Wanneer komt V13 voor de RNS510/Columbus?

Noord26

Forumguru
V13 staat klaar. Maar heb geen DL schijfjes. Gebruik eigenlijk nooit meer schijfjes.. Kan V13 er alleen met DVD-DL op gezet of ook via een SD card? Anders wordt het toch een 10-tal DL schijfjes scoren.

Octavia32

Forumguru
@Pendragon klopt helemaal je moet het een beetje zien als een firmware update van de columbus of rns....
De cd (gebruik ik) of dvd zorgt ervoor dat de columbus geboot wordt met regels om direct van sd naar hdd te kopieren.

Dus hiervoor geld ook de regel contact NIET aan bootcd(dvd) in columbus stoppen en gewoon uitvoeren wat er op het scherm verschijnt en naar zon 25minuten is hij klaar..
Ook daar krijg ie een melding van.

johans67

Nieuw lid
de kaarten van 2016 staan online op de site van skoda en de columbus os3 weer geupdate met een 32gb usb stick en het werkt weer .

zoals ik kan zien staat de nieuwe a4 bij steenbergen er ook op .
wat er nog meer geupdate is geen idee

Noord26

Forumguru
de kaarten van 2016 staan online op de site van skoda en de columbus os3 weer geupdate met een 32gb usb stick en het werkt weer .

zoals ik kan zien staat de nieuwe a4 bij steenbergen er ook op .
wat er nog meer geupdate is geen idee

Je hebt het over het nieuwste type. Dit topic is voor het oudere type. Dat werkt nog het liefste met DVD schijfjes (helaas).

Noord26

Forumguru
@Noord26 moet ik even opzoeken had wel ergens een linkje geplaatst, werkte sowiezo voor v12...
Meteen een sticky van maken dunkt mij?

Edit: DL gebrand met het iso bestand. Staat er op zoals het hoort. Maar de navigatie herkent de DVD niet als update. En nu?

Laatst bewerkt:

Beedeewee

Forumguru
Meteen een sticky van maken dunkt mij?

Edit: DL gebrand met het iso bestand. Staat er op zoals het hoort. Maar de navigatie herkent de DVD niet als update. En nu?

Ik heb precies hetzelfde. Dacht eerst dat ik hem verkeerd gebrand had. Maar dit bleek niet het geval.
Van de week maar eens via SD proberen.

Avond, Bedankt voor de melding en tip voor V13. Glaslijntje is weer lekker bezig :-)

Nu hebben wij de Superb met Columbus sinds kort en ik verwacht dat hier nog V7 op draait.
Is er iemand die me kan aangeven welke stappen ik moet doorlopen om naar V13 te gaan?

- moet ik bv firmware update doen of kan ik gewoon dvd erin doen en dan wachten tot hij klaar is?
- Zijn er nog bepaalde zaken die ik het beste vooraf kan in doen in de Columbus voordat ik naar V13 ga?
- HD zal ik niet gebruiken voor mp3, maar wil gewoon werken met SD kaarten van 32 of 64 gb, dus de HD ruimte is compleet beschikbaar.

Dus kortom , wat kan ik allemaal doen om van mijn Columbus weer een 2015 proof apparaatje te maken :-)

Gr
patrick

Michelv.

Forumguru
De kaartupdate's kunnen op elke firmware dus dat maakt niet uit, een firmware update geeft meestal geen problemen, wel eerst even goed inlezen als je een wat oudere Columbus hebt, dan is het niet aan te raden om naar de nieuwste firmware te gaan.

RogerS

Forumguru
DL DVD-R gebrand en update naar V13 ging probleemloos.

Ik heb nog 3 lege DL DVD-R's thuis liggen dat betekent dus dat ik nog 3 jaar vooruit kan daarna de auto maar verkopen. :deuk:

Dat is ook weer waar.

Is er toevallig iemand in de buurt van Eindhoven die me zou kunnen helpen met het goed uitvoeren van de firmware update voordat ik de v13 zal installeren ?

Bovenaan Onderaan