Inmiddels behoorlijk wat geëxperimenteerd met de verlichting. Ik vond de leds die JMStyle er in heeft gezet te fel en te blauw. Dus bij LedsBuy een aantal verschillende 3mm leds gekocht waarvan de warmwitte mij het beste bevallen. Komen het beste overeen met de rest van de witte dashboard verlichting (en radio/navigatie).
Bijkomend probleem is dat witte leds bij een zelfde stroom veel feller zijn dan de originele rode, dus er echt een bak licht aanstaat in je auto. De twee rode leds die er standaard inzitten worden in serie gekoppeld aan een 1kOhm weerstand, wat op zich al fors is, maar dat is blijkbaar nodig om een goede subtiele verlichting te krijgen.
Met 1kOhm blijven de witte leds echter (naar mijn mening) veel te veel licht geven. Dus na veel proberen heb ik er uiteindelijk een 4,7kOhm weerstand tussengezet en nu heb ik een subtiele verlichting. Qua intensiteit vergelijkbaar met de rode.
Ennuh @
Jee13 het solderen is prima gelukt (maar toch nog bedankt voor je aanbod) en het lijmpistool heb ik uiteindelijk niet nodig gehad. De leds zijn makkelijk te vervangen zonder de printplaat los te maken. Alleen de weerstand zat wel wat verstopt, maar met een klein punttangetje kon ik daar uiteindelijk redelijk goed bij.