Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

RBMaurice

Nieuw lid
6 Juni jongstlede heeft de leasemaatschappij (na een administratieve vertraging van een maand) de order ingevoerd met van de dealer eerste indicatie voor leverdatum van 12 September. Vandaag telefoon dat ik hem al volgende week donderdag op mag halen, super :)

Ik "krijg" een zwarte Greenline Businessline Hatchback met halflederen stoelen en ruitenwisser achter, de meest saaie kleur en uitvoering die je maar kunt bedenken maar het vrouwtje vond zilver niets ;) Xenon en andere velgen vond ik wel heel mooi maar als starter op de arbeidsmarkt vond ik het erg veel geld om zelf die opties te betalen als ik na 3 jaar alweer een nieuwe leaseauto krijg...

Nu nog even gepast afscheid nemen van mijn Golf 7, toch ook wel een fijne auto maar met mijn lengte (1.98) is de Octavia toch net iets beter en zeker voor de passagiers achterin :)

De dealer vertelde overigens dat uitval in de productie van combi's opgevuld worden met hatchbacks en dat dit waarschijnlijk de reden is dat hij zoveel eerder is. Hij bevestigde eveneens dat combi's die nu besteld worden inderdaad niet meer dit jaar geleverd gaan worden.

Joske

Forumguru
@Mettes @vandenbogerd al een idee wat ? Heb via @Corné de Kluijver vernomen dat KW schroefset wel mooi ligt en te betalen is. Maar belangrijker wat is in België toegestaan om erop te steken ? That is the big question
Kijk maar op goca, daar vind je dat terug. In principe moet je geometriekeuring laten doen ifv een verlaging.

Je hebt montageattest en goca-attest nodig. Daar kan @Antera je aan helpen.

Sommigen gaan gewoon naar de keuring na 4 jaar en zien dan wel of iemand het ziet.. (Igv Eibach)

Een paarsgele KWset valt natuurlijk iets meer op é.... ;)

vRS

Actief lid
Sinds gisteren staat mijn Octavia bij de dealer. Luchtvering en afneembare trekhaak zijn vanmiddag gemonteerd.

peterrapid

Forumguru
@RBMaurice, proficiat met je nieuwe auto binnenkort, maar vind uitleg van dealer raar dat er uitval op de Combi zit gezien de enorme wachttijden op de combi's zou eerder denken dat ze alles in de Combi steken ipv HB's te maken maar langs de andere kant als ze HB's maken dan zou misschien de mijne er ook vroeger kunnen bij zijn. Fingers crossed :D

RBMaurice

Nieuw lid
@RBMaurice, proficiat met je nieuwe auto binnenkort, maar vind uitleg van dealer raar dat er uitval op de Combi zit gezien de enorme wachttijden op de combi's zou eerder denken dat ze alles in de Combi steken ipv HB's te maken maar langs de andere kant als ze HB's maken dan zou misschien de mijne er ook vroeger kunnen bij zijn. Fingers crossed :D
Ik vermoed dat Combi's voornamelijk uitvallen vanwege een tekort aan onderdelen omdat ze zoveel populairder zijn :)

En dank, wordt mijn eerste Skoda ervaring maar gezien mijn ervaringen met de MQB Golf verwacht ik weinig problemen :) Welke versie heb je zelf besteld?

peterrapid

Forumguru
@Joske heb je al eens gekeken op die web-site, het is een onontwarbaar kluwen om te weten wat echt mag en wat niet en eigenlijk geven ze info dat eigenlijk je er best niet aan begint ... Maar ben blij dat antera die dingen weet dus kan ik met een gerust hart er naar toe gaan, nu omda

Mettes

Forumguru
Ik heb nog geen idee welke set ik ga plaatsen.
Het trukje met het wegpoetsen van de letterjes bij de Eibach's is ondertussen ook gekend bij Goca.
De rose,witte en blauwe streepjes (op de veren) worden gecheckt,zodoende kan men de OEM -veren van de Eibach"s onderscheiden.
Het zal dus altijd een set met certificaat moeten zijn.

Joske

Forumguru
verbaast me niets.. is ook het nadeel van internet en fora natuurlijk.. IEDEREEN kan het lezen wat we hier schrijven ;)

@peterrapid

http://www.goca.be/nl/p/ak-pa-verbouwingen-tuning#doc verlaging

rapport_validation.JPG

Mark (@Antera) had dit allemaal mooi voor mij geregeld. Aangezien de Belgische importeur van Eibach met de noorderzon verdwenen is.. eigenlijk nog makkelijker nu dat Mark deze voor je kan voorzien ;).

Ik heb ze jammer genoeg alleen nooit in de praktijk mogen gebruiken, die documenten.. :)

peterrapid

Forumguru
@Joske bedankt voor de info maar eigenlijk mag je niet zoveel doen hé, motortuning noppes, speciale spoilers noppes, spacers noppes, ramen tinten noppes ... Goca zijn partypoepers. :tongue: Ben al blij dat antera me kan verder helpen met alle nodige papieren. Alhoewel ik denk om hem te verlagen en die keuring aan mijn laars te lappen en na 4j verkopen.

Joske

Forumguru
Kan hij absoluut! :thumbsup:

(omdat net de Belgische importeur failliet is mocht hij dit overnemen van Eibach Belgium.. straf é ;) ;) )

Net bij de dealer geweest ivm een verstuivertje voor de fabII, gelijk even gevraagd hoe het zat met 'mijn' O3 GLBL combi. Kon 'elk moment' binnenkomen - nou ja we zien het wel. Iig heeft mijn 'stock' uitvoering geen besparing opgeleverd qua levertijd. Nee, geen interesse in eibachs oid ;)

lada44

Lid
Mijn combi GLBL is in week 24 besteld en is in week 31 geproduceerd en onderweg naar de dealer! Is ff wat sneller gegaan en dus moet ik tot half september wachten omdat m'n huidige leasecontract nog niet afgelopen is . Goede nieuws is dat ie ook nog parkeersensoren voor heeft!

Bovenaan Onderaan