Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Renzo4000

Forumguru
Niet zo best... morgen wordt het mooi weer en als het niet vriest gaat met het handje gewassen worden en daarna in de bescherming!

Asoot

Senior Member
Mooie combinatie van kleur en velgen...toch spijt van mijn eigen keuze inzake kleur als ik het zo zie :(
Ps. Die spreuk achter op de wand zeg ik regelmatig!!

rtwee

Senior Member
Over kleurkeuze gesproken... afgelopen week een hele week in Praag geweest. Vandaag weer thuisgekomen. De Octa deed het als een zonnetje en wat zie je er veel rijden in Praag (80% gewoon met wieldoppen, geen chrome en andere 'smuck', maar ook wel veel RS-en). Uiteraard ook een bezoek aan Skoda gebracht en een rondleiding in de fabriek. SUPER GAAF!! Helaas mogen er geen foto's gemaakt worden, maar wat is het super om te zien waar je auto in elkaar is gezet. Wat Hristov (Skoda medewerker) me nog vertelde was dat er nieuwe kleuren aankomen voor de Octavia; roestbruin, een groene variant en een nieuwe blauwe die tussen race blue en denim blue in komt te zitten. De roestbruin wordt exclusief voor de RS. Hij gaf direct ook aan dat hij niet wist of ze in NL leverbaar worden. 'Import legacies' zei hij..... Klinkt mij als PON in de oren... Maar goed, ze zullen dus wel ergens in 2015 komen.

Asoot

Senior Member
O leuk om te horen Dus geen ergenissen tijdens de lange rit?
Wel leuk idee...naar Praag zal het aan vrouwlief voorstellen voor de vakantie!!

TL@

Forumguru
Ben er, lang geleden, met school ook geweest. Echt de moeite. Praag zelf trouwens ook. Wel niet meer zo goedkoop als vroeger (toen je nog uren moest wachten om de grens over te mogen)
Heel vriendelijk volk ook. Aanrader als vakantiebestemming (er is een vakantiepark van Landal op 2uurtjes van Praag, echt de moeite)

Klaasje

Forumguru
Nog 24 uurtjes en dan mag ik me ook bezitter noemen van een octi 3.
Vanmorgen mijn huidige 2 maar eens opgeruimd. Wat kwam ik nog veel tegen in die opbergruimtes

Darkside

Forumguru
Heb hem dit weekend ook schoongemaakt. Alle oude spullen eruit. Alle rotzooi er uit.
Hondenharen verwijderd. En kom net terug van de wasstraat.
Hij staat te glimmen om ingeleverd te worden.

Renzo4000

Forumguru
Vandaag zoals gepland de octaaf gewassen, want dat "moest" natuurlijk omdat ie alweer een dag oud is ;)

Uiteraard gewassen met het handje en in de bescherming met sonax bsd(top spul!). Waxen is nu niet mogelijk met dit koude weer dus dat komt een andere keer.

Hier wat foto's, helaas geen dslr maar het geeft een aardige indruk.

NTS7tje.jpeg

EsyvqzE.jpeg

jLzmTkS.jpeg

zQzzaSy.jpeg

4M1NwSu.jpeg

Vette bak, en de velgen zijn bruut! Morgen eens aan mijn dealer vragen waarom de auto op 22-10 al op kenteken gezet is geworden (heb nu -xvg--) in plaats van afgelopen week ofzo... Maakt me verder ook geen bal uit, maar toch nieuwsgierig... We zitten nu al bij ZJN...

micky

Forumguru
Hoi,

Ook mijn (lease)auto wordt verwacht, hij is onderweg naar NL. Wat kan wachten lang duren.

Besteld in week 40, verwachte productie was in week 48, maar is opgeschoven naar week 50. Dat is vorige week geweest en inderdaad is de auto toen gebouwd.

Het is een raceblue-e combi GL BL met 18" Turini (zwart), Functie pakket - Licht pakket - Kessy - Navigatie Columbus - Chromen raamomlijsting - Dakrailing zilverkleurig - Trekhaak (afneembaar) - Sunset - Verwarmbare voorstoelen - Black pakket - Safety pakket - DAB - half leder - Travel pakket

Waarom een Greenline als je niet voor 14% bijtelling kiest als ik vragen mag??

micky

Forumguru
Rangeren is mensenwerk en sommige emplacementen zijn vrij groot. Dus als een machinist 'm ergens verkeerd plaatst, kan de volgende hem niet op de geplande plaats oppikken. Dan kan het best wel even duren voor ze 'm weer gevonden hebben...

Nu zit ik in "deze business" en kan ik je vertellen dat dit eigenlijk nooit voorkomt, wagons als dit zijn ook voorzien van GPS, dus als de machinist hem niet kan vinden, klopt er iets niet, verder loopt de machinist langs elke wagon en checkt deze op verschillende punten, als zo ook op het wagon nummer (zeer belangrijk), een hele "trein" met auto's kwijt raken is volgens mij uitgesloten, er is gewoon wat anders aan de hand..
mooie O3 @Renzo4000

en dikke velgen zeg :thumbsup:

Dat zijn de 18" Golus velgen, meerprijs €180 op de Elegance Business line :)

@Renzo4000 , prachtige bak, super, ook deze velgen zijn nog steeds een grote favoriet van mij :)

Laatst bewerkt:
Dat zijn fijne berichten allemaal...en ik maar wachten....en wachten, mag de volgend jaar de mijne ontvangen, nou duurt het jaar gelukkig nog maar kort :yeah:

Bovenaan Onderaan