Wanneer airco hervullen?

CDK

Forumguru
@kansberg, het is een keuze die je maakt. Ik was in het verleden ook niet op de hoogte van de noodzaak, dacht dat het bij het standaard onderhoud hoorde..... Als er te weinig koudemiddel / olie in zit loopt hij vast en is het klaar, kosten zijn vrij fors :jaja:

Fmoon

Forumguru
Ja, ergens wel gek dat de dealer mij er ook niet over informeert. Was daar in December voor z'n onderhoudsbeurt en hoef nu pas weer in januari 2018 /net even een nieuw bed voor zoonlief moeten aftikken.. wat hebben die koters een dure smaak/. Wellicht doe ik het dan wel, of net even voor de vakantie in Augustus, kan geen kwaad.

Spierings

Forumguru
Dat is helemaal zo gek niet, dealer houd het onderhoudsinterval aan. Aangezien er van de airco niks beschreven staat kijken ze er alleen bij klachten of verzoek naar...

Fmoon

Forumguru
Ja helder. Staat ook wel op de Skoda site. Maargoed, niet alles hoeft voorgekauwd te worden.

Skoda-MAN

Forumguru
Het is op zich vreemd, Skoda verkoopt een auto met een airco. Voor de auto schrijven ze een compleet onderhoudsboekje en de airco, die ook onderhoud nodig heeft, daar moet de klant zelf maar aan denken en om vragen.
Hoeveel mensen weten dat het niet in de onderhoudsbeurt opgenomen is? Zij brengen de auto en gaan er vanuit dat alles wat nodig is uitgevoerd is door een werkplaats. Tijdens de vakantie naar een warmer oord komen zij er achter dat de airco het begeven heeft.

machlo

Forumguru
Het is op zich vreemd, Skoda verkoopt een auto met een airco. Voor de auto schrijven ze een compleet onderhoudsboekje en de airco, die ook onderhoud nodig heeft, daar moet de klant zelf maar aan denken en om vragen.
Hoeveel mensen weten dat het niet in de onderhoudsbeurt opgenomen is? Zij brengen de auto en gaan er vanuit dat alles wat nodig is uitgevoerd is door een werkplaats. Tijdens de vakantie naar een warmer oord komen zij er achter dat de airco het begeven heeft.

+1 @Skoda-MAN hier zit er ook 1 die al enkele auto's met airco heeft gehad. Aangezien ik weinig van auto's weet ben ik er toen ook altijd van uit gegaan dat deze, omdat hij er standaard al inzat, altijd mee werden gecontroleerd.

• Leuk
Waarderingen: CDK

EdK

Forumguru
Voor de auto schrijven ze een compleet onderhoudsboekje en de airco, die ook onderhoud nodig heeft, daar moet de klant zelf maar aan denken en om vragen.
Tsja maar dat is niet alleen met de airco zo hoor !
Remvloeistof vervangen zit ook buiten de kleine of grote beurt om.
Mijn dealer vroeg me toen wel of ze dit bij de grote beurt meteen erbij moesten doen of dat ik om 10K apart een afspraak wilde maken.....
Ja hallo neem het nu meteen in die beurt ff mee aub !
Maar is dus ook zoiets wat er eigenlijk buiten de reguliere beurten om gedaan moet worden.
En dan is mij dealer nog zo dat hij er over begon, want ik was er zelf van overtuigd dat dit in een grote beurt bij zoveel Km gewoon erbij zat.

0ri0n88

Forumguru
Dat verschilt dan per dealer.
Mijn fiat dealer voor de bedrijfwagen vraagt elke service beurt of die de airco mee moet nemen.
Vakgarage voor de skoda idem dito.
Vind het dan toch ook idd nalatigheid om het niet te vragen.
Andere zijde is dat men zich opgejaagd voelt en er niks voor voelt om ongevraagd dingen "aangesmeerd" te krijgen

kansberg

Forumguru
@Corné de Kluijver : Daar heb je helemaal gelijk in, kom het in mijn werk regelmatig tegen, vooral in het voorjaar is het een feest van condensors, compressoren en drogers. Maar ben wel scherp op het juist functioneren van dit soort zaken, en mocht het mij overkomen, dan zit ik natuurlijk wel dicht bij het vuur ;).

• Leuk
Waarderingen: CDK

Fmoon

Forumguru
Klopt, dat van die remvloeistof moest ik ook zelf mee aankomen. Had ook direct naar de DSG vloei stof gevraagd. Airco was ik op dat moment vergeten. De vraag zou wel gesteld kunnen worden bij de beurt die je dan hebt rondom wanneer het nodig/verstandig is.

Bovenaan Onderaan