VW passat W8 binnenlicht.

cvegreen

Forumguru
Ik heb nog geen tijd gehad om dat lampje te monteren . maar ik bedoel dat witte lampje in je plafond . Dat lampje is een gloeilampje en ik heb daar nu een led lampje voor gekocht . Ik moet het er wel nog in gemoneerd zien te hebben . We zitten momenteel druk bezet met den bouw , mijn vrouw in verwachting , mijn schoonvader die zijn huis nu opgekuist wil zien , en ik moet zoals iedereen wel weet genoeg rusten . Ik weet wel dat het niet veel werk is , maar als ik dan tijd heb denk ik er dan niet aan , of het lampje ligt dan thuis en ik ben weg. Het komt erin , de vraag is alleen wanneer. In het dash zijn het allemaal led lampjes, dat al van het begin dat de Fabia uit kwam. Dat ga ik niet ombouwen hoor.

joergarms

Senior Member
Past die W8 verlichting er gewoon in?? Ik heb zoiets namelijk al eens in mijn vorige VW polo willen bouwen, maar die had een andere afmeting in het dak zitten.
Ik vind het er wel gaaf uitzien.

Verder ben ik bezig met LED dagrijverlichting, ik heb de led's al binnen, deze gaan (ooit) gemonteerd worden in de roostertjes van de mistlampen, zal wel een vervelend klusje worden, maar het lijkt me wel gaaf als ze erin zitten.

purk

Senior Member
W8 licht past gewoon mits het licht dezelfde vorm heeft, maar dat spreekt voor zich.

wel moet je ff de goede draden aansluiten.

cvegreen

Forumguru
Heb dus een miskoop gedaan.
Ik wou gewoon witte led daarin , maar het is blauw.
De lichtopbrengst is ook dat niet wat ik verwacht had. Komt misschien omdat het blauw is in plaats van wit. Het lampje is gewoon een rond buisje met aan de uiteinden in een punt lopend metalen gedeelte. Hoe zo'n lamp heet vraag het me niet , maar lijkt mij toch vrij standaard lampjes te zijn.

Sportline

Senior Member
In mijn Felicia heb ik groene LED binnenverlichting omdat ik bijna alles groen heb, groene neon voor en achter, groene stadslichten (maar zitten er niet in) en groene interieurverlichting. Wel mooi, de kleur van Skoda

Gieliovd

Forumguru
Heb dus een miskoop gedaan.

Ik wou gewoon witte led daarin , maar het is blauw.
De lichtopbrengst is ook dat niet wat ik verwacht had. Komt misschien omdat het blauw is in plaats van wit. Het lampje is gewoon een rond buisje met aan de uiteinden in een punt lopend metalen gedeelte. Hoe zo'n lamp heet vraag het me niet , maar lijkt mij toch vrij standaard lampjes te zijn.​
Zoiets:
MLBAJOL.jpg

Maar dan met een LED?

Jammer... dus dat wordt iets anders zoeken.

Ziet er wel leuk uit Purk die lampjes. Is het geen "hoerenkast" effect?

Onze twee vrachtwagens op het werk hebben ze ook rode lampglaasjes in gedaan en als die branden heb je echt een hoerenkast als cabine :uitlachen:

joergarms

Senior Member
de binnenverlichting lampjes zijn van het tye Sofiet lamp. Dat is een buislamp, met daarin een klein printje waar enkele micro LED lampjes opzitten.
Ben toevallig laatst naar een info avond over ledverlichting geweest van Philips, was erg interresant.

EdK

Forumguru
Indien je een ledverlichting wil hebben die minimale ruimte inneemt en een puist licht geeft dan moet je op zoek naar een powerled !
Wij gebruiken dit momenteel in een testopstelling voor buitenverlichting en geeft onwijs veel licht !! Ikzelf zie hiervoor een ideale toepassing voor gebruik in een tent tijdens kamperen ! 1 of 2 van deze led's en je kunt met minimaal stroomgebruik lekker lezen in de tent ! Om dit te gebruiken in je wagen zul je waarschijnlijk wat moeten hobby-en met een oude fitting en de powerled, maar ach daar heb je nou de weekenden voor !!

cvegreen

Forumguru
Ik heb het vandaag eens goed bekeken wat jullie nu eigenlijk echt bedoelen met VW8 verlichting , het is dus zeker dat niet wat ik bedoel . Ik bedoel dat het gewone lampje dat in je plafond zit dat ik vervangen heb door een led lampje . Ik ben er niet zo voor te vinden , het is dus een jammere miskoop dat ik gedaan heb , mijn gewoon gloeilampje gaat er terug in .
Ter verduidelijking gaat het over zo'n lampje
853486_BB_00_FBEPS.jpg

2942_5.jpg

Een soort gelijk plafond lichtje als op deze roomster bedoel ik .

joergarms

Senior Member
standaard zit er een buislampje in van 10 watt geloof ik. qua model is die tevervangen door ledverlichting.
De w8verlichting is een compleet andere unit, met ingebouwde ledlampjes in de schakelaars.

Ja, heb ik. In mijn Superb. Erg handig, want ik heb geen navigatie, en dan krijg je een soort laatje in je dashboard. In het donker schijnt het zachtrode lichtje daar precies in, zodat ik kan zien wat ik pak. Verder heb ik me tijden afgevraagd wat het nut er nou van is en waarom dat niet groen (zoals mijn dashboardverlichting) of wit (zoals mijn verlichte deurgrepen) is. Het is nu nogal een kerstboom aan kleurtjes in de auto.

cvegreen

Forumguru
Dit was inderdaad het effect dat ik had , maar was erg ontevreden over de lichtopbrengst , dat ik mijn gewone gloeilampje erin heb gemonteerd.
Dat ziet er inderdaad wel leuk uit , maar zoals je weet of niet weet is mijne fabia maar een clasic en is het allemaal vrij basic . Leeslampjes zitten er dus niet in , die rode ledlampjes zitten er nog veel minder in. Wist niet eens van het bestaan daarvan . Ik zou liever dan groene ledjes hebben dan die rode of gewoon wit . Anders te veel kleurtjes . Ben al blij dat mijn radio groene verlichting heeft . Dus andere kleuren of wit en groen moet ik niet . Dat blauwe led lampje was een miskoop, wou witte led .Nu ik de lichtopbrengst gezien heb van die blauwe moet ik geen witte led hebben , vind de lichtopbrengst te weinig.

EdK

Forumguru
Witte led en te weinig licht opbrengst ?? neem een powerled zoals ik al vermeld heb !!
Of er een halogeen lamp in je auto staat te branden !! Verbruik van 1 zo'n led is max 3 watt !!!

cvegreen

Forumguru
Ja mischien dat ik er een powerled in bouw , al weet ik nog niet wat ik eigenlijk ga doen. heb zo zitten kijken en die rode ledjes op zo'n vw W8 binnelicht vind ik wel mooi maar dan niet in rood . Misschien dat ik iets in die zin tracht ineen te foefelen. Het suddert , laat het nog wat sudderen. Ik kom er wel uit wat ik ga doen . Of mischien helemaal niets, ben eigenlijk wel tevreden over het strakke en niet overweldigend volgepropte interieur.

joergarms

Senior Member
Ik ben ondertussen nog op internet aan het zoeken naar de W8 verlichting voor een mooi prijsje.
Wil m namelijk wel in gaan bouwen, heel misschien soldeer ik er wel andere ledjes in (groene) maar dat bekijk ik op het moment zelf wel.

Bovenaan Onderaan