Waar kun je aluminium velgen mee reinigen

dirkkroneman

Forumguru
I know.. :( Drukte met werk, veel aan m'n hoofd, of het weer er absoluut niet naar (extreme warmte/regen). Maaarrrr!! Morgen en overmorgen ben ik vrij dus ik denk dat ik hem morgen eens goed ga vertroetelen :)

Oh enne Luc, het komt zeker goed in de buurt ;)

Joske

Forumguru
[quote="lugolux78, post: 421956, member: 11739"

Lekker schoon[/quote]

Eigenaar wou gewoon antraciet kleurige velgen :laugh:

Petrolhead

Forumguru
Voor ik binnenkort de zomerset weer ga monteren wil ik die nu eens goed reinigen zodat ze weer als nieuw zijn en daarna goed beschermd monteren. Schoonmaken zou daarna een stuk gemakkelijker moeten zijn.

Dasty en daarna Mothers shampoo gebruik ik al maar wat heb ik nodig om ze echt brandschoon te krijgen?
Klei en daarna een wax of sealant?

smutzkanone

Forumguru
Om ze schoon te krijgen?
Velgenreiniger!Met een borstel of kwast poetsen.
Wat overblijft kun je met iron-x of een soortgelijk product aanpakken.
wat dan nog blijft zitten kun je met klei proberen.
Om ze te beschermen is er speciale velgenwax,maar met gewone wax kan ook

smutzkanone

Forumguru
alle detailmerken hebben wel 1 of meerdere typen velgenreiniger in hun assortiment.
Alle detail producten moet je met je verstand gebruiken.
Vaak ruik je het al als je de fles open maakt of het iets is.Ruikt het zuur dan komt het niet op mn velgen.
Maar het moet natuurlijk wel werken.Als ik de velgen in de wax heb gebruik ik gewoon autoshampoo,maar moeten ze echt goed schoon worden is shampoo gewoon te zwak.
Je ziet vaak dat mensen iron x gebruiken als velgenreiniger.dat kan ook,maar vind ik zonde van het vrij dure product.
Ik gebruik gewone velgenreiniger van kruitvat.goedkoop,niet te aggresief,en werkt goed.daarna een beetje iron x voor de ijzerdeeltjes,En dan ben ik eigenlijk al voor 95% klaar.

Maar iedere detailer heeft zn eigen manier en zn eigen middeltjes.

H@RM

Senior Member
Voor ik binnenkort de zomerset weer ga monteren wil ik die nu eens goed reinigen zodat ze weer als nieuw zijn en daarna goed beschermd monteren. Schoonmaken zou daarna een stuk gemakkelijker moeten zijn.

Als je ze de volgende keer ook schoon weglegt, heb je er ook een stuk minder werk aan als dat het vuil tijd krijgt (paar maanden opslag) om te hechten

CDK

Forumguru
Velgen kleien doe ik niet, gewoon wassen met shampoo, eventueel met een product om ijzerdeeltjes / remstof mee weg te krijgen, om de teer er af te krijgen kan je dure middelen kopen in een detail shop, maar je kan jezelf ook verdiepen in wat er nu exact in zo'n fles zit en dan kom je tot de conclusie dat je teer perfect met petroleum of wasbenzine kan verwijderen (ja dat klinkt heftig hè?) allen het kleurtje en het geurtje ontbreekt en het mooie etiketje, scheelt een €urootje of 20 op een fles ;) Vervolgens weer een mooie bescherming er op in de vorm van een (velgen)wax en je bent klaar. Tussendoor gewoon met shampoo wassen en aan het einde van het seizoen bovenstaande herhalen en ze schoon en beschermd opbergen.

Frank

Forumguru
Wat ik me afvroeg: wassen, velgenproduct? Of velgenproduct, wassen? Of Wassen, velgenproduct, wassen?

Frank

Forumguru
Ja, dat deed ik ook. Maar ik heb nieuwe verzorgingsproduktsjeeeuuuhhhss gekocht bij carclean, en daar staat op "eerst wassen" (geyon iron dinges). En ook Corné spreekt van eerst wassen...

• Leuk
Waarderingen: CDK

Michelv.

Forumguru
Eerst wassen(velgenreiniger) en dan pas de geyon iron dinges gebruiken, die is namelijk alleen om de ijzerdeeltjes te verwijderen van de velgen en niet het vuil.

Wassen-------------------------------------------------------------Geyon iron--------------------------------------------------------------------beschermingsproduct:jaja:

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan