VW klanten niet tevreden...

piair1982

Forumguru
Kijk maar eens wat de merkwaarden zijn per merk binnen de VAG groep.
Bij VW SEAT en SKODA zijn veel overlappende waarden, Audi maakt, inderdaad zoals Vincefra opmerkt, de uitzondering.

higgy

Forumguru
Wat let de VW-rijders om een Passat CC te bestellen? Da's de enig mooie Passat, en nog eens zwaar onderscheidend ook.

Roel

Lid
Klopt.

Als ik de goedkoopste CC vergelijk met mijn S2C ABL, dan is deze € 4000 duurder en mist dan nog een hoop opties, zoals Xenon; Naviagatie; LMV; parkeersensoren en inklapbare buitenspiegels. Daartegen heeft de CC wel electrische verstelbare sportstoelen.
Al met al loopt het verschil toch gauw op richting de 7 mille.

Het is echter wel een hele mooie bak om te zien!!!.........Die Superb :-)

sitechris

Donateur
Als ik ze op een rijtje zet voor mezelf:

Polo - Fabia: 1-0 (betere looks imo en mooier interieur)
Caddy - Roomster: 1-1 (Roomster is origineler)
Golf - Octavia: 2-1 (Golf VI is net wat moderner, stiller en stabieler imo. Met name de GTI is wel een scherpe aanbieding tov de te dure Octi RS)
Passat - Superb: 2-2 (Superb is imo net wat beter, groter, goedkoper, beter afgewerkt etc)
Tiguan - Yeti: 2-3 (De Yeti heerst!)

Mijn conclusie: Skoda wint!

Darkside

Forumguru
Als ik de punten links optel kom ik uit op 8.
Als ik de punten rechs optel kom ik uit op 7.

Mijn conclusie. VW wint.

Maar ik vindt de golf wel iets luxere uitstraling hebben (chromen details en stiller).
Maar het verschil in prijs/lease rechtvaardigt het mijn inziens niet de ruimere Octavia Combi te nemen.

Voor mij is het dan ook Skoda wint

Captain Hook

Forumguru
"De kwaliteit zit niet in in toepassen van de laatste snufjes en het monteren van blingbling. De kracht van het ontwerp zit 'm in de kunst van het weglaten"

Ik heb nooit begrepen waarom een glimrandje meer luxer of 'premium' zou zijn dan b.v. een mat-titanium randje.
Het gaat toch om de kwaliteit van de spullen, niet om of het opvalt?
(voor mij tenminste niet)

Dat vind ik juist het leuke van Skoda. Ze passen vrijwel alle VAG technologie toe in een beschaafd en bescheiden jasje. :530:

Darkside

Forumguru
klopt. Neemt niet weg, dat ik, een chroom randje wel mooi vind.
Mijn vorige auto had dit ook niet. Vond ik jammer. Dat hij verder probleemloos 140.000km gereden heeft heeft natuurlijk niets te maken met een chromen randje.
Dan liever geen chromen randje.
Maar het gaat wel om een bepaalde uitstraling. Zo is in de O2 het lettertype van de snelheidsmeter/toerenteller ook mooier dan in de astra. En straalt het meer rust en luxe uit (mijn mening overigens).

sitechris

Donateur
kijk naar de Seat Leon, ook VAG spullen (onderstel, motoren etc) maar het interieur kan toch echt wel heel veel chroom en andere mooie zaken gebruiken. Nu is het geen optie, louter vanwege trieste interieur. Voor mij telt het wel degelijk mee!

E

Ex-lid 2926

Klopt helemaal. Ik was zelf ook aardig weg van de Seat Leon. Bij de dealer serieus naar een jonge gebruikte TDI gekeken. Uiterlijk fantastisch, heerlijke sportstoelen, maar een inspiratieloze afwerking van het dashboard. Veel gladde goedkope plastic delen. Je kijkt er wel constant tegenaan als je aan het rijden bent. Zelf had ik er nog wel overheen kunnen stappen omdat de rest van de auto wel klopt. Mijn echtgenote vond het Leon interieur echter een afknapper.
Vanmorgen moest ik met de auto van de baas even naar de VW en Audi dealer en daar even het nodige lekkers mogen aanschouwen, zoals een A5, een geweldig mooie zwarte Golf GTI, maar ook een paar heel mooi aangeklede Polo's. Die gaat toch wel een heel eind in de richting Golf, helaas qua prijs ook.
Ik vind trouwens de uitstraling van de goedkopere uitvoeringen van Golf, Jetta, Touran etc. er wel op vooruit gegaan. Tot voor kort was een Trendline een echt kale auto, tegenwoordig straalt ook deze uitvoering nog enige luxe uit. Dat de VW bezitter niet altijd even tevreden is kan ik mij indenken als je zelf voor een radio nog bij hebt moeten betalen terwijl de Skoda koper een leuk audioapparaat voor niks krijgt.

Bovenaan Onderaan