Ik heb het beeld voor ogen van de Mégane van een familielid, die heel uitnodigend alles open gooit als hij binnen een meter of 4 van zijn auto is - en dat vinnik nie prettig nie...
En inplaats van in de auto via een menu één veel voorkomende combinatie te moeten instellen, steek ik liever mijn hand in mijn zak om met de eigen vingertoppen 1 van de 2 mogelijke opties (alleen achterklep of alles) te openen. Dan heb ik het letterlijk zelf in de hand.
Die angst heb ik bij mijn Fabia al helemáál niet , maar het gaat me om de spullen die ik nogal eens bij me heb...Een ding scheeld,bij een o3 hoef je ook niet echt bang te zijn dat je ervan berooft wordt,zelfs niet als hij niet op slot staat!
Gewoon de auto afsluiten bij de voordeur en dan naar achteren lopen en klep openen, auto blijft dan op slot@Renzo4000
Die handeling is wennen inderdaad.
Het gebeurt mij helaas nog wel eens dat ik de auto vergeet af te sluiten. (dat merk ik dan bij terugkomst @s-line: hij is inderdaad nog niet gestolen)
Het gebruik van KESSY zit blijkbaar nog niet goed in mijn systeem. Wat er fout gaat is dat ik na het uitstappen de auto niet afsluit omdat ik nog iets uit de kofferbak moet hebben. Wanneer ik de kofferbak dicht gooi sluit ik de auto niet af omdat ik gewend ben geraakt dat dat niet hoeft wanneer je alleen iets uit de kofferbak haalt. Ofwel het gaat fout wanneer ik niet nadenk.
Het is de combinatie die niet compatibel is met mijn intuïtie.
Dat vind ik ook wel irritant (maar dat is een voorkeur) want bij mijn lexus ct200h zat er ook een knopje bij de achterklep om de hele auto op slot te doen, dat kan nu nietGewoon de auto afsluiten bij de voordeur en dan naar achteren lopen en klep openen, auto blijft dan op slot