@Canon-Eye, mijn verhaal klopte voor mijn auto, ik heb er alleen geen foto van gemaakt. Melding in de maxidot als het probleem voor de eerste keer optreedt, of als je daarna de auto start zonder het probleem opgelost te hebben. Na een paar seconden verdwijnt die melding, en blijft alleen het driehoekje branden, exact zoals in de foto van
@Frankylicious. Geen apart lampje dus, in tegenstelling tot jouw laatste 5 auto's. Via het scherm naar de wagenstatus kijken geeft een plaatje wat heel erg lijkt op het door
@Tees geposte plaatje uit de handleiding, met de melding en niet de lamp is geel maar het motorcompartiment, geeft leuk aan waar je moet gaan kijken.
Het betreft dan overigens geen kritieke waarschuwing dat het oliepeil te laag is, maar een verzoekje om dat eens te controleren. Het treedt bij mijn auto redelijk consequent op, zo'n 20.000 kilometer na een beurt. Controle leert me dan dat het peil net boven/op het minimum staat (ja, ik weet het, zou net iets vaker moeten controleren). Ik denk, maar zover laat ik het nooit komen, dat er wel een apart (rood) lampje inzit voor als het peil en/of de oliedruk daadwerkelijk te laag is.