Waar op letten bij aanschaf 2e hands Octavia 1?

elephtera

Forumguru
Haha, ik heb overlegd met de vrouw, maar ze wil niet naar een superb/passat. Octavia vind ze al aan de grote kant voor een 2e auto. Maar een Fabia is weer te klein. Vrouwen... lastig ;)

Ik heb ook met wat collega's gesproken, en die raden allemaal een turbo af. Omdat die zo kwetsbaar zou zijn. Is dat ook echt zo? Of valt dat allemaal wel mee.

We gaan morgen kijken bij onze 1.8T in hoogeveen en als het qua tijd lukt ook bij de 1.8T pre facelift in Utrecht bij Boere. Ik ben ontzettend benieuwd naar hoe de O1 automaat voelt, en naar hoe de stoelen zitten.

We hebben het ook nog gehad over geld, en 5000 is echt de max. waardoor een O2 afvalt. Dat is wel een nadeel van automaat moeten rijden.
Het verbruik is minder een issue, ze rijdt nu 1 op 11 met de swift. Dus alles wat niet veel slechter is is prima.

CDK

Forumguru
een turbomotor die zwaar belast is moet je even laten koelen voordat je de motor afzet, dat wordt nog wel eens vergeten, maar bij normaal gebruik is er niets aan de hand, turboloze motoren worden steeds minder gemaakt.

veel plezier morgen met proefrijden, ben benieuwd hoe het jullie gaat bevallen!

greetz Corné

elephtera

Forumguru
We zijn vandaag bij die octavia wezen kijken. Wat een heerlijke wagen! snel, ruim, en wat een wegligging.
Echter toen we langs de dealer gingen om een afspraak te maken om de octavia te laten bekijken stond daar een allerschattigst fabiaatje. niet al te snel, een combi. maar mijn vrouw was op slag verliefd.
We hebben een proefrit gemaakt, ik vond het maar niks, te traag, maar ja, het wordt haar auto en zij vond het heerlijk. Ze was wel blij dat de auto rustig is, ze wil tenslotte geen race auto.
Dus toen we terug waren na de proefrit was het vrij snel beklonken.

We hebben dus een Fabia Combi 1.4 uit 2004 gekocht. De dealer zet er nog parkeersensoren en chromen instap lijsten op. Verder krijgt hij nieuwe banden, nieuwe apk enzo. En daar bovenop heeft de auto ook nog bovag garantie. En dat allemaal voor de prijs die hij eerst als meeneemprijs had staan. Verder is de auto vanaf de aanschaf bij deze dealer in onderhoud geweest. Het voelde goed, en het zag er goed uit.

(fotos: http://korterink.nl/830603.html)

We zijn tevreden en gelukkig krijg ik met een paar maand mijn O3.

Octa Collection

Forumguru
Ziet er fraai uit die fabia!
Gefeliciteerd met de aanschaf en dat jullie maar vele veilige kilometers mogen maken.

Grappig om te zien dat de man voor groot, ruim, snel gaat en de vrouw het hele plan overboord kiept en haar eigen plan trekt. :maakmegek:
Nog een paar maanden wachten op de octavia en jullie zijn een blij skoda koppel :thumbsup:

CDK

Forumguru
gefeliciteerd met jullie nieuwe Fabia, veel veilige km's toegewenst!

greetz Corné

Dennis Nijholt

Forumguru
gefeliciteerd met de Fabia, ik vind het wel lachen ze vond de fabia te klein maar jullie kopen er wel 1, op zoek naar een Octo en thuis komen met een Fabia, heerlijk toch...en ja ik snap ook geen moer van vrouwen ;)

Pendragon

Donateur
Veel plezier met de fabia! Mijn vrouw heeft precies zo'n fabia gehad en was er heel tevreden over.....ik vond het een traag ding. En dat is het verschil tussen mannen en vrouwen. :-)

Joske

Forumguru
@elephtera
Daar ga je geen spijt van krijgen hoor :). Het grootste koffervolume in zijn klasse! ;) Zelf al 7 jaar tevreden van onze Fabia Combi, is steeds lachen op de parking van de supermarkt.. Dan zie je de mensen al vragend kijken hoe je er toch maar in slaagt om 2 volgeladen winkelkarren in je "Fabiaatje" te krijgen :D..
Succes er mee! :thumbsup:

Kiswum

Forumguru
Mooie kleur van de Fabia, de vervanger van onze Fabia is een Octavia 2 met dezelfde kleur: Sahara Beige metallic!

elephtera

Forumguru
Dankjewel iedereen! Mijn vrouw heeft inmiddels al vanalles bedacht wat ze wil veranderen aan de Fabia, dus je zult ons/haar hier nog vaak zien. Al is het dan wel in het Fabia I forum ;)

We mogen de auto trouwens over 2 weken ophalen (13 juli). Spannend!

Bovenaan Onderaan