Hee stansfield,
Ik las dat je onder andere keek bij Alphabet occasions voor een superb, ik kan je dit zeker aanraden.
Onze Superb komt daar ook vandaan!
Je wordt er keurig netjes geholpen, zijn eerlijk over de kwaaltjes van bepaalde modellen/motoren, en nemen als je dat wenst nog even de historie van de auto met je door (schades,onderhoud,enz)
Wij ondervonden bij de proefrit een schokje bij het overschakelen van 1 naar 2 met de DSG. Dit aangegeven bij de koop dat dit verholpen moest worden. Er is trouwens bij Alphabet geen onderhandeling mogelijk, dus je weet meteen waar je aan toe bent qua aanschafprijs.
Bij aflevering kregen we te horen dat er een nieuwe koppeling was geplaatst, helemaal top natuurlijk want hij reed vervolgens perfect.
Na paar maanden in de Zomer waarin we toch wel veel het panorama dak gebruikte, klonk het alsof het mechanisme langs elkaar schuurde.. Belletje naar Alphabet of je dit mocht laten controleren onder garantie, en zo met toestemming naar de dealer.
Bij onderzoek kwamen ze erachter dat er roestvorming ontstond in de behuizing van het panodak. Hierdoor is het panodak mechanisme en behuizing volledig vervangen. Omdat je garantie hebt bij Alphabet regelen ze alles voor je. Je hebt geen gezeur, ook niet met met PON. Alphabet regelt met de Dealer de Coulance met PON en dat scheelt een hoop! (zoals ik heb gelezen elders op het forum)
Al met al, de prijs is duidelijk (hooguit garantie verlengen), vervolgens een top service mocht er toch nog iets aan de auto mankeren..
Het heeft ons dus een hoop geld en gezeur bespaart... Wij genieten nog elke dag van onze 1.8TSI Combi, een super wagen!