Waarom?

Skoder

Lid
Sorry hoor maar kom je er nu pas achter of ben je onlangs onaangenaam op het ontbreken van een dergelijk slot gewezen door iemand van de foute kant ?

Persoonlijk heb ik gewoon de onderhoudsboekjes, het kentekenbewijs en de groene kaart in 1 mapje ín het dashboard kastje. Nooit geen problemen mee gehad.
Wat wel vervelend / stom is, is het feit dat het chassis nummer van buitenaf, onder een inkeping van de voorruit af te lezen is.

Zo kan het schorum een auto omkatten en verkopen alsof het een legitieme auto is. Dat is storender dan het onbreken van een slot. Columbus is ook al genoemd maar die heb ik gelukkit niet.

turboturbo

Forumguru
Mwoah, is ook zo'n mickey-mouse (?) slotje. Een kluisje in de auto maakt alleen maar nieuwsgierig.

Ik neem ook de papieren nooit mee uit de auto, laat ze er altijd in liggen. En die dieven weten ook wel van die dubbele bodem in het dashboardkastje, dus dat maakt ook niet veel uit. De kans is echter vele malen groter dat ik 1) de papieren een keer vergeten heb mee te nemen als ik de auto gebruik, en ik word staande gehouden / rij langs een controle fuik, en 2) ik de papieren zelf kwijt raak (omdat ik er mee loop te slepen) , dan dat er een keer in m'n auto word ingebroken en m'n papieren weg zijn.

Toch wil ik er niet gemakzuchtig over doen als de papieren gejat zijn; het zijn misschien geen hoge kosten (31 euro plus 2 nieuwe kenteken platen) maar ik vind het toch zonde van het geld, en het gedoe met aangifte doen etc. en al die rompslomp...... plus: ik vind het er een beetje 'stom' uitzien, zo'n "1"-tje op je kenteken platen.

MarcoO2

Forumguru
Volgens mij is dus juist het wél hebben van een slot op het dashboardkastje achterhaald (of simply clever)...

darkprojectx

Forumguru
Dat een dief je auto in komt en alles open breekt als je er niet bij bent dat is alom bekend.
Daar hoeven we geen discussie over te houden.
Maar het gaat over het snelle grijpen, het is toch wat anders als iets gewoon open en bloot voor het pakken ligt.
Mickey Mouse houdt de vlugge handjes toch net wat langer tegen met zn mislukte spraakloze humor.

Bovenaan Onderaan