Waar is de Actractive Business gebleven?

jaspernl

Actief lid
Dan heb je het nog niet helemaal goed gedaan... een Prius of Civic Hybride is nog vele malen goedkoper in de bijtelling. Bij ons zijn inmiddels drie collega's om, die stuk voor stuk ruim meer dan 2500 euro op jaarbasis besparen ten opzichte van een conventionele auto.

Moet je wel een hybride mogen leasen natuurlijk...
Klopt helemaal.
En hybryde mag.
Heb ik dus ook overwogen.
Maar:
  • Onder beide hybrides mag geen trekhaak. En het zou zomaar kunnen dat ik binnen nu en, pakweg, 2 jaar een vouwwagen ga aanschaffen voor de vakanties (kleine kinderen he... dan krijg je dat...)
  • Levertijden zijn schrikbarend (+- 26 weken)
  • Honda is sedan, en daarmee echt een te kleine kofferbak (kleine kinderen he... dan sleep je behoorlijk wat mee...)
  • Prius in mindere mate, maar ook een te kleine kofferbak.

Daarbij is de roomster goedkoper dan de prius (in totaal nu 23K tov 28K), waardoor het verschil in bijtelling gerich blijft. Het is wel iets duurder, maar niet schrikbarend veel.
En daarmee blijft mijn verhaal overeind, dat voor mij een vereiste is dat een wagen ook praktisch moet zijn. En je kunt veel zeggen over de Roomster, maar niet dat ie niet praktisch is !!!

Je kunt ook overwegen om een Prius te leasen zonder trekhaak en voor de vakantie een auto te huren met trekhaak. Is een kwestie van uitrekenen om te zien of het loont...

Psioneer

Actief lid
Het is inderdaad een verschil of je all inclusive least of minder. Voor ons (grootste ICT dienstverlener van NL) is het all inclusive. Daarnaast is onze persoonlijke situatie nogal verschillend: ik ben formeel alleenstaand zonder kids. En dat scheelt vast een enorme berg geld die ik nu anders kan besteden.
Voor mij is de auto wel iets meer dan gewoon een "vervoermiddel". Autorijden is leuk. Ik maak dan ook regelmatig tripjes, net als motorrijders dat doen, gewoon om te genieten van autorijden. De bestemming is minder interessant maar meestal eindigt het ergens in een stadscentrum. Toegegeven, de Superp is een reiswagen, geen toerwagen. Maar ja, ook ik heb zo m'n beperkingen qua leasen. Een Aston Martin V8 Vantage zit er niet in. Een M3 ook niet.

Bovenaan Onderaan