VW klanten niet tevreden...

vincefra

Actief lid
la me niet lachen ... er zijn nog steeds verschillen hoor ... zichtbaar al is het maar het logo ...

De kritiek dat het verschil te klein wordt van VW gebruikers t.o.v. skoda is eerder een kritiek dat de VW lijn aan vernieuwing toe is ... skoda heeft dat nu +- juist achter de rug ...

Constant

Erelid
Bij de Skoda zijn diverse luxe opties bij de prijs inbegrepen, bij VW en Audi kun je die opties tegen flinke meerprijs bijbestellen.

Maar als die VW klanten niet blij zijn, dan kopen ze toch gewoon een Skoda? :2133:

Constant

Erelid
Bij VW zitten er wat meer sierstrips op de auto. En VW heeft nog steeds een luxere uitstraling dan Skoda (maar wij weten wel beter :grin: ).

hemi24

Forumguru
Heb net het stuk gelezen en mijn reactie: "Komkommertijd in Belgie?!?"

Blijkbaar is in België de O3 geïntroduceerd en lijkt deze sterk op de Passat!?! :ahum:

Die Jan Muylaert moet even langs de Hans Anders voordat hij nogmaals zo'n blunder begaat, want daar is het motto wel: "Alleen de prijs is anders"

De huidige O2 is in mijn ogen in elk geval "goedkoper" in elkaar gezet dan mijn vorige uit 2007. En iets soortgelijks heb ik hier al meer mensen voorzichtig horen zeggen!

E

Ex-lid 2926

Toch is die vergelijking met een Passat niet zo gek. Krijg van mijn collega's ook vaak te horen dat mijn auto toch wel erg op een Passat lijkt. Dan vergelijken ze de Octavia HB toch met het vorige model Passat (die met het "koepeldak") en de huidige. Mijn chef heeft een "nieuwe" Passat sedan en als die naast mijn Octavia staat dan blijken de carrosserielijnen toch wel voor een groot deel overeen te komen. De Passat is net iets groter, heeft een grotere wielbasis en een wat luxere uitstraling, maar mist t.o. van de O2 toch één heel belangrijk onderdeel. De enorme "5e deur".
Ik vind het dus een compliment voor de Passat dat die op de O2 lijkt. :grin:
En het blijkt toch maar weer dat mensen die niet zo veel interesse in auto's hebben een Passat en Octavia over één kam scheren.

TL@

Forumguru
Het enige voordeel van een Passat ten op zichte van een O2 is dat je niet steeds moet uitleggen dat echt wel in een goede auto rijd.
Na 1 keer is dat niet erg maar elke keer tegen iemand moeten zeggen dat Skoda geen rommel meer maakt en dat onderhuids alles VW is, wordt wel irritant.

Los daarvan ga ik waarschijnlijk toch weer terug een Octavia bestellen (zal dan de derde worden na een HB met 1.9TDI en een combi met 1.9TDI DSG) of een misschien toch een Superb (als de 2.0 met DSG binnen het budget kan)

Roel

Lid
Bij VW zitten er wat meer sierstrips op de auto. En VW heeft nog steeds een luxere uitstraling dan Skoda (maar wij weten wel beter :grin: ).

Als ik de Passat combi van mijn collega vergelijk met mijn Superb combi, dan vind ik de Skoda toch een luxere uitstraling hebben: zowel van buiten, als binnen.
Maar misschien kijk ik wel teveel door een groene bril.
En dat is preciers wat Winterkorn irriteert :super:

Constant

Erelid
Bij VW moet je extra betalen voor de sierstrips, bij Skoda wordt steeds meer blingbling gratis erbij gedaan :grin:

sitechris

Donateur
Interessant artikel, maar voor Skoda niet zo prettig. Ik vrees dat Skoda de komende jaren noodgedwongen een stap achteruit moet gaan doen en weer meer een budgetmerk gaat worden omdat VW teveel klappen krijgt. Jammer, erg jammer en ook onverstandig. Wat is er mis met 2 sterke merken?

Captain Hook

Forumguru
Ik had het destijds helemaal gehad met VW. Niet omdat de auto niet goed (genoeg) zou zijn, maar meer omdat de VW garages me helemaal de strot uitkwamen. De arrogantie van die lui (en ik heb er verschillende geprobeerd). :407:
Alsof je blij moest zijn dat je in een VW 'mag' rijden.
Ze hebben me daar diverse keren geprobeerd op te lichten! Eerst met het welbekende ruitensproeiervloeistof verhaal (diverse malen). Toen een keertje met een dubbele rekening voor een distributieriem vervangen. Keertje beroerd schadeherstel. Slecht te woord gestaan als je eens een klein onderdeeltje wilde hebben. Verkopers die je alleen maar blingbling op een nieuwe auto willen verkopen en zelfs afraden om niet-zichtbare veiligheidszaken mee te bestellen. Draairichting gebonden winterbanden tot 2 x toe verkeerd om gemonteerd en dan nog kwaad worden als ik er wat van zei.

En als klap op de vuurpijl: Ik ruilde ooit een privé Golf in op een nieuwe leaseauto. M.a.w. ik kreeg nog geld van de garage. Heb moeten dreigen met een advocaat (via mijn rechtsbijstand) want ik kreeg mijn geld maar niet. Pas drie weken nadat de auto al lang op hun naam stond en op hun terrein aanwezig was had ik mijn geld binnen. Moet jij eens proberen... om een auto mee te nemen zonder te betalen... Stelletje (**&($43^^*&)

Captain Hook

Forumguru
Het belangrijkste vergat ik nog. Wat de welbekende emmer vol arrogantie helemaal deed overlopen:

Ik haalde een nieuwe VW Golf op. (nog afgezien van allerlei afleveringsfoutjes, vergeten zaken, e.d.). Was heel blij en content met die nieuwe auto (VW Golf TDI Highline met alles d'rop en d'ran).
Een weekje later was ik thuis de auto aan het wassen (al die platgeslagen muggen eraf halen), denk ik "hè, er klopt iets niet met het kenteken" (terwijl ik de nummerplaat aan het schoonmaken was).
Pak m'n autopapieren er bij, en ja hoor, zitten er verkeerde kentekenplaten op! Ze hadden zich 1 cijfertje vergist!
Afijn, ik terug naar de garage (kan gebeuren denk je dan).

CH: "Waar kan ik de verkoper van mijn auto vinden? Er is iets mis met de kentekenplaten"
VW: "Wat dan?"
CH: "Er zitten verkeerde op!"
VW: "Ja, dat zal wel, dat gelooft u toch zeker zelf niet?"
CH: "Kijk maar op het kentekenbewijs"
VW: "[zucht, weer zo'n lastige klant] gaat u maar naar het magazijn, daar kunt u kentekenplaten bestellen!"
CH: "Maar als ik aangehouden wordt, krijg ik een bon wegens falsificatie van mijn kentekenplaten"
VW: "dan heeft u pech gehad"
CH: "Pardon? Ik heb ze er niet op gezet?!"

2 dagen later kon ik ze ophalen die kentekenplaten.
En wat denk je, ook nog uitgebreide discussies gehad omdat ze die goede platen er niet voor me op wilden zetten. Dan moest ik zelf maar doen. Ik had immers zelf om nieuwe kentekenplaten gevraagd... Dat was niet op hun initiatief... Nogmaals uitgelegd dat ZIJ die platen bij aflevering er op gezet hadden, niet ik. Nou, met veel tegenzin werden ze er dan opgezet.

Dat was de laatste keer dat ik ooit bij die garage ben geweest! (een grote VW dealer in Almere)

Dus ja, ik heb het niet getroffen met de klantvriendelijkheid van de autobranche... :smiley29:

Constant

Erelid
Ik kwam altijd bij de grootste VW dealer in Haarlem, maar dat was in de tijd dat ze overspoeld werden met lease-auto's (en toen leasemaatschappijen nog niet moeilijk deden over kosten), dus aandacht voor jan modaal met zijn privé golf was om te huilen.

En bijna een maand moeten wachten op de reparatie van de koppeling en losgeschoten vliegwiel van mijn Golf. Op de tweede dag werd ik gebeld, of ik na drie dagen de vervangende auto van de Mobiliteitsgarantie wenste in te leveren. Toen heb ik gezegd, blijkbaar is de norm dat de auto in drie dagen gerepareerd kan worden, ik lever pas in als mijn auto is gerepareerd. Toen was het lang welles-nietes, maar ik heb gezegd: "mijn mobiliteit was toch gegarandeerd?"

Eindeloos nagebeld, op een gegeven moment verbond de receptie me door met de hoofdmonteur, en die had het te druk en begon pas aan de reparatie als hij tijd over had! Wat is dat voor een gekkigheid, waarom neem je dan een reparatie aan!? Een maand stond mijn auto daar en ik elke 2-3 dagen bellen. Het was hartje zomer en ik begon mijn climatronic te missen. En ik reed in een boodschappenkarretje in plaats van mijn luxe Golf.

En het is twijfelachtig waarom men het losgeschoten vliegwiel (bij 170.000 km) niet heeft zien aankomen, ondanks regelmatig onderhoud. Op mijn klachtbrief is nooit antwoord gekomen, wederom een teken dat jan modaal met zijn Golf niet meetelt bij deze dealer.

Gelukkig merk ik een heel ander houding bij mijn Skoda dealer, veel meer op de lange termijn relatie met de privérijdert gericht. En tot op heden geen foutje te bekennen in het onderhoud. Auto's blijven duur, maar de rekening is veel vriendelijker geprijsd.

vincefra

Actief lid
dacht dat bij overname van skoda in VW groep de baas van skoda contractueel heeft laten vaststellen dat Skoda ongeremd gebruik kan maken van alle VW technologie en autonome beslissing heeft.

De klachen van VW gebruikers gaan over VW en niet over skoda ... het zijn de bazen van VW die dit al te graag schuiven op skoda (imago en zo van die dingen) ... maar dat is gewoon "ontkenningsfase" van die bazen ... denk dat ze eerst nog eens klachten van VW klanten moeten krijgen alvorens ze het door hebben dat ze hun wagens en hun diensten terug beter moeten maken (daar waar VW 15 jaar geleden voor stond ... ).

Audi heeft dit beet en hebben hun lijn allemaal veel sportiever en agressiever gemaakt ... wat hen dan sterk onderscheid van VW en skoda ...

TL@

Forumguru
Als ik de Passat combi van mijn collega vergelijk met mijn Superb combi, dan vind ik de Skoda toch een luxere uitstraling hebben: zowel van buiten, als binnen.
Maar misschien kijk ik wel teveel door een groene bril.
En dat is preciers wat Winterkorn irriteert :super:

Vond ik ook als ik mijn O2 naast een Golf Break zette, maar ja... wij zullen al verlicht zijn hé :1819:

Bovenaan Onderaan