv de OIII of Leon een meer dan goede optie.
Ik denk dat dit inderdaad de juiste optie is voor ons gezin.
Puntje stoelverwarming in de Golf viel ook tegen. In de RS werkt dit vele malen sneller en warmer.
 

Noord26

Forumguru
Inmiddels heb ik begrepen dat deze Golf met private lease is aangeschaft. Inclusief alle extra opties komt maandbedrag nu op 470 euro uit, dat vind ik toch een smak geld voor een Golfje

Alles behalve brandstof. Reken maar eens uit per maand wat je kwijt bent aan MRB, verzekering, onderhoud/banden, etc. En grootste kostenpost: afschrijving.

Ieder zijn keuze natuurlijk. Voor €325,- kun je ook en aardig uitgeruste Skoda rijden met private lease constructie. ;)
 

hemi24

Forumguru
Alles behalve brandstof. Reken maar eens uit per maand wat je kwijt bent aan MRB, verzekering, onderhoud/banden, etc. En grootste kostenpost: afschrijving.

Ieder zijn keuze natuurlijk. Voor €325,- kun je ook en aardig uitgeruste Skoda rijden met private lease constructie. ;)

Mag je dan ook nog km's maken, of moet je hem dan op de oprit laten staan?!?
 

MarcoO2

Forumguru
Ik denk dat dit inderdaad de juiste optie is voor ons gezin.
Puntje stoelverwarming in de Golf viel ook tegen. In de RS werkt dit vele malen sneller en warmer.
Als je kunt wachten tot januari mag je een proefrit maken in mijn Leon ST 1.4tsi DSG-7.
 

reeseend

Forumguru
dank je wel @MaRco2 , dat hou ik in gedachte. Er stond wel een witte ST 1.2 in de showroom en die was duidelijk ruimer achter de bijrijdersstoel. Dus kwa ruimte zou dit wel kunnen. Nu de motorisering nog :jaja: Wordt vervolgd
 

MarcoO2

Forumguru
Ik kom van een 1.8, dus mis "maar" 10 (papieren) pk's. Voor jou is de stap iets groter. Ik vond de 1.4 in ieder geval een heerlijke motor.
 
Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
Mag je dan ook nog km's maken, of moet je hem dan op de oprit laten staan?!?

Retorische vraag?

Een vergelijkbare auto qua binnenruimte (Fabia 3) is er vanaf €239,- per maand bij 10.000km per jaar (48 maanden). Een luxe Edition uitvoering €279,- bij 48 maanden of €315,- bij 24 maanden. Dus met een aantal opties bovenop de Edition uitvoering is €325,- een realistisch bedrag.

Ik vind €470,- voor een Golf met maar 11.000km/jaar daarom ook behoorlijk aan de prijs.
 

Noord26

Forumguru
Ja zo lust ik er ook nog wel een paar, dan kun je een Dacia ook als "vergelijkbare auto" opvoeren...

De auto's zijn in basis exact dezelfde techniek en vergelijkbaar qua binnenruimte. Dan is het een behoorlijke 1:1 vergelijking toch met een grof prijsverschil daartussen?

Het raakvlak wat je suggereert met een 2e rangs Franse auto raakt kant noch wal in mijn optiek.

Techniek VW = Skoda = Seat = Audi. En ruimte = ruimte. Denk ik nu te simpel misschien?
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Even afgezien van de ruimte (in de lengterichting), platformtechnisch:

Fabia <=> Polo (, Ibiza, A1)
Ocatavia <=> Golf (, Leon, A3)

En trouwens, het had niet zo gek veel gescheeld, of Skoda was begin jaren 90 ook een 2e rangs Franse auto geworden...
 

Noord26

Forumguru
Even afgezien van de ruimte (in de lengterichting), platformtechnisch:

Fabia <=> Polo
Ocatavia <=> Golf

En trouwens, het had niet zo gek veel gescheeld, of Skoda was begin jaren 90 ook een 2e rangs Franse auto geworden...

Heb toevallig in zowel de Fabia als de Golf gereden. Je hebt vergelijkbare binnenruimte. MQB platform van welk type? Dat doet er toch niet toe?

Waarom zou je een Golf nemen als je voor minder een (aardig stuk) ruimere Octavia kan nemen in private lease? Premium gevoel in een VW?

En was, misschien wel/niet Frans: dat is het niet.

Onderaan de streep is het enorm veel voor een hatchback Golfje per maand. Er zijn logischere keuzes. Maar de Golf is een zeer prettige auto. Als je gevoel er bij klopt en je hebt de centen er elke maand (extra) voor over: wie houd je tegen?

Geef alleen aan dat er gunstigere alternatieven zijn. Het zijn niet mijn centen. ;)
 
Bovenaan Onderaan