Waar kun je aluminium velgen mee reinigen

derf

Senior Member
weet iemand op het forum welk spul je het best kunt gebruiken om je aluminium velgen te reinigen. Ik heb nu de velgen reiniger van action en die voldoet goed maar ik lees ook dat dasty van wibra een goed middel is. Wie heeft hier ervaring mee. En zijn die middelen veilig.?

lugolux78

Donateur
McGuiars heeft goed spul. Trouwens ik had bij Lidl W5 ruitenreiniger gekocht. Schuim. Werkt ook super op velgen.

Cordoba

Forumguru
@lugolux78 Je bedoelt toch niet toevallig 'Meguiar's'?
Overigens een te duur merk voor wat ze echt bieden. Wat Dasty betreft: ik heb zelf geen ervaring met het spul, maar zie daar regelmatig verhalen over, dat het te agressief is, en ook poetsmateriaal vroegtijdig sloopt.

Voor normaal reinigen van je velgen voldoet gewone goede autowas shampoo, als je last hebt van vastzittend/ingevreten remstof op de velgen moet je andere middelen gebruiken zoals Iron-X (stinkt als de hel) of Monello Non-ferro. Verder na een goede reinigingsbeurt ook je velgen in de wax houden, maakt het schoonhouden van je velgen een stuk makkelijker.

Ik zal trouwens het topic rapporteren om te verplaatsen naar het juiste forumdeel: car cleaning & detailing.

Cordoba

Forumguru
@Frank C dat zou kunnen helpen, maar bij schijfremmen dan wel de velgen demonteren als je gaat spuiten, anders kan er bij de eerste beste bocht/kruising na de spray beurt wel eens veel grof vuil op je velg zitten (met andere woorden siliconenspray op je remschijven, remt misschien niet zo goed).

P.S. Je kunt je dubbele post zelf verwijderen met het knopje 'verwijderen' onder aan je bericht.

Stewie

Senior Member
Lol, zelfs de iron x met aangenaam geurtje laat u walgen (rotre eieren). Maar helpt zeker en vast. Welgoed wassen voor en na en nog eens extra afspoelen. Enkel te gebruiken als niets helpt.
Velgenreiniger gebruik ik nooit, wassen met dodojuice shampoo gaat perfect :).

Daarna kleien en waxen met velgenwax, hecht het vuil ook niet.