Wachten met tanken tot range ...km?

bobby45

Actief lid
niet doen is nergens goed voor ik tank na 600km dan zo,n 40 liter ron 95 :koffie:

lucht in de leidingen en injecktoren is niet goed/zeer slecht,vergeet de koeling niet deze voeren warmte af via te veel aan brandstof

Rallye

Forumguru
En in sommige landen zijn vrijwel alle pompen op zondag gesloten......

En de onbemande pompen werken niet met credit cards of buitenlandse pinpassen. Dat heb ik in de Ardennen al eens gehad (nee, niet op weg naar Luxemburg :-)).

Werkt de Nederlandse Tango overigens wel met buitenlandse passen?

Constant

Erelid
Ter controle vraagt een onbemande pomp bij Credit Cards om je postcode in te toetsen en dat werkte bij mij dus niet in de USA en ook niet afgelopen voorjaar in Zwitserland.

Captain Hook

Forumguru
Credit Cards (zeker Visa) vereisen ook een pincode. Dat werkt prima hoor. Al in diverse landen gebruik van gemaakt. (NL, D, CH, I, A) en bij internet betalingen. En daarbovenop (bij internet betalingen) ook nog eens de laatste drie cijfers van een nummer wat op de achterzijde staat.

Constant

Erelid
Ik heb altijd pech, laatste keer in het buitenland vroeg het apparaat me niet om een pincode maar om de 5 cijfers van mijn postcode :icon_smile_dead:. En er stonden alleen cijfers op het keypad :icon_smile_dead:

Argh, was 's avonds in Zwitserland op een lange bergweg met vrijwel geen bemande tankstations en ik moest nog een flink eind rijden.

Ik kwam er later trouwens achter dat mijn pinpas van de ING (Maestro) ook werkte in een creditcard-terminal, durf alleen niet te zeggen of dat voor alle situaties geldt. Dus tip, bij problemen met je creditcard ook proberen of je gewone bankpas wel werkt :2133:

Ik heb al meerdere keren gehad dat mijn BC en actieradius aangaf van om en nabij 30 Km, terwijl ik meer dan 55 Liter kon tanken.

Ik rij nu een Octavia FL, en ik heb het idee dat met name de laatste 200 Km veel nauwkeuriger zijn dan de pre-FL. Daar ging de laatste 200 Km de Actieradius altijd zo rap naar beneden dat je blij mocht zijn als je er 100 Km mee kon rijden.

Overigens heb ik met de Pre-FL ook wel eens de BC naar 0 gereden, en weer naar +10 :)

skodaboy

Forumguru
Er zit een 60 liter tank in mijn Scout, als ik bij nog 30 km (ruim 2 liter) ga tanken, dan gaat er 53 liter in. Dus er zit 5 liter marge in.

ik heb géén scout uitvoering,maar wel de 'gewone' octavia 4X4 tdi
deze heeft ook tank van 60 liter,heb hem ook ooit leeg gereden tot 30km op de bc,ging toen ook zo'n 53 liter in ...:winkie:

Constant

Erelid
Wow, dan is de electronica blijkbaar heel betrouwbaar als bij twee auto's de bc dezelfde uitkomst geeft :aangenaam:

TL@

Forumguru
In mijn Golf IV zat er nog 6 liter in de bak (ik dacht eerst 7) wanneer het lampje aanging (op de moeilijke manier te weten gekomen), moest nog 300m tot het tankstation. Heb hem dan maar geduwd tot daar. Vol tanken, de motor moest 3x overgaan voordat hij aansloeg maar voor de rest geen probleem.

Mijn O2 (pre FL) rijd ik geregeld tot ver in de 0km (langste was bijna 30km nadat er 0KM op de maxi-dot kwam), heb er ooit bijna 58liter in getankt (in de 55l tank)
Tja, ik moet ook Shell tanken van de baas (Esso mag eventueel ook) en die zijn er niet altijd in de buurt (nog maar 1 keer voorgekomen dat er echt geen Shell/Esso was, heb ik maar ergens anders voor 5€ getankt)

@ TL@: dat klopt.. met mijn O2 (ook pre FL) heb ik ook al meerdere keren ver in de 0 km range doorgereden... en ook ik heb er ooit iets meer dan 58 liter mee getankt... was iets na Maastricht vlak voor de grens met Belgie... omdat mn werkgever sinds 01-01-10 geen buitenland brandstof vergoed moest en zou de tank tot op de laatste druppel vol.... :-)

Afschaffen tanken in buitenland ivm crisis... maar nu wel een soort compromis.. de buitenlandse tankbeurten worden alsnog vergoed maar later verrekend met je bruto salaris... ;) Een volkomen legale constructie.

Gelijkaardige ervaring hier: laatste 100km vanuit Frankrijk naar Luxemburg geen pomp meer (die Fransen zijn ook niet gek) en de laatste 150 km die er op de BC wel heel snel afgaan. Zodoende 30 km met 0 km resterend op de BC gereden zonder stil te vallen. uiteindelijk 56-57 liter getankt in mijn tank van 55 liter.

skodaboy

Forumguru
mijn O2 4X4 heeft een tank van 60 liter volgens de folder...
gisteren de tank leeg gereden tot 90km op de mini-dot,de meter stond net in het rode gebied,maar het lampje brande nog niet,heb toen de 02 'nok' vol gedaan en toen ging toch dik 52l bij...
volgens het instructieboekje zou er nog 8l in de tank zitten van het moment het lampje aangaat,maar blijkbaar zit er toch meer in de tank dan wordt voor geschreven...:winkie:

Bart_G

Lid
Wordt brandstof (i.i.g. diesel) niet ook gebruikt om je inspuitsysteem te koelen? Zo ja; dan lijkt het mij vrij onverstandig om de tank (bewust) bijna schoon leeg te rijden.

Met m'n Toyota Avensis Wagon 1.8 automaat eens ruim 52 liter getankt in een 50-litertank. Wat de range toen was, durf ik niet te zeggen. ;)

Koospee

Nieuw lid
Afgelopen week in Chantilly, boven Parijs, 42 liter benzine getankt in onze fabia II (waar een 45 liter tank in zit), terwijl de minidot nog voor 1/3 aangaf vol te zijn...

Pas na 200 kilometers kwam er een half streepje af van de benzinevoorraad; tot dan konden we volgens de BC nog meer dan 600 km rijden. Tenslotte hier in NL thuis konden we nog 300 km rijden.

De tank kan dus heel wat voller dan die 45 liter, en daar hoef je niet eens je best voor te doen... :laugh:

Spaced

Senior Member
Van de week weer leeggereden tot de 0km. Precies toen ik het pompstation langs de A12 opreed spring ie op 0. Toen geloof ik iets van 54 liter getankt (echt mutjevol)

Overigens zag ik achteraf pas dat de V-power diesel gewoon 8 cent (!!) duurder is dan de gewone diesel...

Tot -60 kilometer gereden.....

_

Hoi allemaal,

Even een nieuw record in dit topic:

Ik heb met een 1.9 TDI wel eens 60 kilometer gereden terwijl de dot 0km aangaf.

Midden in de nacht in Duitsland. Kwam geen tankstation tegen, maar heb altijd 5 litertjes bij me..

Ik keek er wel van op dat ik m'n vaatje niet nodig had...

Gr. Chris

_

rikjan

Lid
Ik heb meerdere keren met de 1.9TDI tot 0km gereden. Bijvoorbeeld de keer dat ik nog 10km kon in de buurt van Hengelo en dacht, ik tank wel ergens aan de snelweg in Duitsland. Nou, daar zijn dus niet zoveel tankstations aan de snelweg...
Of dat ik in een verkeersopstopping in Utrecht kwam te staan terwijl de display al op 0 stond. Dat zit je ook niet echt relaxt...

Bovenaan Onderaan