Waarvoor dient het roosterje in de verlichting

Status
Niet open voor verdere reacties.

bennyvw

Nieuw lid
in de binnenverlichting (de lichtjes in het dak van de wagen) zit er bij mij een roostertje. In mijn handleiding staat daar niets over weergegeven. Weet iemand waarvoor dat dient.

Geen flauw idee..... ik heb er perfect mijn microfoon van de carkit in laten plaatsen en werkt als een tierelier.

Dat is inderdaad de voorziene plaats voor de </font><blockquote><font class="small">Citaat: SkodaTDI</font><hr />

microfoon van de carkit

[/ QUOTE ]

Beker

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Potje</font><hr />

Misschien de thermostaat voor de airco?

[/ QUOTE ]

Nee, die zit in het midden van de middelste knop (bij climate control) en op het dashboard (die knobbel in het midden tegen het raam)

Potje

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Beker</font><hr />

[/ QUOTE ]

Nee, die zit in het midden van de middelste knop (bij climate control) en op het dashboard (die knobbel in het midden tegen het raam)

[/ QUOTE ]

Sensor voor het alarm dan?

adfloortje

Nieuw lid
bij mij zit er de herrie maker van de acteruitrij sensors
Dus je kan er van alles in proppen. als her maar past.

Fabia met veel toeters en bellen

DJNeO

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Beker</font><hr />

[/ QUOTE ]

[/ QUOTE ]

Dat is misschien zo bij de Octavia zo, maar een Fabia heeft geen climate control...

Aangezien de Fabia wel halfautomatische airco heeft, heeft het toch een sensor nodig... die sensor zit naast de knop waarmee je de airco inschakeld, een heel klein roostertje zit daar naast... en het roostertje in de binnenverlichting is inmiddels al beantwoordt... voor de orginele Skoda Carkit... /forum/images/graemlins/laugh.gif

Fabia

† In Memoriam
Maar wat is nu precies een halfautomatische airoc, ik heb het een keer aan de skoda verkoper gevraagd maar kreeg toen een vaag verhaal. Kan je het mij uitleggen?

DJNeO

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Fabia</font><hr />

Maar wat is nu precies een halfautomatische airoc, ik heb het een keer aan de skoda verkoper gevraagd maar kreeg toen een vaag verhaal. Kan je het mij uitleggen?

[/ QUOTE ]

een half automatische kan wel een temperatuur regelen, maar niet de kracht van de blower... komt er dus op neer dat wanneer je in de winter rijdt je de stand van de blower rustig op 1 kan zetten, de airco blaast dan eerst hele hete lucht om het zo snel mogelijk op de gewenste temp te krijgen en vervolgens blaast ie lucht van bijv 20 graden...
en zomers hoef je dus ook niet telkens aan de stand van die blower te zitten, want het wordt toch wel 19 graden in die auto /forum/images/graemlins/laugh.gif

T verschil met de climate control is dus dat de climate ook nog de blower bediend en bepaalt op welke plekken die moet stromen, en dat een half automatische airco alleen de temp regelt /forum/images/graemlins/smile.gif (als het nog niet duidelijk, dan probeer ik het nog duidelijker uit te leggen /forum/images/graemlins/smile.gif )

een automatische airco ook wel clima genoemd word op een temp ingesteld en regeld deze continu bij de halfautomatische is een airco wanneer deze op een temp word gezet blijft hij deze temp lucht de auto inblazen waardoor vaak het te koud/te warm gevoel ontstaat

kort gezegd de automatische doet onmerkbaar zijn werk

Fabia

† In Memoriam
Euuh, het is mij nog niet helemaal duidelijk. Bij een handmatige airco wordt de temp van de koude lucht toch alleen bepaald door de instelling van de warme/koude knop van de verwarming. Bij een half automatische is dat toch hetzelfde? Stel ik zet de airco aan en de verwarming op 20 dan blijft de temp van de airco toch consequent 20 graden. Of zit er ergens een voeler die de airco temp aanpast? Anders zie ik toch weinig verschil met een gewone handmatige airco?

DJNeO

Actief lid
er zit een sensor in de fabia met half automatische airco die voelt hoe warm het wordt in de auto, een handmatige airco blaast gewoon constant 1 temp lucht eruit... :S

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan