Het belangrijkste vergat ik nog. Wat de welbekende emmer vol arrogantie helemaal deed overlopen:
Ik haalde een nieuwe VW Golf op. (nog afgezien van allerlei afleveringsfoutjes, vergeten zaken, e.d.). Was heel blij en content met die nieuwe auto (VW Golf TDI Highline met alles d'rop en d'ran).
Een weekje later was ik thuis de auto aan het wassen (al die platgeslagen muggen eraf halen), denk ik "hè, er klopt iets niet met het kenteken" (terwijl ik de nummerplaat aan het schoonmaken was).
Pak m'n autopapieren er bij, en ja hoor, zitten er verkeerde kentekenplaten op! Ze hadden zich 1 cijfertje vergist!
Afijn, ik terug naar de garage (kan gebeuren denk je dan).
CH: "Waar kan ik de verkoper van mijn auto vinden? Er is iets mis met de kentekenplaten"
VW: "Wat dan?"
CH: "Er zitten verkeerde op!"
VW: "Ja, dat zal wel, dat gelooft u toch zeker zelf niet?"
CH: "Kijk maar op het kentekenbewijs"
VW: "[zucht, weer zo'n lastige klant] gaat u maar naar het magazijn, daar kunt u kentekenplaten bestellen!"
CH: "Maar als ik aangehouden wordt, krijg ik een bon wegens falsificatie van mijn kentekenplaten"
VW: "dan heeft u pech gehad"
CH: "Pardon? Ik heb ze er niet op gezet?!"
2 dagen later kon ik ze ophalen die kentekenplaten.
En wat denk je, ook nog uitgebreide discussies gehad omdat ze die goede platen er niet voor me op wilden zetten. Dan moest ik zelf maar doen. Ik had immers zelf om nieuwe kentekenplaten gevraagd... Dat was niet op hun initiatief... Nogmaals uitgelegd dat ZIJ die platen bij aflevering er op gezet hadden, niet ik. Nou, met veel tegenzin werden ze er dan opgezet.
Dat was de laatste keer dat ik ooit bij die garage ben geweest! (een grote VW dealer in Almere)
Dus ja, ik heb het niet getroffen met de klantvriendelijkheid van de autobranche... :smiley29: