Klopt helemaal. Ik was zelf ook aardig weg van de Seat Leon. Bij de dealer serieus naar een jonge gebruikte TDI gekeken. Uiterlijk fantastisch, heerlijke sportstoelen, maar een inspiratieloze afwerking van het dashboard. Veel gladde goedkope plastic delen. Je kijkt er wel constant tegenaan als je aan het rijden bent. Zelf had ik er nog wel overheen kunnen stappen omdat de rest van de auto wel klopt. Mijn echtgenote vond het Leon interieur echter een afknapper.
Vanmorgen moest ik met de auto van de baas even naar de VW en Audi dealer en daar even het nodige lekkers mogen aanschouwen, zoals een A5, een geweldig mooie zwarte Golf GTI, maar ook een paar heel mooi aangeklede Polo's. Die gaat toch wel een heel eind in de richting Golf, helaas qua prijs ook.
Ik vind trouwens de uitstraling van de goedkopere uitvoeringen van Golf, Jetta, Touran etc. er wel op vooruit gegaan. Tot voor kort was een Trendline een echt kale auto, tegenwoordig straalt ook deze uitvoering nog enige luxe uit. Dat de VW bezitter niet altijd even tevreden is kan ik mij indenken als je zelf voor een radio nog bij hebt moeten betalen terwijl de Skoda koper een leuk audioapparaat voor niks krijgt.