Waarom?

darkprojectx

Forumguru
Waarom zit er in godsnaam geen slotje op het dashboardkastje??????

Ben het vandaag uit wanhoop bij de dealer maar gaan vragen.
echter blijkt er in de Fabia 1 nooit een slotje ingezeten te hebben...
Niet in de pre facelift en niet in de after facelift.

Ik dacht dat het misschien aan mijn uitvoering lag, of dat het misschien elektrisch (middels magneet sluiting ofzo) op slot ging met de centrale vergrendeling.
Maar dat staat dus gewoon wagenwijd open..
Elke onvelaat die in je auto kan komen (al is het door een open raampje bij een stoplicht) kan dus je complete dashboardkastje leeghalen.

Weer lekker appelig van Skoda.. ik had er zelfs een slotje op zitten in mn golf 2 uit 1985..

Ik denk dat Skoda beter zn slogan kan veranderen van;
"Skoda, simply clever" naar "Skoda, simple, not clever".

toch wel een misser!

michelover

Forumguru
Denk je nou echt dat zo'n mickey mouse slotje helpt?
Levert alleen maar meer schade op bij het openbreken.
Heb die van mijn golfje 2 zelf ook eens opengetrokken terwijl die op slot zat.
Slotje geeft een vals gevoel van veiligheid, ik heb hier dan ook nooit dure spullen in zitten.

darkprojectx

Forumguru
Mijn papieren vindt ik anders toch wel enigzins belangrijk/waardevol

ik vraag me af hoe dat bij de nieuwere modellen zit?

octaviabas

Senior Member
autopapieren waardevol ?. €31 (ex kosten kentekenplaten), vervelend als ze verdwijnen, dat zeker.
en die goedkope slotjes die erin gaan , gaan stuk , op de verkeerde momenten.
+ wat hierboven al staat. Met zo'n slotje zit het kastje echt niet op slot :eek: (zal eens kijken of de O2 een slotje heeft)

/me had zijn autopapieren altijd gewoon tussen de auto/ond.houdboekjes en laat voor de rest niets waardevols in de auto achter!

o,ja , Deel III* (of sinds 1995 het overschrijvingsbewijs) ligt uiteraard veilig opgeborgen

Fabia

† In Memoriam
Behalve als het handvat afbreekt. Dat had ik bij een FI. Toen ging die íe echt niet meer open. Was wel balen, het was midden in de zomer en er lag een mars in. En kon niet direct bij de garage.

Fabia

† In Memoriam
De mars was een "beetje" gesmolten toen het dashboordkastje eindelijk gemaakt was.

Cordoba

Forumguru
De mars was een "beetje" gesmolten toen het dashboordkastje eindelijk gemaakt was.

En airco in dashboardkastje uitgezet? Overigens wees maar blij dat er geen slotje in zit: de ellende om de boel gerepareerd te krijgen als inbrekers de boel forceren, zelfs als er niets in zit, maar het kastje wel op slot zit.
Andere ellende van een afsluitbaar dashboardkastje: sleutel er (lekker makkelijk) in laten zitten, en passagier die bij een aanrijding onzacht met de sleutel in aanmerking komt.

Afsluitbaar dash werkt alleen voor vervelende kinderen(en mensen die zich zo gedragen), die anders overal aanzitten.

Spector

Forumguru
Slotje? Zit bij mij echt helemaal niets in het dashboardkastje. Doe alleen de navilock erin als ik rij :)

Rosinfield

† In Memoriam
ik zou nooit waardevolle dingen in de auto laten liggen. Ik zet hem nooit op slot en laat het dahboardkastje open staan. Gaat al 10 tallen jaren goed, ook in het Mokumse Sodom en Gomorra, waar ik nog wel eens kom. Je moet even over het tegennatuurlijke gevoel heen stappen, maar het is echt de meest veilige oplossing.

michelover

Forumguru
In de Superb zit ook geen slotje.
En je auto papieren achterlaten in de auto is niet zo handig.
Wel makkelijk voor een eventuele autodief.

VEEJAY

Forumguru
Dashboardkastje en alle kastjes open = nooit inbraak (tenzij je een columbus hebt).

Autopapieren kunnen prima in de kofferbak. Niet?

octaviabas

Senior Member
@michelover: wat kan die ermee dan? behalve ze laten zien bij een standaard controle, waarbij hij sowieso de pineut is als de wagen als gestolen staat geregistreerd

Kastjes open is indd het veiligst. Maar zegt helaas niet alles
/ervaringsdeskundige :smirk:

darkprojectx

Forumguru
ik denk dat ik inderdaad een handig mapje ofzo aanschaf om alles in de kofferbak op te bergen.
Als ik naar een terrasje ga van de zomer of naar een pretpark ga ik niet met de papieren rond lopen.
zal eens kijken wat er voor handigs te krijgen is.

Bovenaan Onderaan